Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa...
Maçka Forumu: Maçka Parkı...
Kurul, Maçka’da Projeye ‘Dur’ Dedi
Maçka Parkı Mahkemelik!
'Mega Proje'nin İhalesine...
Üsküdar'da Tünel İnşaatı Yakınında...
Koruma Kurulu'ndan Maçka Parkı Uyarısı
Maçka Parkı Bölgenin Akciğeri Konumunda
İnşaat Sektörü 2017 Analizi Açıklandı!
İBB'den Maçka Açıklaması:...
Boğaz'ın Altından Geçecek...
Maçka Parkı Projesi'ne Şişli...
Durdurma Kararına Rağmen Tünel...
Maçka Parkı için Yeniden Biraraya...
Maçka Parkı Projesinin Detayları...
İBB, Maçka Parkı için Açıklama Yaptı
"Bize Nefes Almak için Yer Bıraksınlar”
Maçka Parkı'nın Altından Köprü Çıktı!
Maçka Parkı için Gece Nöbeti
Maçka Parkına Tünel İnşaatı Yapılıyor!
Şehir Plancıları Odası’ndan Tayfun Kahraman, “Parkın hava gazı fabrikası tarafındaki alt girişinde bir otoyol olacak ve oradan parka giriş şansı kalmayacak. Parkla otoyol iç içe girmiş olacak. Şunu net olarak söyleyebiliriz: Maçka Parkı işgal edilecek” dedi.
Bianet'ten Ekin Karaca'nın haberine göre, İstanbul'da Dolmabahçe ile Levazım arasında yapılacak karayolu tüneli kapsamında Maçka Parkı'nın etrafı çitlerle çevrildi. Parkın alt tarafındaki koşu yolunda ağaçlar sökülmeye başlanırken, koşu parkurunun da bir kısmı kapatıldı. Kesilecek ağaçlar da numaralandırıldı.
TMMOB Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube Yönetim Kurulu Başkanı Tayfun Kahraman, tünel inşaatına ilişkin imar planlarının 6 Ocak’ta askıya çıktığını, 6 Şubat’ta askıdan ineceğini söyledi. Planların askıdan inmesinin ardından derhal yargı sürecini başlatacaklarını ifade eden Kahraman, “Maçka Parkı’nın işgal edileceğini net şekilde söyleyebiliriz” dedi. Parka iki yerden giriş Projenin Dolmabahçe - Bomonti tüneline benzediğini belirten Kahraman, askıdaki imar planlarından anlaşıldığı kadarıyla Maçka Parkı’na esas olarak iki noktadan müdahale edileceğini belirtti: “Park girişleri iki tane gözüküyor. Biri Harbiye Açık Hava Tiyatrosu'nun hemen altından Kadırgalar Caddesi'nden. Diğeri de Küçük Çiftlik Park bölgesinden parkın alt girişi.” “Park – otoyol iç içe girecek” Tayfun Kahraman parka ne boyutta müdahale edileceğine ilişkin olarak öngörülerini de şöyle sıraladı: “Kaçınılmaz olarak park alanına zarar verilecek ama bunun ne ölçüde gerçekleşeceğini şu an bilemiyoruz.Parkın hava gazı fabrikası tarafındaki alt girişinde bir otoyol olacak ve oradan parka giriş şansı kalmayacak. Parkla otoyol iç içe girmiş olacak. Şunu net olarak söyleyebiliriz: Maçka Parkı işgal edilecek.” “Tünelle trafik sorunu çözülmez” “Yol yapmak iyidir” anlayışının hakim olduğunu ifade eden Kahraman, İstanbul’un trafik sorununun tünellerle çözülemeyeceğini söyledi. “İstanbul'da tünel yaparak trafik sorununun çözülemeyeceğini, tünellerin tıkanacağını ve insanların karbon monoksit zehirlenmesine maruz kalacaklarını hep söyledik. “Ne yazık ki aynı bilinmezlik devam ediyor. Yine bir tünelle İstanbul trafiğini çözmeyi planlıyorlar ama sadece geçici bir pansuman olacak.” Belediye: Trafiği rahatlatmak için… Yapılan inşaat çalışmalarıyla ilgili Belediye’ye yöneltilen sorulara Belediye’den şu cevap veriliyor: “Söz konusu alanda İstanbul trafiğini rahatlatmak üzere Dolmabahçe Levazım arası karar araç tünelleri ve kavşak inşaatları yapılacaktır. Müdürlüğümüz çalışmaları süresince Maçka Parkı’nın karşısında bulunan alan yaya geçişlerine kapatılmıştır.” Yarkadaş: Yeter be yeter Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İstanbul Milletvekili Barış Yarkadaş, Maçka Parkı’na yol inşaatı yapılmasına Twitter’dan tepki gösterdi: AKP'li İstanbul Büyükşehir Belediyesi şimdi de Maçka Parkı'na göz dikti. Yeter be yeter! Nedir ağaca ormana bu düşmanlığınız! Maçka Demokrasi Parkı hakkında Kadırgalar Vadisi’nde (Harbiye Kongre Vadisi) üzerine kurulu park, Dolmabahçe, Maçka, Nişantaşı ve Harbiye arasındaki geniş bir alanı kaplar. Parkta ıhlamur, kavak, gürgen, kestane, meşe, akasya, çınar, şimşir, kızılağaç, ceviz ve dış budak ağaçlarının yanı sıra yüzlerce çeşit bitki bulunur. Maçka Demokrasi Parkı'nın bulunduğu vadi ile ilgili ilk bilgilere 19. yüzyılın ortalarında rastlanır. Sık ağaçlıklı küçük kulübelerle bezenmiş ve yanından dere akan bir vadi olarak tanımlanan bu bölgenin at sürme, piknik ve mesire alanı olarak kullanıldığı düşünülüyor. Tünel hakkında Söz konusu tünelin 7,5 kilometre olması planlanıyor. Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi geçtiğimiz yıl, Mayıs 2016’da İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nde gerçekleştirilen oylama sonucunda kabul edildi. Projenin 2019’da tamamlanması planlanıyor. |