Lüks Projede Aldıkları Evleri Şoke Etti
Son yıllarda marka konut projelerinden önemli bir artış yaşanırken kimi projelerde yaşanan sorunlar ev sahiplerine sıkıntılı günler yaşatıyor. İstanbul Ümraniye’de bulunan satın aldıkları evlerde su sızıntısı başta olmak üzere bir dizi sorun tespit eden ev sahipleri mahkemenin yolunu tuttu.
Hürriyet'ten Dinçer Gökçe'nin haberine göre, bir dizi lüks konut projesi geliştiren B. İnşaat'ın, İstanbul Ümraniye Şerifali’de hayata geçirdiği lüks konut projesinde site yönetimi, kendilerine ‘ayıplı mal’ teslim edildiği iddiası ile mahkemeye başvurdu. Dava İstanbul Anadolu 4. Tüketici Mahkemesi’nde açıldı.
Yetki bizde kararı Maddi tazminat talebi ile açılan davanın ilk celsesi geçtiğimiz 13 Ocak günü yapıldı. Mahkeme, anılan duruşmada, davalı şirket avukatının, yetki yönünde yaptığı itirazı reddetti. Mahkeme, davaya gerekçe olarak sunulan konuların kendi görev alanları kapsamında olduğuna işaret etti. Mahkeme, tarafların dosyaya sunacakları bilgi ve belgeleri sunmaları için duruşmayı önümüzdeki nisan ayına bıraktı. Bilirkişi rapor hazırladı H. P. Evleri Site Yönetimi adına Av. Necip Şenel’in mahkemeye yaptığı başvuru sonrası hazırlanan bilirkişi raporu dava dosyasına sunuldu. Mimar Yaşar Tezkan’ın hazırladığı rapora göre havuzda ve otoparkta sızıntı bulunuyor. Asansör kuyularında su birikintisi oluştu. İzolasyonun uygun bir biçimde yapılmaması nedeni ile duvar ve döşemelerde küf ve çürüme oldu. Rapora göre zeminde göllenme oluştu. Rapora göre binaların inşası sırasında tekniğine uygun izolasyon yapılmadı. Raporda tespit edilen eksiklilerin giderilmesi için 533 bin TL’lik bir harcamanın yapılması gerektiğine işaret edildi. ‘Şirket gereğini yaptı’ Suçlanan şirket adına mahkeme sunulan cevap dilekçesinde ise, şikayet konusu patlak su borusunun tespit edilerek değiştirildiğini, şikayetlerin giderildiğine işaret edildi. Dilekçede, site ile ilgili gizli ve açık ayıpların sözleşme hükümleri gereği şirkete ait olduğunu, müvekkili Başarır İnşaat’ın da bı konuda duyarlı davrandığı kaydedildi. 'Satış sonrası destek zayıf' Tüketici Sorunları Emlak Komisyonu Başkanı Hatice Kolçak, “Tüketici, anahtar tesliminden sonra konutun sorunları ile tek başına kalıyor” diyerek açıklamasının devamında şunları kaydetti: “İnşaat firmaları adeta ulaşılmaz oluyor. Genel olarak satış sonrası destek yok denecek kadar az. Teslim aldığınız konutta yaşanacak sıkıntılarda yetkili birilerine ulaşmakta zorlanılıyor. Üstelik bu problemler marka olmuş tanınmış önemli büyük projelerde de yaşanıyor. Benzer sorunları yaşayan binlerce kişi var." ‘Sorun varsa belgeleyin’ Kolçak, konutlarda görünen ayıplara karşı 5 yıl, gizli ayıplara karşı bina ömrü kadar müteahhidin sorumluluğunun devam ettiğine işaret ederek “Tüketici, kusurlu teslim edilen konutta yaşadığı problemleri mutlaka belgelemelidir. Fotoğrafı çekilmeli varsa tanık ve tutanak yapılmalı ve yazılı olarak müteahhide ihtar çekilmeli. Ayrıca ayıplı konutlarda ilk 6 ay içinde satıcıya bildirim yapan tüketici misli ile değiştirme ya da faiziyle bedelini isteme hakkına sahip” şeklinde konuştu. Konutun teslim alınmasının iskân alınması süreci ile tamamlanacağına dikkat çeken Kolçak, “İhtar ile giderilemeyen ayıp, eksik veya kusurlar için Tüketici Mahkemesine başvurulmalı ayıpların tespiti ve giderilmesine karar verilmesini tüketici talep etmelidir" dedi. |