Gebze 3’üncü Köprüye YHT ile Bağlanacak!
3. Köprü'de Hisse Satmayı Planlıyorlar
"Kuzey Ormanları Eğlence Parkı...
11 Ulaşım Devi, Yatırım için...
Daha Kaç Ağacın Kesileceği Belli Değil!
Kuzey Ormanları'ndan Ulaştırma...
Bu Alanlar Yapılaşmaya Açılmasın!
İşte İstanbul’da Ulaşımın...
Kuzey Ormanlarını Talan Etmeye...
Otoyol Kuzey Ormanlarına Kol Verdi
İstanbul'da 'Yavuz Sultan...
3. Köprüye Rağbet Yok
Özel Ormanların İmara Açılması...
Otobüsçülerden 3. Köprü İtirazı
Bölgedeki Konut Fiyatlarını Artırdı
3. Köprü'nün Faturasını da Halk Ödeyecek
Kuzey Ormanları’na Yeni Tahribat!
"Kuzey Ormanları'nın Tahrip...
'Kuzey Ormanları’na AVM' AYM Yolunda!
Kuzey Ormanları Yok Olurken,...
Kuzey Ormanları Savunması...
Kuzey Ormanları’nın Son Durumunu...
Kuzey Ormanları Eylemi: Bu...
Kuzey Ormanları Savunması...
Kuzey Ormanlarına Yürüyüş 2. Gününde
Kuzey Ormanları için Yürüyüş Başladı
Kuzey Ormanları İstiklal'de!
"Kuzey Ormanları Seni Çağırıyor"
Kuzey Ormanları için Çadır Kurdular!
Kuzey Ormanları Büyük Tehlike...
"Kuzey Ormanları için Mücadeleye Devam"
Kuzey Ormanları Savunması: 3. Köprü Ulaşım Projesi Değildir
Kuzey Ormanları Savunması’ndan Seda Erhan, 3. köprü sebebiyle Trakya ile Anadolu’nun da yaşanabilir topraklar olmaktan çıkarıldığını belirtti.
Bianet'ten Helin Yıldırım'ın haberine göre, Kuzey Ormanları Savunması, yarın açılışı yapılacak 3. köprünün doğada yarattığı tahribata dikkat çekmek amacıyla Galatasaray Lisesi önünde basın açıklaması gerçekleştirdi.
Kuzey Ormanları Savunması’ndan Seda Erhan, 3. köprü sebebiyle Trakya ile Anadolu’nun da yaşanabilir topraklar olmaktan çıkarıldığını belirtti. Erhan, köprünün açılışına engel olamadıklarını ancak Trakya genelinde Kuzey Ormanları'nda tehdit altındaki ağaç sayısının 250 milyon olduğunu hatırlatarak tüm Trakya ve Marmara Bölgesi'nde mücadeleyi sürdüreceklerini belirtti. "Trafik sorununu köprüler çözmez" Açıklamadan satır başları şöyle: “İki köprünün çözemediği trafik problemlerini 3. köprü çözemez. Köprüler trafiği azaltmaz, kendi trafiğini yaratır, çünkü köprülerin taşıdığı yolcu değil araçtır. Transit geçişlerin 3. köprüye kaydırılması İstanbul trafiğini rahatlatmaz çünkü transit trafiğin payı, boğaz geçişinin yüzde 2-3’dür. “İstanbul trafiğindeki sıkışıklık, toplu taşımacılığın yaygınlaştırılmasından kaynaklamaktadır. 3. Köprü çözüm değil, çünkü su havzaları ve ormanlık alanlarda yeni yerleşim bölgelerine neden olacak. Artan nüfus, trafik sıkışıklığını çözemeyeceği gibi, suyumuzu ve havamızı tüketecek. 3. Köprü ulaşım projesi değil. "3 milyondan fazla ağaç kesilecek" “3 milyondan fazla kesilecek ağaç, ormanların yok olmasına, sellerin artmasına, içme suyu havzalarının daralması ve kirlenmesine, su havzalarının sığlaşmasına neden olacak. Orman çevresinde yaşayan köylülere yaşam ortamı kalmayacak, şehirde yaşayanları ise kirli havası, azalan suyu ile zor bir hayat bekleyecek. Endemik türleri içeren özel bir coğrafyada flora ve faunası yaban hayatı ağır bir yara alacak. "Halkın cebinden ne çıkacak?" "Ekonomik kalkınma yalanlarıyla gerçekleştirilen bu projelerde kağıt üzerinde Hazine garantisi yokmuş gibi görünse de, Osmangazi Köprüsü ve 3. Havalimanı gibi 3. Köprü de, geçiş ve gelir garantileriyle Hazine'nin garantörlüğü altında. Yetkililer "kamunun projeyi yaparken 5 kuruş ödemediği" açıklamaları yapsa da, halkın cebinden çıkanı bilmeye hakkı var." "Bu ne projesi?" Kuzey Omanları Savunması yetkililere şu soruları yöneltti: “Bu bir rant projesi mi? Ekonomi çarklarını döndüremeyen yönetimlerin ekonomi projesi mi? Sanal bir iyimserlikle vatandaşı kandırmaya çalışarak oy toplama projesi mi? Yaşları 50 ile 200 yıl arasında, belki daha fazla olan 3 milyonun üzerinde ağaç keserek 7 milyonluk yeni bir yerleşim alanı yaratma planı ile binlerce yıldır dokunulamayan coğrafyanın, İstanbul’un cinayetine göz yumma ne? 3. Köprü’deki hedefiniz ne? Yeni fuar alanları, yeni kongre merkezleri, yeni konut merkezleri ile yeni bir İstanbul mu?” |