Kuzey Marmara Otoyolu için...
Kuzey Marmara Otoyolu Bayram...
Amasya'da Çevre Yolu Heyecanı
Otoyol Üzerindeki Ekolojik...
Ankara-Niğde Otoyolu'nun Yüzde...
Otoyol Kenarlarına 2 Milyon...
Kuzey Marmara Otoyolu Yılsonuna...
Salgın Günlerinde “Garantili”...
Kuzey Marmara Otoyolu'nda Son 112 Kilometre
İstanbul’un yeni bir otoyol ağı ile mevcut sistemin yükünü hafifletmeyi hedefleyen Kuzey Marmara Otoyolu’nda sona gelindi.
İstanbul-Kocaeli ve Sakarya trafiğini oldukça rahatlatması beklenen ve aynı anda 4 aracın geçebileceği tünellerle dünyada bir ilk olma özelliği taşıyan 398 kilometre uzunluğundaki Kuzey Marmara Otoyolu'nda devam eden çalışmalarda sona gelindi. Karayolları Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgilere göre, ilk olarak 2013 yılında Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün de bulunduğu 148 kilometre uzunluğundaki Odayeri-Paşaköy kesimi ile başlayan otoyolun 286 kilometrelik kesimi trafiğe açılmıştı. Son kalan 112 kilometresinde ise çalışmalar aralıksız devam ediyor. İHA’da yer alan habere göre; İstanbul'un batısındaki Kınalı mevki'inden başlayan otoyol, İstanbul, Kocaeli, Sakarya illerini kuzeyden kat ederek, Sakarya'nın Akyazı ilçesi yakınlarında sonlanan ülkemizin en önemli karayolu yatırımları arasında yer alıyor. Kınalı-Odayeri, Odayeri-Paşaköy ve Kurtköy-Akyazı olmak üzere üç ana bölümden oluşan Kuzey Marmara Otoyolu'nda toplam 7 kesim bulunmakta. Kuzey Marmara Otoyolu Projesi, şehir içinde ve mevcut boğaz köprülerindeki trafik yoğunluğunu azaltarak, araçların şehir içi trafiğine girmeden, erişim kontrollü, yüksek standartlı, kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir yolla, transit geçişinin sağlanması amacıyla projelendirildi. Dünyada bir ilk olan 4 şeritli yol 69 viyadük, 10 tünel, 145 köprü, 130 üst geçit, 152 alt geçit ve 884 menfez |