Osmanlı Padişahı 1. Mahmut zamanında İstanbul’un mesire yeri
olarak kurulan Küçüksu Çayırı, yapılması planlanan 3.
Boğaz Köprüsü nedeniyle tamamen yok olma tehlikesi yaşıyor.
Ulaştırma Bakanlığı’nın kararıyla çayırın 3. köprünün
şantiyesi haline geleceğini söyleyen sivil toplum kuruluşları, “Küçüksu
Çayırı’nda 3. Köprü şantiyesine hayır” adında bir imza kampanyası başlattı.
Çayıra beton tehdidi
Çevresinde Yıldırım Beyazıd tarafından yaptırılan 620 yıllık Anadolu
Hisarı, saltanat kayıklarının gezdirildiği Göksu Nehri
ve 154 yıllık Küçüksu Kasrı bulunan tarihi çayır, Ulaştırma
Bakanlığı’nın aldığı kararla 3. Köprü’nün şantiyesi olarak ilan edildi.
Küçüksu Çayırı, iki yakayı birbirine bağlayacak beton blokların döküldüğü ve
montaj edildiği alan olarak belirlendi. Deniz yoluyla Poyrazköy’e götürülecek
olan dev beton blokların inşaatı sırasında yıllardır tahrip edilen bitki
örtüsünün hiç kalmayacağını savunan Anadoluhisarı Turizm Kalkındırma Derneği,
bir dizi etkinlikle çayırın şantiyeye dönüştürülmesine tepki gösteriyor.
“Şantiyeye hayır” imza kampanyası başlatan ve geçtiğimiz haftalarda el ele
tutuşan insanlardan oluşan bir zincirle protesto gösterisini düzenleyen dernek
üyeleri, çayırın 256 yıl önce olduğu gibi halkın kullanımına sunulmasını istedi.
Dernek Başkanı Mustafa Babuz, 3. Köprü şantiyesinin bölgeye
büyük zarar vereceğini söyledi.
‘Bölge talan edilecek’
Küçüksu Çayırı’nın Osmanlı İmparatorluğu tarafından ortaoyunların
sergilendiği, musiki ziyafetlerinin verildiği, yağlı güreş ve mahalle
şenliklerinin yapıldığı bir alan olarak kullanıldığını söyleyen Avukat Ferda
Kazancıbaşı ise, inşaat alanının tarihi talan edeceğini söyledi. Kazancıbaşı,
“Küçüksu Çayırı’nda 1914’te 1. Dünya Savaşı’na girmemize neden olan Alman Goben
zırhlısının personelinin Anadolu Hisarı İdman Yurdu’yla futbol maçı yaptığını
hatırlattı.
Kazancıbaşı, Kurtuluş Savaşı’nda Anadolu’ya gönderilen cephanelerin burada
toplandığını ve çayırın İsmet İnönü’nün severek geldiği bir yer olduğunu
vurguladı.
256 yılda tahribat
256 yıl önce İstanbulluların mesire ve dinlenme yeri olarak kurulan çayırdaki
tahribat, 1971’de 1. Köprü ile başlarken, 1986’da 2. Köprü şantiyesi, İSKİ
çalışmaları ve İETT garajı ile devam etmişti.
|