Ekonominin daraldığı bir süreçte doğru projeler ile hareket etmek isteyen
Dumankaya, 2008 yılında geliştirdiği konseptle geçtiğimiz iki
yılda satışlarını yüzde 25 oranında artırdı. Dumankaya olarak küresel ekonomik
kriz ve sonrasında kazandıran projeler yaptıklarının altını çizen Dumankaya
Satış ve Pazarlama Direktörü Ufuk Kayador, “Daralma dönemi
sayılan 2009’da yüzde 25 büyüdük” dedi. Dumankaya Adres projesini bu doğrultuda
ürettikleri en önemli çalışmalardan biri olarak gösteren Kayador, “Adres, piyasa
şartlarına göre şekillendirilmiş, gerçekten uygun fiyatlı, ödeme kolaylığı sunan
ve insanlara bu dönemde de yatırım yapma şansı sağlayan bir projeydi.
Adres, yol gösterici oldu
Bir aydan kısa bir sürede 280 konutluk projenin tamamının satışını
gerçekleştirdik. Devamında ise üç farklı proje peş peşe geldi. 2009 ve 2010’da
da aynı satış başarılarını yakaladık. Adres, Dumankaya Flex, Dumankaya İkon ve
Dizayn projeleri, bu konsepti tescilledi” diye konuştu. 2010’u büyümeyle
tamamlayacaklarına inançlarının tam olduğunu söyleyen Kayador, geçen yıl
başladıkları projelerin devamının geleceğini vurguladı.
Kayador, 2009 sonu ve 2010 yılı içerisinde lansmanlarını yaptıkları
projelerde rakamın yediye çıktığını belirterek, şöyle konuştu: “Dumankaya
Dizayn, Modern ve Adres Lobi projelerinin yanı sıra Dumankaya Cadde, Atmosfer,
Vizyon Ofis ve Gizlibahçe Bölgesi’nde yeni bir proje olmak üzere 7 farklı
projede 530 milyon TL seviyelerinde bir yatırım yapacağız.
‘Satacak konut kalmadı’
Satışlarımızın 2010 beklentilerinin üzerinde gerçekleştiğini
görüyoruz. Bugün Dizayn’da yüzde 70, Modern’de yüzde 44 ve Adres Lobi’de yüzde
47 gibi önemli satış oranlarına eriştik.”
2010 yılının satışlarının aslında 2008 ve 2009’da yakalanan ivmenin getirisi
olduğunu söyleyen Kayador, “Önceki yıllarda başlayan diğer projelerin olumlu
satış grafikleri devam etmekte. Dumankaya İkon’da satış oranı yüzde 75’e
erişirken Vizyon’da neredeyse satacak konut kalmadı. Öte yandan Adres Botanik ve
Dumankaya Minimal’de de satışların sonuna yaklaştık. Bu gelişmelere ışığında yıl
içerisinde lanse edeceğimiz yeni projelerimizi de dâhil ettiğimizde bir önceki
yıl yakalanan trendin sene sonuna kadar devam edeceği kanaatindeyiz” diye
konuştu.
‘Gayrimenkul yatırımı yapan hep kazandı’
Gayrimenkul sektörünü ekonominin lokomotifi olarak nitelendiren Dumankaya
Satış ve Pazarlama Direktörü Ufuk Kayador, inşaat sektörünün ekonomiden 3 kat
hızlı hareket eden bir yapıya sahip olduğunu dile getirdi. Son iki yıldan bu
yana daralma eğilimi gösterirken geçtiğimiz yılın son çeyreğinden itibaren
büyüyen sektörün 2010’un ilk altı ayında kendini geliştirdiğini belirten
Kayador, “2009’un ilk altı ayında kullanılan mortgage kredilerinin 906 milyon
TL’den 6 milyar 700 milyon TL seviyelerine çıktı. 2009 sonlarında başlayan
büyüme ortamında tüketiciler nakitlerini ve kredi imkanını konuttan yana
kullandı. Buna ek olarak krediler cazipleşti. Oranlar yüzde 0,80’ler
seviyelerine kadar geriledi. Faizlerin cazibesi ve yeterli miktarda nitelikli
konut arzının çakışması satışlara olumlu bir etki olarak yansıdı” diye konuştu.
İnşaat sektörünün 2010 yılından dengelerini düzelten bir yapı ile çıkacağına
inanan Kayador, “Konut, her dönemde yatırım değeri taşıyan bir enstrüman. Son
10 yıl içerisinde gayrimenkul, yatırımcısına diğer enstrümanlardan iyi
kazandırdı. Doğru proje ve doğru fiyat her zaman yatırımcısını çeker. Bu dengeli
durum devam edecek” dedi.
|