Dünyanın en uzun ikinci köprüsü olacak İzmit Körfez Geçiş
Köprüsü'nü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü de yapan
Japon IHI şirketi inşa edecek. Projenin yüklenicisi
Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Ortak Girişim Grubu,
önümüzdeki günlerde IHI ile sözleşme imzalayacak. 6 milyar dolarlık proje içinde
Körfez Geçiş Köprüsü'nün yaklaşık 1.4 milyar dolara mal olması bekleniyor.
İzmir'i İstanbul'a bağlayacak Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol
Projesi'nin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün
inşaatına önümüzdeki aylarda başlanacak. Otoyol ihalesini alan ve temelini atan
NurolÖzaltın- Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Ortak Girişim Grubu, köprü için dünya
devi şirketlerden teklifler aldı. Çin, Güney Kore ve Japonya'nın önde gelen
inşaat firmaları Körfez Geçiş Köprüsü için teklifte bulundu. Teklifleri
değerlendiren ortak girişim grubu, Japon IHI firmasıyla anlaşmaya vardı.
Maliyet 2 milyar $
Önümüzdeki günlerde açıklanacak anlaşmanın ardından köprünün temeli atılacak.
Ortak girişim grubunun otoyol ihalesine verdiği teklife göre köprü en fazla 45
ayda inşa edilecek. Yaklaşık 6 milyar dolarlık Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol
projesinin içindeki köprü için ihaleyi alan ortak girişim grubunun teklifine
göre köprünün maliyeti 1.4 milyar dolar (2 milyar lira) olacak. Tamamlandığında
dünyanın en uzun ikinci köprüsü olacak Körfez Geçiş Köprüsünü inşa edecek Japon
IHI şirketi, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile Haliç Köprüsü'nün yapımını da
üslenmişti. IHI, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri ile Haliç
köprülerinin depreme karşı güçlendirme ihalesini de aldı. Japonya'daki dünyanın
en uzun köprüsü olan Akashi Köprüsü'nün yapımı da IHI tarafından
gerçekleştirilmişti. IHI, ABD'den Ukrayna'ya kadar pek çok ülkede köprü inşaatı
gerçekleştirdi.
Bin 700 metre uzunluğunda
Otoyol Kocaeli'nin Gebze ilçesine bağlı Dilovası beldesi yakınlarındaki
Dilburnu ile Karamürsel ilçesinin Hersek burunları arasından köprü ile geçecek.
Bin 700 metre uzunluğunda planlanan köprü, dünyanın en uzun ikinci asma köprüsü
olacak. Dünyanın en uzun köprüsü ise bin 990 metre uzunluğundaki Japonya'daki
Akashi köprüsü. Körfez köprüsü sayesinde karayoluyla 1 saat 10 dakika, feribotla
1 saat süren Gebze-Yalova arası körfezden geçiş 6 dakikaya düşecek. Köprüyü
kullanan otomobiller 35 dolar geçiş ücreti ödeyecek. Kamyon ve otobüslerde bu
rakam 50 dolara çıkacak. Otoyolda her kilometre başına da 0.05 dolar talep
edilecek. Japon IHI şirketi, Türk şirketleriyle birlikte Ukrayna'da da birlikte
çalışıyor. Ukrayna'nın Başkenti Kiev'deki Dinyeper Nehri'ne yapılan köprünün
yapımına IHI destek vredi.
Dünyanın en uzun köprüsünü yaptı
Halen bin 990 metre uzunlukla dünyanın en uzun köprüsü olan Japonya'daki
Akashi Köprüsü'nün yapımı da IHI tarafından gerçekleştirildi. 1853 yılında
Tokyo'da kurulan IHI Corporation, uluslararası alanda jet motorları, gemi, uzay
teknolojileri, çelik köprü ve çeşitli ağır sanayi dallarına yönelik makine
imalatında faaliyet gösteriyor. IHI şirketi, yıllık 15 milyar dolar ciroya
sahip.
|