“İstanbul’a 3., 4., 5. Köprü Yapılmalı!"
Köprü ve Otoyollar Adeta Para Basıyor!
Mayıs'ta Temeli Atılacak
Köprü İhalesinin İptaline...
Köprü ve Otoyollar İçin Yeni Satış Planı
Köprü ve Otoyol İhalesi İptal
Köprü ve Otoyollar 'Darphane' Gibi
Köprü Özelleştirmesine THY Modeli
Köprü ve otoyolların özelleştirilmesine ilişkin ihalenin iptal edilmesinin ardından satış için ibre halka arza döndü. Eski ÖİB Başkanı Yaramancı, "Zamanında THY de aynı şekilde halka arz edildi ve özelleştirildi'' dedi.
Köprü ve otoyolların özelleştirilmesine ilişkin ihalenin iptal edilmesinin ardından satışın halka arz yöntemiyle yapılması gündeme geldi. Konuya ilişkin Eski Özelleştirme İdaresi Başkanı Tezcan Yaramancı, ''İhale iptal edildi'' ifadesi yerine ''İhale onaylanmadı'' denilmesinin doğru olduğunu söyledi.
İhalesinin neticelenmesi için Özelleştirme Yüksek Kurulu'nun (ÖYK) onayının gerektiğini hatırlatan Yaramancı, ''Açık artırma süreci tamamlandı. Sürecin sonunda oluşan durumun ÖYK tarafından onaylanması gerekiyor. O onayın verilemeyeceği anlaşılıyor'' dedi. Değer tespitinin şartlara bağlı olduğuna dikkati çeken Yaramancı, ''Özelleştirmeyi yüklenecek taraftan yerine getirilmesi beklenen şartlar nelerdir Mesela, fiyat artışı yapılıp yapılamayacağı, yatırımlar vesaire. Bu konularda durum değişirse gayet tabii fiyat artabilir'' diye konuştu. İptal edilen ihalede oluşan fiyatın, açık artırma sonucu oluşması nedeniyle gerçekçi olduğunu anlatan Yaramancı, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Bundan sonra yeni ihalede şartlar farklı tanzim edilirse daha yüksek fiyatlar gelebilir. Halka arz mümkündür. Zamanında Türk Hava Yolları (THY) da daha önce aynı şekilde halka arz edildi ve özelleştirildi. Önümüzdeki dönem için Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'nın yeni bir yol haritası düzenlediğini düşünüyorum. O yol haritası çerçevesinde de yeni tekliflerin gelmesi muhtemeldir.'' Yaramancı, özelleştirmede amacın sadece para sağlamak olmadığını, anılan ekonomik varlığın yönetiminin özel sektör mantığına tevdi edilmesi ve daha verimli çalıştırılmasının amaçlanması gerektiğine işaret etti. Marbaş Menkul Değerler Araştırma Müdürü Üzeyir Doğan da köprü ve otoyolların halka arz edilebilmesi için öncelikle yeni bir KİT'in kurulmasının şart olduğunu dile getirdi. Özel şirketlerde halka arz süreci Köprü ve otoyolların olası halka arzının hangi yolla gerçekleştirileceği henüz netlik kazanmazken, özel şirketler halka arz edilirken 9 aşamalı bir süreçten geçiyor. Buna göre, ilk olarak şirket gerekli evrakları hazırladıktan sonra kayda alınmak için Sermaye Piyasası Kurulu'na (SPK), ilgili pazarda işlem görmek için de İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'na (İMKB) müracaat ediyor. Daha sonra Takas ve Saklama Bankası ile Merkezi Kayıt Kuruluşu'na başvuran şirket, yatırımcıyı çekmek için tanıtım faaliyetlerine başlıyor. İMKB ve SPK uzmanlarının şirket hakkında inceleme yaptığı süreçte halka arz ve borsada işlem görme başvurusundaki eksik bilgi ve belgeler tamamlanıyor ve bu aşamanın ardından şirket merkez ve üretim tesisleri uzmanlarca ziyaret edilerek yerinde incelemelerde bulunuluyor. Payların Kurul kaydına alınması ve halka arzı süreçlerinin tamamlanmasından sonra satış sonuçları bildiriliyor. Süreç, şirketin borsa kotuna alınması ve işlem görmeye başlamasıyla tamamlanıyor. |