Nallıhan Kuş Cenneti'ni Korumak...
Ankara-Niğde Otoyolu'nun Geçiş...
Boztepe Tüneli'nin Yapımı Sürüyor
Aydın-Denizli Otoyolu İhalesi Onaylandı
Yağdonduran Tüneli'nde Sona Doğru
Kırkdilim Tünellerinde İlk Işık Görüldü
Buca’yı Otogar’a Bağlayacak...
Otoyol Üzerindeki Ekolojik...
Ankara-Niğde Otoyolu'nun Yüzde...
Aydın - Denizli Otoyol İhalesi Ertelendi
Kop Tüneli'ndeki Kazıların...
Karayollarının 2020 Yol Haritası Devrede
Honaz Tüneli 2021'de Faaliyete Geçiyor
Kuzey Marmara Otoyolu Yılsonuna...
Enerjide Acele Kamulaştırma Kararları
Yeni Zigana Tüneli’nin Yüzde 67'si Bitti
Şubatta Köprü ve Otoyollardan...
Kaza Kara Noktalarında “Hayati” Dönüşüm
Kuzey Marmara Otoyolu'nun...
Salmankaş Tüneli Tamamlandı
“Kanal İstanbul Projesi İhaleye Çıkacak”
Kuzey Marmara Otoyolu'nun...
Gaziantep’e Devlet Yolu Müjdesi
Çorum'un Kırkdilim Mevkisindeki...
Menemen- Aliağa -Çandarlı...
Yol Ortasındaki Davalık Evin...
İstanbul'da En Fazla Yatırım...
Bolu Güney Çevre Yoluna İptal...
3. Köprü’ye Garanti için 1.6...
Havalimanının Açılmamış Etaplarındaki...
"Gemi Garantisi Verilecek"
Boğaz Köprüleri ve Otoyol...
3. Köprü İçin 1 - 1.5 Milyar...
Köprü ve Avrasya Tüneli’nin...
Köprü, Otoyol ve Tüneller için Kamulaştırma Çağrısı
Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, yap-işlet-devret modeliyle yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Çevre Otoyolu, Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu ile Avrasya Tüneli için kamulaştırma çağrısında bulundu.
Yap-işlet-devret modeliyle yapılan, geçiş garantisi nedeniyle Hazine’nin kasasından milyonlarca lira çıkmasına neden olan köprü, tünel ve otoyollar her geçen gün devlet için daha da büyük yük oluyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü için 2019’da 3 milyar 50 milyon lira, Osmangazi Köprüsü için ise 2016-2019 yılları arasında 3 milyar 799 milyon lira ödendi. Sözcü’den Deniz Ayhan’ın haberine göre; CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan; Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Çevre Otoyolu, Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu ve Avrasya Tüneli için kamulaştırma çağrısında bulundu. Tahsin Tarhan, yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Yap-işlet-devret kamu yararına işletilebilen bir sistem ne yazık ki yok. Sürekli zarar ediyoruz. Devletin bu yol ve köprüleri kamulaştırması hepsini satın alması gerekir. Fiyatları düşürüp, geçişler artınca zaten kâr etmeye başlayacak, en azından geçmeyen araçlar için para ödeme yükünden kurtulacağız. Köprülerinin tamamında kamu zararı oluşturuluyor. Tüm bu köprü ve otoyollarda geçiş garantisi için milyarlarca lira ödeniyor. Geçiş garantisi için ödenen paralarla köprü yapılabilirdi.” Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |