Birbiri ardına yükselen konut projeleriyle maraton koşan konut sektörünün
devleri, son dönemde reklam kampanyalarıyla da yarışıyor. Özellikle hafta
sonları gazete ilanlarının neredeyse yarısından fazlası gayrimenkul şirketlerine
ait. Krizde harcamalara ara veren tüketiciyi yeniden ateşlemeyi hedefleyen
sektör, satışların en yüksek olduğu eylül-ekim-kasım döneminde kampanyalara hız
verince, konut reklamları da yüzde 10 artış gösterdi. Öyle ki, konut artık GSM
şirketleriyle yarışıyor. 20’ye yakın irili ufaklı firmanın dikkat çektiği
reklamverenler arasında Ağaoğlu, Sinpaş ve Dumankaya başı çekiyor. Reklamda ‘üç
büyükleri’ İnanlar İnşaat, Sinpaş, DAP Yapı, Eroğlu Yapı, Gül İnşaat, İhlas
Holding, Suryapı, Torunlar GYO izliyor.
Ağaoğlu: Reklama 15 milyon TL
Konut projelerine sürekli yenilerini ekleyen Ali Ağaoğlu,
‘My World Europe’ta farklı bir taktik geliştirerek, projenin ‘yüzü’ de olmuştu.
Şimdilerdeyse Ataşehir’deki ‘My Towerland’ için ikinci kez sahnede... Projeden
beklenen cironun yüzde 3’ünü reklam bütçesinin oluşturduğu Ağaoğlu’nda, sadece
‘My World Europe’ projesine 6 milyon lira ayrılmış. Yıllık reklam bütçesinin de
15 milyon TL’yi bulduğu Ağaoğlu’nda, verilen bilgiye göre satışlar çok hızlı
gerçekleşiyor.
Dumankaya: Rekabette patladı
Krizde bekleyişe geçen tüketicinin yeniden konut alımına yöneldiğini belirten
Dumankaya Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Dumankaya, “Talebin
artmasıyla sektördeki rekabet de arttı. Hal böyle olunca reklamverme oranları da
bir hayli yükseldi” diyor. Reklamın pazarlamada en öncelikli bütçe kalemini
oluşturduğunu ifade eden Dumankaya, krizde bile kesmedikleri reklam ve iletişim
harcamalarını yeni dönemde de arttırarak sürdürdüklerini söylüyor.
Satışların yüzde 90’ı reklamdan
Kampanya dönemlerinde reklamın çok etkili olduğunun altını çizen firmalar,
satışların yüzde 90’ının bu dönemlerde yapıldığına dikkat çekiyor. Verilen
bilgiye göre, çoğu zaman kampanya bitmeden satışlar tamamlanıyor. Doğru bir
proje yine doğru bir reklam kampanyasıyla kısa zamanda satılabiliyor.
Sinpaş: Gazetelerin en iyi müşterisiyiz
Daha önce ünlü İspanyol şarkıcı Julio Iglesias’ı reklamlarında oynatan Sinpaş
GYO, yeni kampanyası ‘Tarihi Fırsat’ın reklam filminde de Emel Sayın ve Tülin
Şahin’le çalıştı. Kampanya için iki ayrı reklam filmi çekilirken, gazetelere de
bolca ilan verildi. Sonbaharın konutta hem satış hem de reklamda en yoğun dönem
olduğunu belirten Sinpaş GYO Reklam Koordinatörü Barış Ekinci,
özellikle gazetelerin en önemli müşterisi olduklarını
söylüyor.
|