Kentsel Dönüşüm Kira Yardımında...
Kentsel Dönüşüm Kira Yardımıyla...
Kentsel Dönüşüm Kira Yardımı...
Kira Yardımında Şartlar Değişecek
Konut Kira Yardımı Almak İçin Gerekli 8 Belge
Kentsel dönüşüm faaliyetleri kapsamında evi yıkılan malikler, kentsel dönüşüm kira yardımına başvurabiliyor. Başvuru sürecinde bazı belgeler gerekli oluyor. İşte konut kira yardımı almak için gerekli 8 belge.
Kentsel dönüşüm kapsamında binası riskli olarak tespit edilerek yıkılan malik ve kiracılar Devletin sağladığı finansal desteklerden yararlabiliyor. Bu desteklerin başında kentsel dönüşüm kira yardımı geliyor. Bir diğer destek ise faiz desteği oluyor. Bu desteklerden yalnızca birine müracaat edilebiliyor. Emlak Kulisi'nde yer alan habere göre; kira yardımı, genellikle konut malikleri tarafından tercih ediliyor. 6306 sayılı Kanun kapsamında riskli yapı maliklerine her yıl alınacak Bakan Olur’una göre sadece ikamet ettikleri bir bağımsız bölüm için kira yardımı yapılıyor. Kira yardımı ödemelerinde A.R.A.A.D.net sistemi üzerinden riskli yapı için Yapı Kimlik Numarasının alındığı tarihte riskli yapıda ikamet etme şartı aranmakta olup, malik, kiracı ve sınırlı ayni hak sahiplerinden sadece bu şartı sağlayanlara kira yardımı yapılıyor. Bu koşul, son 3 aylık faturalarla ispatlanıyor. Bu durumda yıkılan binada birden fazla evi olanlar yine yalnız oturduğu bağımsız bölüm için kira yardımına başvurabiliyor. Yıkılan binada evi olup da kiraya veren kimseler kira yardımına müracaat edemiyor. Ayrıca, riskli yapı için Yapı Kimlik Numarasının alındığı tarihten sonra satış/ devir yapıldığı durumlarda, yeni malik Yapı Kimlik Numarasının alındığı tarihte ikamet etme şartını sağlayamayacağı için yine kira yardımına başvuramıyor. İkamet şartını taşımadığı halde kira yardımına başvuran kimselerin başvuruları onaylanmıyor. Kentsel dönüşüm kira yardımı başvurusunda gereken belgeler Konutta ikamet eden maliklerden istenen 8 belge: b) Nüfus cüzdanı fotokopisi, c) Riskli Yapı Tespit Raporu (Yetkilerce Onaylı), d) Tapu belgesi ve taşınmaza ait güncel tapu kaydı, Bağımsız bölümü belli olmayan arsa paylı tapularda ayrıca riskli yapı tespit raporunda belirtilen adres ve ada/parsel bilgileri ile uyumlu olacak şekilde bağımsız bölümü gösterir emlak vergi beyannamesi istenecektir. f) Yıkılan Yapılar Formu (Islak imzalı ve mühürlü), Binanın yıkıldığını teyit eden Belediye/İlgili Kurumca verilmiş ıslak imzalı ve mühürlü yazı istenecektir. g) Malikin riskli olarak tespit edilen yapıda ikamet ettiğine ve riskli olarak tespit edilen yapıyı tahliye ettiğine dair eski ve yeni adresini gösteren İl/İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğünden alınacak, imzalı ve mühürlü Adres Bilgileri Raporu, h) Hak sahibine/vekiline ait vadesiz, TL, T.C. Ziraat Bankası A.Ş.’ye ait hesap cüzdanı fotokopisi alınacaktır. İşyerinde ikamet eden maliklerden istenen 11 belge b) Nüfus cüzdanı fotokopisi, (Firmayı temsile yetkili kişilerin) c) Riskli Yapı Tespit Raporu (Yetkilerce Onaylı), d) İmza sirküleri, (Firmayı temsile yetkili kişilerin) e) Tapu Belgesi ve Taşınmaza Ait Güncel Tapu Kaydı, |