Konak'ın Tarih Avcısı
İzmir’in Tarihi Konakları Kan Ağlıyor!
Konak Tüneli’nde ‘Tarihi’ Tecrit Bitti!
Deneme Amaçlı Araç Geçişi Başladı
İzmir Barosu’ndan ÇED Yönetmeliği’ne...
İşte 2014 Yılı ÇED Verileri
Ormanlar Golf Sahalarına Feda Ediliyor!
Konak Belediyesi Yeni Binanın...
"Yeni ÇED Yönetmeliği ile...
Bakanlık, O Tüneldeki Çalışmaları...
AVM’ler ve TOKİ Projeleri...
ÇED’e Sınıf Ayarı
Sona Gelindi
ÇED’de "Kritik Bilgiler Silindi" İddiası
Belediyeden Tünellere ÇED Davası!
Nevşehir Kapadokya Havalimanı...
Petrol ve Madencilikte 120...
İstanbul’a Yeni Tünel Geliyor
"Bu Projenin Kente Hiçbir Faydası Yok!"
Konak'ta Metruk Binalar Tek...
Toplu Konut Projeleri için...
Konak'a Giderken Kayboluyorlar!
TMMOB: İnandırıcı Değil!
Kemeraltı’nda Dönüşüm için...
Mimarlardan A’dan Z’ye Tramvay Raporu
İzmir’in Yeni Statlarına Dava!
Yoksa Bu İnşaat Kaçak mı?
Tarihi Semtte ‘Kral’ Direniş!
Damlacık’ın İsyanına TMMOB Desteği!
Karayolları ‘Damlacık’ Planını Açıkladı
Tarihi Mahallede "Acil Kamulaştırma"...
Tarihi Mahalleye "Tünel" Gölgesi Düştü!
Basmane Çukuru Satışa Çıkarıldı
Tarihi Kiraladı
Tünelin Gölgesinde Var Olma Mücadelesi
Tarihi Miras Yarışmayla Korunuyor
Damlacık'ta Tünel İsyanı
Konak Tünelleri ÇED'siz İhale Edilmiş!
Başta İzmir’in tarihi semti Damlacık’ta yaşayanlar olmak üzere çok sayıda vatandaşı evlerini terk etmek zorunda bırakan Konak-Yeşildere Tünelleri’nin Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) raporu olmadan ihale edildiği resmen belgelendi.
Cihan'ın haberine göre, Konak Belediyesi’nin tünel çalışmalarının derhal durdurularak, bölgede ÇED sürecinin başlatılması yönündeki başvurusuna yanıt veren Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, tünelin İzmir-Urla-Çeşme Otoyolu Projesi kapsamında 1985 yılında yatırım programına alındığını, 07 Şubat 1993 tarihinden önce planlanmış olması nedeniyle de ÇED Yönetmeliği kapsamı dışında tutulduğunu açıkladı. Genel Müdür Mustafa Satılmış imzasıyla gönderilen yazıda proje için verilen muafiyet kararının geçerliliğini koruduğu dile getirilerek, kazı çalışmalarının iptalinin söz konusu olmadığı da belirtildi.
Akla, bilime aykırı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan gelen yazılı cevap üzerine Damlacık’a giderek bölgeyi gezen Konak Belediye Başkanı Sema Pekdaş, kararın akla ve bilime aykırı olduğunu söyledi. Tünelin 1993 yılı öncesinde planlandığı için ÇED raporundan muaf tutulmasını eleştiren Pekdaş, hangi tarihte yapılırsa yapılsın ÇED raporunun bütün büyük altyapı yatırımlarında zorunlu tutulması gerektiğini savundu. Kararı insana ve çevreye karşı yapılmış saygısızlık olarak nitelendiren Pekdaş, “1993 yılından önce planlanan büyük altyapı yatırımları depremden muaf mı ki; ÇED’den muaf olsun. Doğal afetlerden muaf mı ki; ÇED’den muaf olsun. Bu yol 1985 yılında planlandı, dolayısıyla burada hiçbir doğal afet olmayacak, burayı es geçecek ama 2000’de planlanan yerlere doğal afet gelebilir diye bir ayrım mı var? Bu kadar mantıksızlık olabilir mi?” dedi. Asıl proje bu değil Dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından açıklanan 35 projede yer alan tünel projesi ile bugün yapımı süren projenin arasında ciddi farklılıklar olduğunu da dile getiren Pekdaş, “Açıklanan projede Mürselpaşa Bulvarı’ndan Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nı bağlayan bir tünel olacaktı. Bu tünelin yapımı teknik olarak mümkün olmayınca; ‘İzmir’e bir tünel lazım, bu tünel nerede olsun’ dediler. Yeşildere- Mustafa Kemal Sahil Bulvarı arasında düşündüler, sonradan ilan edildi ve bunu 1985 yılındaki plandı diye açıkladılar. Mevcut çevre yollarından hem Aydın’a hem Çeşme’ye ulaşmak mümkün… Ne diye Konak’a girilsin ki? Yine bize yalan söylediler, yine bizi kandırdılar. Ama biz geçmişimize de geleceğimize de, Damlacık’ta oturan hemşerilerimize de sahip çıkacağız. Yıkarlarsa biz yeniden yaparız bu mahalleyi” diye konuştu. Pekdaş, Damlacık başta olmak üzere tünelin geçtiği hat üzerinde yer alan mahallelerde acil kamulaştırma kararı gerekçe gösterilerek evlerini boşaltılmaları istenen vatandaşların mücadelesine destek vermeye devam edeceklerini sözlerine ekledi. |