imarlar Odası Ankara Şube Genel Sekreteri Bülent
Batuman, AKP’li Melih Gökçek yönetimindeki Anakent Belediyesi’nce
kentin dört bir yanına inşa edilen plansız katlı kavşakların
kazalara davetiye çıkardığına dikkat çekti. Batuman, “Katlı kavşağın
anlamı bir noktada trafiği hızlı akıtmak. Oysa ki kent merkezinde trafik yavaş
akmalıdır” dedi.
Mimarlar Odası Ankara Şube Genel Sekreteri
Bülent Batuman, özellikle son dönemde Anakent Belediyesi’nce kente yapılan katlı
kavşakların trafiğe olan etkisini değerlendirdi. Anakent Belediye Başkanı
Melih Gökçek’in, belediyenin sürekli kentte trafiği rahatlatmak
iddiasıyla alt-üstgeçitler, katlı kavşaklar inşa etmesiyle övündüğüne dikkat
çeken Batuman, bu icraatların “Ankara Ana Ulaşım Planı”na uymadığını kaydetti.
Batuman, “Katlı kavşağın anlamı bir noktada trafiği hızlı akıtmak. Oysa ki kent
merkezinde trafik yavaş akmalıdır. Araç sahipleri katlı kavşakların olduğu
noktalardan geçmek istiyor, çünkü oralarda trafiğin hızlı aktığını düşünüyor. Bu
da o bölgedeki trafikte sıkışıklığa neden oluyor. Ayrıca iki katlı kavşak
arasında belli bir mesafe olmalı. Ancak ne yazık ki bu kurala uyulmuyor. Katlı
kavşaklar sadece trafiği öteliyor” dedi. Bu durumun yayalar üzerinde de olumsuz
etkileri olduğuna vurgu yapan Batuman, trafiğin yoğun olduğu yerlerde yayaların
karşıya geçebilmesi için bir yayaya tanınan sürenin ortalama 23 saniye olduğuna
işaret etti. Batuman, engelli yurttaşların bu uygulamadan çok daha fazla zarar
gördüğünün altını çizdi.
‘Odalardan yardım
alınabilir’
Her yere inşa edilen katlı kavşakların trafik
sorununu çözmek bir tarafa, yeni sorunlara davetiye çıkardığına dikkat çeken
Batuman, “Melih Gökçek doğru olanı bilmiyor değil. Böyle olmasını tercih ediyor.
Anakent Belediyesi’nin şehir planlama konusunda uzman kadroları var.
Üniversitelerden veya ilgili odalardan da yardım alabilirler. Bu tür kararlar
katılımcı süreçlerle alınmalı” diye konuştu. Ankara’da bulunan katlı kavşaklarla
ilgili çok sayıda şikâyet aldıklarını da dile getiren Batuman söz konusu
uygulamanın inşaat sektörüne fayda sağladığını belirterek, şunları
söyledi:
“Bence bu durum kaynak aktarımı ile ilgili. Belli sektörlere
kaynak aktarırken yapılan uygulamanın diğer sektörlere etkisini de hesaplamak
gerek. Kent içi toplu taşıma beraber düşünülmeli. Plansız kavşak inşa etmek
yerine yarım kalan metro çalışmaları tamamlansa daha çok insana hizmet verilir.
Trafik sıkışıklığı çözülür.”
|