Vize'de ÇED Toplantısı Başlamadan Bitti
ÇED Muafiyeti Getiren Değişiklilk...
ÇED Toplantısı Başlamadan Bitti!
Dikili Halkı ÇED Toplantısı Yaptırmadı
ÇED'i Kaçırmışlar
'ÇED Raporu İptal Edilsin' Davası
'3. Havalimanı için Kesilecek...
'3'üncü Havalimanına Hazine...
Atatürk Havalimanı'nda Taksi...
Olay Havalimanında İlk Yapı Yükseliyor
Ordu-Giresun Havalimanı'nda...
'Yılın En İyi Havalimanı Müteahhidi'...
3. Havalimanı İşte Böyle Olacak!
Derince Limanı İhalesi Yeniden Açılıyor
Denize Dolgu Havalimanı Temmuz'da...
3. Havalimanında "Sulak Alanlar"...
3. Havalimanına Özel Sulak...
Sarıgül: Üçüncü Havalimanı...
Bodrum Havalimanı İhalesini...
Bodrum Milas Havalimanı İhalesi Yarın
Erdoğan'dan "3. Havalimanı" Açıklaması!
3. Havalimanı Kaldığı Yerden Devam!
3. Havalimanının ÇED Raporunda...
3. Havalimanına Yeni ÇED Raporu
Dalaman Havalimanı'na Dev Talipler
Atatürk Havalimanı Zero Project'te
Salıpazarı Limanı Devredildi
TSE, "Yeşil Havalimanı Belgesi"...
Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı...
3. Havalimanı için 'Savaş...
Filyos Limanı Bütçeden Finanse Edilecek
3. Havalimanı Japon Hitachi’nin...
3. Havalimanının ÇED Raporunda...
Ruslar Limanları Kapattı,...
Katil Limanın ÇED'i İptal
Ayvacıkaltı Limanı projesi, Assos'un tarihi ve doğal güzelliklerini katledecekti.
Cumhuriyet Gazetesi'nden Özlem Güvemli'nin haberine göre, mitolojide “Işıklar Sahili” olarak adlandırılan Edremit Körfezi’nin kuzey sahilinin ortasında yer alan Assos’un eşsiz doğasını ve tarihi zenginliklerini tahrip edecek “Ayvacıkaltı Limanı” için verilen olumlu ÇED raporu, Çanakkale İdare Mahkemesi tarafından tamamen iptal edildi.
Çanakkale’nin Ayvacık ilçesi Büyükhüsun köyü sınırları içindeki liman projesine verilen Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) olumlu raporunun yürütmesi, çevre sakinleri tarafından açılan dava sonucu 19 Kasım 2013’te durdurulmuştu. Bu sırada hazırlanan bilirkişi raporunda olumlu ÇED raporunun uygun olduğu sonucuna varıldı. Bilirkişi ÇED raporunu uygun bulmasına karşın bazı eksikliklere de dikkat çekti. Mahkeme, raporu ve mevzuatı birlikte değerlendirerek mart ayında nihai kararını verdi. Kararda, işin tamamlanması planlanan 5 yılda dolgu malzemesi temini için kullanılacak taşocağının işletme süresinin bittiğine, buna karşın alternatif yöntemin belirlenmediğine dikkat çekildi. İş takviminde peyzaj onarımı ve ekolojik restorasyon sürecinin öngörülmediği de belirtildi. Etki alanı 1 değil 30 km Proje etki alanının 1 km olarak belirlendiği ancak taşocağından malzeme taşınması sırasında etki alanının yaklaşık 30 km’yi bulacağı, ÇED’in bu mesafe üzerinden yapılması gerektiği ifade edildi. Kararda, yolcu sayısı ve çalışan personelden çıkan katı atık miktarı üzerinden konteynır sayısının belirlenmediği kaydedildi. Gemilerden kaynaklanan atıkların alınması ve geçici depolanması amacıyla atık kabul tesisi yapılması zorunlu olmasına karşın ÇED raporunda böyle bir tesisin öngörülmediği de vurgulandı. Bu eksikliklerin ÇED olumlu kararını sakatlayıcı önemli eksiklikler olduğuna hükmeden mahkeme, oybirliği ile 18 Mart 2014’te ÇED raporunu iptal etti. Liman, altın için yapılacaktı Kaz Dağı ve Madra Dağı Belediyeler Birliği Danışmanı Salih Sönmezışık, bu projenin Assos-Ayvalık hattı arasında kamyonların yolunu kısaltacak yük taşıması ve Midilli ile turizmin geliştirilmesi hedefiyle hayata geçirilmek istendiğini aktardı. Sönmezışık “Midilli’ye gidiş için Ayvalık ve Dikili de limanlar var. 2005’te başlayan Akçay-Midilli seferleri de ekonomik olmadığı için iptal edilmişti. Çanakkale-Ayvalık hattında yük taşıyan kamyonlar da yollarını uzatıp sahile inerek Assos’tan geçmez. Zaten burada amaç, Kaz Dağları’ndan çıkan 7.5 milyar ton kayacın, içindeki altının arındırılması için binlerce kamyon ile her gün Bergama’daki siyanür havuzlarına kısa yoldan taşımaktı. Bu yargı kararı ile Kaz dağları üzerinde oynanan oyun da bozuldu” diye konuştu. |