Karşıyaka Tüneli'nde Mutlu Sona Az Kaldı
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Aliağa-Menderes Raylı Sistemi Projesi’nin en zorlu bölümünde kazıların tamamlandığını açıkladı. Üç kilometrelik tünelde, diğer çalışmaların ise devam ettiği belirtildi.
Büyükşehir Belediyesi, Aliağa-Menderes Raylı Sistemi Projesi’nin en zorlu bölümünde kazıların tamamlandığını açıkladı. Üç kilometrelik tünelde, diğer çalışmaların ise devam ettiği belirtildi. İzmir’in kuzeyiyle güneyi arasında ulaşımı kolaylaştracak Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi’nde önemli bir etap daha geçildi. 80 kilometrelik hattın en zorlu bölümlerinden biri olarak gösterilen Karşıyaka Tüneli’nde sona yaklaşılıyor. Zemin yapısının özelliğinden dolayı karşılaşılan güçlükler nedeniyle inşaat çalışmaları oldukça sıkıntılı geçen 3 kilometrelik tünelin en son Alaybey kısmında da kazıların bitirildiği açıklandı. Geriye kalan işlerin tamamlanmasına yönelik çalışmaların ise devam ettiği belirtildi. Karşıyaka’yı orta yerinden ikiye bölen demiryolu hattının yeraltına alınmasıyla birlikte, bölgede karayolu ulaşımını engelleyen üç noktada da kesintisiz ulaşım sağlandı. Böylece metro standardına çıkarılan demiryolu hattı tünel içinden geçerken, Girne Caddesi, Karşıyaka Çarşısı girişi ve Alaybey’de araç trafiği rahatlatılmış oldu. Üstü yeşil alan olacak Raylı sistemin bu bölümünde Nergiz, Karşıyaka ve Alaybey olmak üzere üç yeraltı istasyonuyla Naldöken’de de bir yerüstü istasyonu bulunuyor. Aç kapa yöntemiyle yapılan Karşıyaka Tüneli’nin üst kısmı da vatandaşların kullanımına uygun olarak yeniden düzenlenecek. Gölgelikli sergileme ve dinlenme yerleri, yeşil alanlar, açık hava spor sahaları, oyun bölümleri, çocuk kum havuzları ve otopark oluşturulacak. Karşıyakalıların hoşça vakit geçirebilecekleri, spor ve gezinti yapabilecekleri bu alan için İzmir Büyükşehir Belediyesi, TCDD’ye kira ödeyecek. |