Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Yıl Sonunda Tamamlanacak
2’nci Abdülhamid projesi olan Karadeniz- Akdeniz Otoyolu Projesi’nin 2019 yılı sonunda tamamlanması planlanıyor. '144 yıllık rüya’ olarak adlandırılan proje 2 milyar TL’ye mal olacak.
Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ’Dereyolu’ olarak gündeme gelen Karadeniz- Akdeniz Otoyolu projesi 2’nci Abdülhamid tarafından Fransız mühendislere çizdirildi. Projenin temeli 1929 yılında dönemin Ordu Valisi Ali Kemal Aksüt tarafından atıldı. 1970’li yıllarda ise Sovyet işgalinde tankların Karadeniz’den İç Anadolu’ya kolayca ulaşmasını sağlayacağı nedeniyle durduruldu. Dönemim enerji bakanı Güler. baraj çalışmasını başlattı 1 milyar 466 milyon TL'ye mal olacak 2008 yılında ihalesi düzenlenen Karadeniz- Akdeniz Yolu Projesi’nin toplam proje bedeli 1 milyar 466 milyon TL. Etapların tamamlanmasıyla ulaşımda ciddi oranda kısalma yaşanacak projenin yüzde 84'ü bitti. Karadeniz-Akdeniz 6 saate inecek 25 tünelin 23'ü tamamlandı Karadeniz'de ihracatı canlandırıcak Asırlık yol projesinin bölgenin kaderini değiştireceğini söyleyen Güler, "Karadeniz-Akdeniz yolunun açılmasıyla denizi kullanmayan Ordu, denizi kullanacak, ekonomide yeni sahalar açarak kentin kalkınması sağlanacak ve aynı zamanda turizm hattında önemli bir nokta olacaktır. Bu projeyi çok önemsiyoruz, bu projeyle İç Anadolu ve özellikle Akdeniz’de üretilen ürünler Karadeniz- Akdeniz otoyolundan Ordu’ya ulaşacak, burada, Ünye’de kuracağımız konteyner liman ile Karadeniz ülkelerine ihraç edilecek" diye konuştu. "Türkiye büyük avantaja sahip olacak" Eğer demiryolu takviye edilirse çok daha ekonomik taşınma sağlanmış olacak. Büyük taşımalar trenle, vagonla taşınmış olacak. İleride eğer tercih edilirse buradan bir petrol hattı geçerse, Karadeniz’deki Rus ya da Kazak petrolünün de buradan direkt olarak Akdeniz’e geçmesi mümkün olacak. Bizim daha evvelden Ceyhan Enerji Merkezi projesinin aynı zamanda bir tamamlayıcı parçası olacak" dedi. |