Akdeniz Sahil Yolu Antalya...
Ankara-Niğde Otoyolu'nun Yüzde...
Karayollarının 2020 Yol Haritası Devrede
Menemen- Aliağa -Çandarlı...
Bolu Güney Çevre Yoluna İptal...
ENKA, Sırbistan’da Otoyol İnşa Ediyor
Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun...
Tunceli-Pertek Karayolundaki...
50 Kilometrelik Yeni Otoyol...
Karayolları'ndan Hakkari-Van...
Kaş-Kalkan Yol Projesi İzni İptal Edildi
Anadolu Otoyolu'nda Yenileme Çalışması
“Çileli Yol”da Sona Gelindi
Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi...
İstanbul-İzmir Otoyolu Açıldı
Kaş-Kalkan Yolu Projesine...
Mahkeme, Otoyolu Köylülere Verdi
Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Tamamlanıyor
Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde gündeme gelen, 2. Abdülhamid döneminde de projesi Fransız mühendislere çizdirilen Karadeniz- Akdeniz Otoyolu, Karadeniz’den Akdeniz’e ulaşımı 6 saate indirecek. 2020'de tamamlanması hedeflenen 818 kilometrelik yoldan 50 il faydalanacak.
Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde 1875 yılında “Dereyolu” olarak gündeme getirilen Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Projesi, 2. Abdülhamid tarafından Fransız mühendislere çizdirildi. 1929’da dönemin Ordu Valisi Ali Kemal Aksüt'ün temelini attığı yolda, çalışmalar kesintili şekilde devam etti.1970’li yıllara gelindiğin de çalışmalar, olası bir Sovyet işgalinde, tankların Karadeniz’den İç Anadolu’ya kolayca ulaşmasını sağlayabileceği gerekçesiyle tamamen durduruldu. 2004 yılında, Ordu’dan geçen Melet Irmağı vadisi üzerine Topçam adıyla baraj yapılması için çalışma başlatıldı. Bu çalışmayla beraber, “baraja ulaşım yolları” adı altında “Dereyolu” olarak da bilinen yol çalışması yeniden start aldı. Akşam’da yer alan DHA kaynaklı habere göre; Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Projesi kapsamında; Ordu, Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş, Adana ve Hatay hattında toplam uzunluğu 818 kilometre olan yol projesinde çalışma yürütüldü. Sona gelinen ve 50 ilin faydalanacağı 818 kilometrelik yol, Karadeniz’den Akdeniz’e ulaşımı 6 saate indirecek. Ordu etabındaki 88 kilometrelik 1 milyar 455 milyon TL tutarındaki yol projesine, 1 milyar 213 milyon TL harcama yapılarak, yüzde 87 oranında fiziki gerçekleşme sağlandı. 80 kilometrelik kısım asfaltlanırken, 8 kilometrelik kısımda ise çalışmalar halen devam ediyor. Ordu etabındaki yol projesi kapsamında, toplam uzunluğu 15.1 kilometre olan 25 adet tek tüp tünelin yapımı tamamlanırken, tünellerin elektromekanik işlerinde de çalışma yürütülüyor. Güzergah üzerinde toplam uzunluğu 331 metre olan 1 adet viyadük ile toplam uzunluğu 280 metre olan 5 adet köprünün de yapımı tamamlandı. Yolun tamamlanmasıyla 180 dakika seyahat süresi olan Ordu-Mesudiye arası 90 dakikaya düşecek. Konteyner liman hazırlığı “Sivaslı hemşerilerimiz 1,5 saate denize ulaşacak” |