Avrupa, Demiryolu Hattının...
“Kanal İstanbul, Türkiye'nin...
Ya Kanal Ya İstanbul Koordinasyonu...
Kanal İstanbul’un ÇED Raporunda...
İBB Ekipleri Kanal İstanbul...
Kanal İstanbul'un İlk Köprüsünün...
Kanal İstanbul’a 7 Köprü Yapılacak
“Kanal İstanbul Bir Mayın Tarlası”
“Şantiyelerimiz, Gençlerimiz...
Bankalar Kanal İstanbul’u...
Kanal İstanbul Temeli için Tarih Verildi
Kanal İstanbul İmar Planlarına...
“Kanal İstanbul'un İhale Hazırlıkları...
TMMOB, Kanal İstanbul Planlarına...
Torbadan Kanal İstanbul Çıktı
Kanal İstanbul İmar Planları...
Kanal İstanbul Planlarında Değişiklik
“Kanal İstanbul’un İhale Çalışmaları Devam Ediyor”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “İmar planları tamamlanan Kanal İstanbul’un ihale çalışmaları devam ediyor. Kısa sürede başlayacak güç ve kararlılıktayız.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Piri Reis Üniversitesi Konferans Salonu'nda düzenlenen İstanbul ve Marmara, Ege, Akdeniz, Karadeniz Bölgeleri (İMEAK) Deniz Ticaret Odası Meclis Toplantısı’na katılarak denizcilik sektörüne ve Kanal İstanbul'a ilişkin açıklamalarda bulundu. Son 19 yılda Türkiye'deki tersane sayısını 37’den 84’e çıkardıklarını ifade eden Karaismailoğlu, gemi imalatındaki yerlilik oranını, yüzde 60’tan yüzde 80 bandına çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti. Yat Limanlarında Güneş Enerjisi Sistemi Kurulması Projesi’ni en kısa sürede hayata geçireceklerini anlatan Karaismailoğlu, bu projeyle, yat limanlarının elektrik enerjisi ihtiyacının büyük bir bölümünün kurulacak güneş enerjisi panelleriyle karşılanacağını ve tesislerin enerji verimliliğinin artırılacağını söyledi. "Ülkemiz, Uzak Doğu’dan Avrupa’ya uzanan en hızlı geçiş ve lojistik merkezi" Tarihi İpek Yolu’nun canlandırılması için stratejik önem taşıyan ve Türkiye’den başlayarak, Kafkaslar'a, oradan da Hazar Denizi’ni aşarak Türkmenistan ve Kazakistan’ı takiben Orta Asya ve Çin’e ulaşan Orta Koridor'un öneminin bir kez daha anlaşıldığını aktaran Karaismailoğlu, şöyle konuştu: "Türkiye’nin önemli kilit noktası olan Orta Koridor'un, Süveyş Kanalı’nı takip eden Güney Koridor'a göre ulaşım süresi yaklaşık 15 gün daha kısadır. Diğer yandan yine Orta Koridor, Kuzey Koridor'a göre daha hızlı, ekonomik ve 2 bin kilometre daha kısadır. Bütün bu değerlendirmeler gösteriyor ki, ülkemiz, Uzak Doğu’dan Avrupa’ya uzanan en hızlı, en güvenli, en kısa ve ekonomik bir hat üzerinde güçlü bir geçiş ve lojistik merkezi olmaktadır. Bunlara ek olarak, Karadeniz ve Hazar Denizi havzalarının enerji ve yük potansiyeli ile birlikte, Afrika’dan doğacak üretim ve tüketim potansiyeli, Akdeniz, Ege ve Marmara Denizi ile birlikte Türk boğazlarının stratejik önemini artırmaktadır." "Ticaret hacmi dikkate alındığında Kanal İstanbul’un önemi görülecektir" Karadeniz’in bölgesel ticarette artan önemine dikkati çeken Karaismailoğlu, Tuna ve Ren nehri bağlantıları ile birlikte, Baltık ülkelerine hitap eden Köstence limanları ile Karadeniz'in ticaret havzası haline geleceğini söyledi. Türkiye'nin de mevcut limanlar Rize-İyidere ve Filyos gibi diğer liman yatırımlarının yanı sıra Kanal İstanbul ile Karadeniz’deki güç ve etkinliğini artıracağını anlatan Karaismailoğlu, bu havzanın Akdeniz ve açık denizlere açılmasında Kanal İstanbul’un öneminin bir kez daha ortaya çıktığını kaydetti. Karaismailoğlu, şu bilgileri verdi: "Lojistik Master Planı'mız çerçevesinde oluşturduğumuz talep tahmin modeli doğrultusunda 2050’de boğazlarımızdan yıllık 78 binin üzerinde geminin geçmesi öngörülmekte olup sadece boğazdan bu sayıda geminin geçmesi mümkün değildir. Türk boğazlarında yaşanan kazaları önlemek için her gün yeni önlemler almak zorunda kalıyoruz. Geçtiğimiz ay içerisinde, boğazlarımızdan geçen gemilerde taşınan tehlikeli yüklerin tanımını değiştirdik, böylelikle taşınan yüklerin içerdikleri riske karşı gerekli tedbirler alınabilecektir. Uluslararası Denizcilik Örgütü mevzuatında yer alan tanım artık boğazlarımızda geçerli olacaktır. Bununla birlikte, boğazlarımızdan geçen tehlikeli yüklerin çok daha fazla olduğunu açıklayacağımız istatistiklerde ortaya konulacaktır. Ülkemizin göz bebeği olan boğazlarımızı korumak için her türlü tedbiri almaya devam edeceğiz." Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, gemi hacimlerinin oldukça büyümesi ve tehlikeli maddelerin bu gemilerle taşınmasının boğazdaki tehlikenin boyutlarını daha da artırdığını ifade ederek, mevcut İstanbul Boğazı'nın keskin dönüşleri, dip akıntıları ve yoğunlaşacak trafiği ile önümüzdeki dönemde mega kent için büyük tehlikeler meydana getireceğini söyledi. Halen ortalama 16 saat süren bekleme sürelerinin önümüzdeki yıllar katbekat artacağı uyarısında bulunan Karaismailoğlu, şunları kaydetti: "Bu denli yoğunlaşacak İstanbul Boğazı’ndaki olası bir duraksama ciddi zararlara yol açacaktır. Muhtemel sorunlara karşı, ideal bir su yolu olarak projelendirilen Kanal İstanbul, aynı zamanda dünyanın lojistik vizyon projelerinden birisi olacaktır. İmar planları tamamlanan Kanal İstanbul’un ihale çalışmaları devam ediyor. Kısa sürede başlayacak güç ve kararlılıktayız. '3. havalimanını yapmayın', '3. köprüyü durdurun', 'Kuzey Marmara Otoyolu'nu yapmayın', hatta '1. Boğaz köprüsü, şimdiki adıyla 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nü yapmayın', 'Hidro elektrik santrallerini yapmayın' dayatmalarını unutmadık. O zaman onların dediklerine boyun eğseydik, bugün ne İstanbul Havalimanı, ne Yavuz Sultan Selim Köprüsü, ne Avrasya Tüneli, ne Filyos limanı ne de Yusufeli Barajı'mız olurdu. Bizim suni gündemlerle işimiz yok. Bizler devlet aklını temsil ediyor ve gelecek nesillerin daha zengin, daha gelişmiş bir Türkiye’de yaşaması için gelişmiş bir altyapıyı kuruyoruz." |