Kadıköy Kartal Metro Hattı...
Kadıköy Boğa'sız mı Kalacak?
Kadıköy'ün Boğası Saraya mı Gidiyor?
Balon Gidiyor, Dönme Dolap Geliyor!
Kartal, Anıtlar Kurulu'nun...
Kadıköy Kuşdili'nde AVM İstemiyor
Fenerbahçe Stadyumu Sit mi Oluyor?
Avcılar-Kuruçeşme Altgeçit...
'4. Levent-Darüşşafaka Metro...
Kadıköy-Kartal Metrosunda...
Kadıköy-Kartal Metrosu’nda...
Kadıköy-Kartal Metrosu 2011...
Kartal Metrosu’nun Rayları Döşeniyor
Kadıköy-Kartal Metrosunda Göçük
Kadıköy-Kartal Metro Hattı Yolcu Ağırlamaya Hazır mı?
Kadıköy-Kartal Metro Hattı’nın açılışı 17 Ağustos 2012 tarihinde gerçekleştirildi, ancak hattın istasyon alanları ve yaya bağlantıları anlamında eksiklikleri dikkat çekiyor.
Kadıköy-Kartal Metro Hattı’nın açılışı 17 Ağustos 2012 tarihinde gerçekleştirildi, ancak hattın istasyon alanları ve yaya bağlantıları anlamında eksiklikleri dikkat çekiyor.
Kadıköy-Kartal Metro Hattı, 17 Ağustos 2012 tarihinde hizmete açıldı ancak; Anadolu Yakası’nın ilk metrosu istasyonlarının ve yaya bağlantılarının eksikliği nedeniyle kullanıcılarına sıkıntı yaşatıyor. İstasyonların yer altında kalan kısımlarının belli bölümlerinin henüz tamamlanmadığı, kaba inşaatının bitmediği görülebiliyor. Engelli asansörlerinin inşasının tamamlanmadığı , kimi istasyonlardaki inşaatın engellilerin metroya erişimini engelleyecek durumda olduğu gözleniyor. Hattın Maltepe istasyonu, tek başına tüm yanlışları gösterir durumda… Kadıköy yönünde bulunan üç çıkışında düzensiz ve tamamlanmamış olması, süreç içerisinde yeterince iyi bir planlama yapılamadığını düşündürüyor. Bu çıkışlardan biri, tabelada yazdığı gibi E-5 karayoluna çıkıyor; ancak tabelada yazdığı gibi otobüs durağına varmıyor . Henüz çevre düzenlemesi bitmemiş olan yaya yolunda, molozlar yolu kapadığı için, araç yolundan doğru durağa yürümek gerekiyor . Engelli asansörünün bulunduğu çıkışın ise ne amaçla inşa edildiği anlaşılamıyor; zira otobüs durağının bulunduğu yerde halihazırda bir çıkış bulunuyor. Ancak otobüs hatları ile entegre edilmesi beklenen bu çıkışın henüz inşaatı tamamlanmamış durumda. Dolayısıyla aynı yönde devam eden otobüs durağına erişmek için, aynı güzergahta iki adet metro çıkışı bulunduğu dikkati çekiyor. Maltepe istasyonunun Kartal yönündeki çıkışı ise daha da ilginç. İstasyon çıkışında E-5’te bulunan yaya alanına ulaşılabilmesi amacıyla bir yaya geçidi bulunuyor; lakin E-5 karayoluna çıkan bu yoldan karşıya geçmek için bariyerleri atlamak gerekiyor. Bununla birlikte E-5’te yer alan yaya çıkışına ulaşıldığında toplu taşıma aracı olarak kullanılabilecek tek seçenek, kaldırılması düşünülen minibüsler . Çünkü burada bir otobüs durağı bulunmuyor. Bu durum da genel olarak, Kadıköy-Kartal Metro Hattı’nın aceleye getirilmiş olduğu izlenimine neden oluyor.
İşe yetişmek kolay değil Metro, karayolu trafiğinden bağımsız bir hatta sahip olduğu için, hızlı bir ulaşım aracı ancak, metro ile bir yere ulaşmak için harcanan zaman, iki istasyon arasındaki süre ile ölçülmemeli. Çünkü istasyona varmak için kat edilen süre ve istasyondan çıkış için harcanan zaman da ulaşımın toplam süresini etkiliyor. Örneğin Metrobüs hattına ulaşmak için kullanılan Ünalan istasyonu, ile Çayırbaşı Metrobüs durağı arasındaki mesafe, en iyimser tahmin ile, 10 dakika kadar sürüyor.
Metronun Maliyeti ne kadar?
|