Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Kadıköy-Kartal Metro Hattı Yolcu Ağırlamaya Hazır mı?

Kadıköy-Kartal Metro Hattı’nın açılışı 17 Ağustos 2012 tarihinde gerçekleştirildi, ancak hattın istasyon alanları ve yaya bağlantıları anlamında eksiklikleri dikkat çekiyor.

yapi.com.tr
Kadıköy-Kartal Metro Hattı Yolcu Ağırlamaya Hazır mı?

Kadıköy-Kartal Metro Hattı’nın açılışı 17 Ağustos 2012 tarihinde gerçekleştirildi, ancak hattın istasyon alanları ve yaya bağlantıları anlamında eksiklikleri dikkat çekiyor.

Kadıköy-Kartal Metro Hattı, 17 Ağustos 2012 tarihinde hizmete açıldı ancak; Anadolu Yakası’nın ilk metrosu istasyonlarının ve yaya bağlantılarının eksikliği nedeniyle kullanıcılarına sıkıntı yaşatıyor. İstasyonların yer altında kalan kısımlarının belli bölümlerinin henüz tamamlanmadığı, kaba inşaatının bitmediği görülebiliyor.

Engelli asansörlerinin inşasının tamamlanmadığı , kimi istasyonlardaki inşaatın engellilerin metroya erişimini engelleyecek durumda olduğu gözleniyor.

Hattın Maltepe istasyonu, tek başına tüm yanlışları gösterir durumda… Kadıköy yönünde bulunan üç çıkışında düzensiz ve tamamlanmamış olması, süreç içerisinde yeterince iyi bir planlama yapılamadığını düşündürüyor. Bu çıkışlardan biri, tabelada yazdığı gibi E-5 karayoluna çıkıyor; ancak tabelada yazdığı gibi otobüs durağına varmıyor .

Henüz çevre düzenlemesi bitmemiş olan yaya yolunda, molozlar yolu kapadığı için, araç yolundan doğru durağa yürümek gerekiyor . Engelli asansörünün bulunduğu çıkışın ise ne amaçla inşa edildiği anlaşılamıyor; zira otobüs durağının bulunduğu yerde halihazırda bir çıkış bulunuyor. Ancak otobüs hatları ile entegre edilmesi beklenen bu çıkışın henüz inşaatı tamamlanmamış durumda.

Dolayısıyla aynı yönde devam eden otobüs durağına erişmek için, aynı güzergahta iki adet metro çıkışı bulunduğu dikkati çekiyor.

Maltepe istasyonunun Kartal yönündeki çıkışı ise daha da ilginç. İstasyon çıkışında E-5’te bulunan yaya alanına ulaşılabilmesi amacıyla bir yaya geçidi bulunuyor; lakin E-5 karayoluna çıkan bu yoldan karşıya geçmek için bariyerleri atlamak gerekiyor.

Bununla birlikte E-5’te yer alan yaya çıkışına ulaşıldığında toplu taşıma aracı olarak kullanılabilecek tek seçenek, kaldırılması düşünülen minibüsler . Çünkü burada bir otobüs durağı bulunmuyor. Bu durum da genel olarak, Kadıköy-Kartal Metro Hattı’nın aceleye getirilmiş olduğu izlenimine neden oluyor.

İşe yetişmek kolay değil

Bu yazının hazırlık aşamasında, nesnel olabilmek için birçok kere metro hattı kullanılmıştır. Bahsi geçen eksikler yaklaşık iki haftalık bir gözlemi yansıtıyor. Bu eksiklere ne yazık ki sinyalizasyon, yani sefer organizasyonu sorunlarını da eklemek gerek. Dakik olması beklenen metro seferlerinin aksaması ciddi bir sorun olarak karşımıza çıkıyor. İşyerine zamanında ulaşmak anlamında en güvenilir ulaşım aracı olan metro, çalışanlar için henüz yeterince istikrarlı bir ulaşım aracı olarak görülmüyor.

Metro, karayolu trafiğinden bağımsız bir hatta sahip olduğu için, hızlı bir ulaşım aracı ancak, metro ile bir yere ulaşmak için harcanan zaman, iki istasyon arasındaki süre ile ölçülmemeli. Çünkü istasyona varmak için kat edilen süre ve istasyondan çıkış için harcanan zaman da ulaşımın toplam süresini etkiliyor. Örneğin Metrobüs hattına ulaşmak için kullanılan Ünalan istasyonu, ile Çayırbaşı Metrobüs durağı arasındaki mesafe, en iyimser tahmin ile, 10 dakika kadar sürüyor.

Metronun Maliyeti ne kadar?

CHP Genel Başkan Yardımcısı Gökhan Günaydın, 23 Ağustos’ta düzenlediği basın toplantısında, İstanbul, Ankara ve İzmir metrolarının maliyeti hakkında bilgilendirmede bulundu . Günaydın, 43 km’lik Ankara Metrosu’nun km başına maliyetinin, vagonlar hariç, 90 milyon TL; 8 km’lik İzmir Metrosu’nun, vagonlar dahil, 56 milyon TL; 22 km’lik Kadıköy-Kartal Metrosu’nun ise, vagonlar dahil, km maliyetinin 141 milyon TL’ye mal olduğunu belirtti. Bu sayılar doğru ise, Kadıköy-Kartal Metro Hattı oldukça pahalıya mal olmuş durumda...

Yapımı 7,5 yıl süren Kadıköy-Kartal Metrosu’nun, engellilerin kolaylıkla kullanabildiği, seferleri aksamayan, yolcuların hak ettiği temiz ve konforlu bir hale gelebilmesi için biraz daha zamana ihtiyacı var gibi görünüyor.



http://www.yapi.com.tr/haberler/kadikoy-kartal-metro-hatti-yolcu-agirlamaya-hazir-mi_102021.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!