İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı tamamlanmak
üzere olan Kadıköy Kartal Metrosu’nda vagonların raylara
indirilmesine başlandı. Tır ile parça parça Kartal Taş Ocakları
Mevkii'ne getirilen vagonlar, yaklaşım tünelinde raylara aktarıldı.
Hattın bu yıl sonunda açılması hedefleniyor.
22 kilometre uzunluğa sahip Kadıköy-Kartal Metrosu’nda 16 istasyon bulunuyor.
Kartal’dan Pendik Kaynarca’ya kadar uzatılan hatta, 15 istasyonda elektromekanik
ve ince işler başladı. Kozyatağı-Kartal arasında ray döşenmesi tamamlandı. Günde
250 m. ray montajı yapılıyor. Hattın toplam ray uzunluğu 48 bin 572 metreyi
bulacak.
Son teknoloji vagonlar hizmete alınıyor
Hat için temin edilen vagon sayısı hattın Kaynarca’ya uzatılması sebebiyle
120’den 144’e çıkarıldı. Ocak ayında başlayan sevkiyat sürecinde bugüne kadar 16
vagonun sahaya geldi. 4’lü vagonlar 1.084 yolcu kapasiteli, 8’li vagonlar ise 2
bin 168 yolcu kapasiteli. Hatta yüksek kapasiteli vagonlarla daha fazla yolcu
taşıma imkânı sağlandı.
Kadıköy-Kartal Metro hattı ile Marmaray, Yenikapı-Hacıosman ve
Otogar-Bağcılar-İkitelli Hatları tamamlandığında; Kartal’dan metroya binen bir
yolcunun Kadıköy’e 29 dakikada, Üsküdar’a 35 dakikada, Yenikapı’ya 47 dakikada,
Taksim’e 55 dakikada, Otogar’a 66 dakikada, Hacıosman’a 79 dakikada, Atatürk
Havalimanı’na 79 dakikada, Olimpiyat Stadı’na 89 dakikada ulaşılabilecek.
* Tüm araçlar, sürücüsüz kullanım özeliğine uygun.. Bu sayede geceleri
parklanma, tamir-bakım atölyesine intikal gibi operasyonlar, kontrol
merkezindeki bir operatör vasıtasıyla ve sürücüsüz yapılacak. Bu işletmeye
ekonomi ve esneklik sağlayacak. * Vagonlar arasında birbirine geçiş imkanı
sağlayan ara geçiş yolları mevcut olup, yolcuların 4 vagondan oluşan bir tren
içerisinde homojen dağılımı mümkün olacak. * Tüm vagonlarda ısıtma, soğutma
ve havalandırma mevcut. * Yolcu güvenliği için araç içi ve dışı kapalı devre
kamera sistemi ile izlenecek. * Aracın dışında hangi yöne gittiğini gösteren
dijital göstergeler olacak. * Vagon içinde kapı üstlerinde aracın hangi
istasyona doğru gittiğini, hangi istasyonları geride bıraktığını, hattan aldığı
online bilgi ile yolculara farklı ışıklarla gösteren “Dinamik Yol Haritası”
vardır Ayrıca bu yol haritası üzerinde diğer ulaşım sistemlerine aktarma
noktalarının gösterimi mevcut. * Her araçta yolcuları bilgilendirmek ve
reklam amaçlı kullanılmak üzere 8 adet yolcu bilgilendirme ekranı (LCD ekran)
var. * Araç içinde, araç istasyona geldiğinde hangi yöndeki kapıların
açılacağını gösteren dijital “OK” göstergesi olacak. * Tüm vagonlar tam
otomatik sürüş sağlayan son sistem bilgisayarlara sahip. * Yolcular ile
makinist arasında aktif iletişim sağlanabilecek. * Konforlu bir yolculuk için
titreşim ve ses izolasyonu ile yangın izolatörleri olacak.
|