ürkiye’de ilk kez bir sektör derneği mizah yoluyla hem tüketiciyi hem de
ülke ekonomisini yakından ilgilendiren konuya dikkat çekmeye hazırlanıyor. Uzun
bir süredir anlatmaya çalıştıkları yalıtım kavramını ‘sıkıcı’ bir dilden
kurtararak, tüketiciye bu şekilde ulaşmayı hedefleyen Isı Su Ses ve Yangın
Yalıtımcıları Derneği (İZODER), ‘Yalıtkan’ isimli
mizah dergisiyle yalıtım bilinci oluşturacak.
Binalarda yalıtım olmadığı
için havaya uçan 10 milyar TL’ye dikkat çekmek üzere bu mizah yayınını çıkarmaya
karar verdiklerini söyleyen İZODER Yönetim Kurulu Başkanı Sedat
Arıman, “Çünkü ülkemizde 18 milyon konutun yüzde 90’nına yakını
yaltımsız. Yalıtımla kışın ısıtma, yazın da soğutma amacıyla harcanan enerjiden
ortalama yüzde 50 tasarruf sağlıyoruz. Bu da doğalgaz ve eletrik faturalarını
yarı yarıya düşürüyor. Daha da önemlisi ısı yalıtımı yaptırıldığında 3-5 yıl
gibi kısa sürede kendini amorti edebiliyor. Türkiye’de bilinç düzeyinin düşük
olması nedeniyle, farklı bir iletişim mecrasını kullanarak yalıtımı anlatmak
istedik” dedi. Arıman, ayrıca yalıtım bilincini artırmak, yalıtımın ülke
ekonomisine ve bireylere sağladığı faydaları anlatmak üzere Dört Hayati
Yalıtım Kampanyası’nı duyurmaya başladıklarını
söyledi.
Ücretsiz dağıtılacak
Arıman’a göre
yalıtımı karikatürler ve mizahi bir bakış açışıyla ele almak, mesajın okuyucuya
direkt verilmesi açısından önemli. Mizah dergisinin sektörü birleştirmesindeki
gücüne de değinen Arıman, her binanın ısınmak ve serinlemek amacıyla tükettiği
enerjinin Türkiye ekonomisinin en önemli yüklerinden birini oluşturduğunu da
belirtti. Dernek, mizahın gücünü ve yaratıcılığını kullanarak, hem sektöre hem
de tüketiciye ulaşmak istiyor. 20 bin tirajlı bu dergide yalıtımla ilgili
sorunlar, çözümler ve her türlü konuyu bulmak mümkün. Mizah dergisi 1 yıl
boyunca iki ayda bir yayınlanarak, tüm sektöre ve tüketicilere
dağıtılacak.
Derginin gençlerde
yalıtım bilinci oluşmasında çok önemli bir rol oynayacağını söyleyen Grafi 2000
Ajansı'nın kurucusu ve Koca Kafalar’ın yaratıcısı Varol
Yaşaroğlu, yalıtım konusunda yaşanan mizahi olayları dile getirmekten
mutluluk duyduklarını söyledi. Yaşaroğlu, ayrıca sektörel olmasına karşın içerik
anlamında oldukça özgür bir dil kullandıklarını da sözlerine ekliyor.
Sektörün Güzin Abla’sı
Yaşaroğlu, ‘İzole
İşe Sertan Karışır’ adlı köşeyle sektörün Güzin
Abla’sı olarak yalıtım sorunlarını esprili bir bakış açısıyla ele
aldıklarını belirtiyor. Bu köşede Sertan Usta, tüketicilerden gelen yalıtımla
ilgili soruları mizahi bir dil ile yanıtlıyor. ‘Üşütükler’
bölümünde bir penguen ile bir kutup ayısının başından geçenler anlatılıyor.
Dergide sabit köşelerden biri olarak karşımıza çıkan bu çizgi romanda
maceraların ardı arkası kesilmeyecek.
Anti Yalıtkan ve Yönetici
Fevri Bey yalıtıma karşı!
‘Yaşanmış Hikayeler’
bölümünde sektörde yaşanan gerçek olaylar karikatürlerle dile
getiriliyor. ‘Ortaya Karışık’, ‘Kurtarılmış
Bölge’ gibi köşeler de var. Yalıtım karşıtı ‘Anti
Yalıtkan’ bölümü ise derginin eğlenceli ve zevkli bölümlerinden bir
diğeri… Anti Yalıtkan, yalıtıma karşı gibi görünen sinirli bir tip. O
sanki yalıtıma karşı gibi davranıp aslında bu konuda yapılan yanlışları
vurguluyor.
Bir apartmanda yönetici olan Fevri Bey
karakterinin yalıtım masraflarından kısarak apartmanı düşürdüğü durum ve
uğrattığı zarar dergide yine mizah yolu ile anlatılıyor. Yönetici Fevri
Bey tasarruf yapayım derken göz çıkaran biri. ‘İzole Duvar
Yazıları’ da dergide gülümseten bölümlerden biri. İşte onlardan
birkaçı: ‘Yalıtım girmeyen eve mantar girer!’, ‘İnsanı dert, evi nem yıkar!’,
‘Mart Kapıdan baktırır, yalıtımı yaptırır!’ Dergide ‘Bağımsız Karikatürler’
köşesi de mizah severlerin beğenisine sunuluyor.
|