İzmir'e 250 Milyon Dolarlık Yeni Yaşam Merkezi
Tekfen-OZ Gayrimenkul Geliştirme A.Ş. ve Rönesans Alışveriş Merkezleri AŞ'nin, İzmir'in ticaret ve sosyal hayatını canlandıracağı belirtilen 250 milyon dolarlık "kentin en büyük emlak geliştirme projesi" için çalışmalar hızlandı. İki şirketin yüzde 50-yüzde 50 ortaklığında gerçekleştirilecek kompleks için mimar seçimi aşamasına gelindi.
Tekfen-OZ Gayrimenkul Geliştirme A.Ş. ve Rönesans Alışveriş Merkezleri AŞ'nin, İzmir'in ticaret ve sosyal hayatını canlandıracağı belirtilen 250 milyon dolarlık "kentin en büyük emlak geliştirme projesi" için çalışmalar hızlandı. İki şirketin yüzde 50-yüzde 50 ortaklığında gerçekleştirilecek kompleks için mimar seçimi aşamasına gelindi. Mimar seçimi için uluslararası çalışmaları olan 6 büyük firmadan teklif hazırlamasını isteyen ortaklık, bu firmalar arasında yapılan ön değerlendirmeler sonrasında en az üç firmayı Türkiye'ye davet ederek Türkiye, İzmir ve proje hakkında bilgilendirme gezileri düzenleyecek. Firmaların konsept sunumlarının değerlendirilmesi sonucu Tekfen-OZ ve Rönesans Alışveriş Merkezleri ortaklığının alacağı kararla firma seçimi Kasım 2008'de netleştirilecek. İnşaatına 2009'un ikinci çeyreğinde başlanması, büyüklüğü ve tek proje altında yapılan çok fonksiyonlu özelliğiyle bir "ilk" teşkil etmesi öngörülen proje, İzmirlilere Ege'nin yaşam kültürüne ve iklimine uygun, ferah ve geniş açık alanlar sunacak. Tekfen Holding Başkan Yardımcısı ve Tekfen-OZ Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Erktin, yaptığı değerlendirmede, Türkiye'nin üçüncü büyük şehri olmasına rağmen İzmir'in, gayrimenkul yatırımlarından nispeten az pay aldığına işaret etti. İki yakayı birleştirecek "Alışveriş merkezi bu anlamda, Ege'ye özgü mimari çizgisi, geniş teraslı ve deniz manzaralı alanları sayesinde getireceği yeni soluk ile İzmirlilerin ilgisini çekecektir" diyen Erktin, projenin İzmir'de yeni bir yaşam merkezi oluşturacağını ve etrafında yeni yerleşimleri ve gelişmeleri de beraberinde getireceğini söyledi. Erktin, bu anlamda bir kentsel dönüşümden bahsetmenin mümkün olduğunu belirterek, "Bölgede benzer merkezlerin olmayışı nedeniyle, projenin yeni bir çekim merkezi haline gelmesini öngörmekteyiz. Projenin öncelikli hedef kitlesi hem bireysel hem de kurumsal segmentteki İzmirliler. Yeni başlayacak bu projenin dışında Tekfen-OZ ve Rönesans Alışveriş Merkezleri ortaklığında başka proje gündemimizde bulunmuyor" diye konuştu. Proje, Alsancak Limanı, Bayraklı Vapur İskelesi arkası, Konak ve Karşıyaka yollarının kesişme noktası ile Çınarlı metro istasyonu karşısında bulunması nedeniyle "İzmir'in iki yakasını bir araya getirecek proje" olarak tanımlanıyor. Alışveriş merkezini, yıllık ortalama 12 milyon kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. Kordon'a alternatif olacak * Proje, "A dizayn, inşaat ve işletme" kalitesine sahip
olacak. |