Taksim'deki Nostaljik Tramvay...
İstiklal’i İnşaat, Bağdat’ı...
İstiklal Caddesi'nin Son Hali...
İstiklal'i Fareler Bastı!
İstiklal Caddesi Kan Ağlıyor
İstiklal Caddesi’nde Granit Tartışması
İstiklal Caddesi için Kampanya...
İstiklal’de Riskli Binalara Restorasyon
Çakıl ve Asfaltlarla Yamalanan...
Ne Olacak Bu İstiklal'in Taşlarının...
İstiklal Caddesi Dünya Devleriyle...
İstiklal Caddesi’nde Ticari...
İstiklal Caddesi Talanı Dünya Gündeminde
İstiklal Caddesi Kimliksizleşiyor!
İstiklal Caddesi İşte Böyle Olacak!
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı Yapı İşleri Müdürlüğünce gerçekleştirilen İstiklal Caddesi altyapı, üstyapı, çevre düzenlemesi ve Nostaljik Tramvay Hatlarının yenilenmesi çalışmaları sürüyor.
Geçen yıl aralıkta başlanılan altyapı iyileştirme çalışmaları kapsamında, yıllardır arızalar nedeniyle noktasal kazılar yapılan caddenin tüm altyapısı yenileniyor.
Şu ana kadar 2 kilometre yağmursuyu ve 1,5 kilometre atık su altyapısı tamamlandı. 20 gün içinde bitmesi planlanan altyapı çalışmalarıyla, bugüne kadar karışık akan yağmursuyu ve kanalizasyon hatları ayrışacağı ve cadde yağmur sonrası su basma görüntülerinin bir daha yaşamayacağı belirtildi. İstiklal Caddesi'nde açık kazı tarihe karışacak Kurulan yeni altyapı sistemiyle İstiklal Caddesi'nde herhangi bir arıza ve yeni tesisat döşenmesi durumunda açık kazı yapılmadan da çalışma yapılabilecek. Bu amaçla, 70 Koruge boru ve bu Koruge borulara yaklaşımı sağlayacak 310 yeni ek oda (baca) kurulumu yapılacak. Boruların yüzde 30'u boş olarak bırakılacak. Böylelikle ilerleyen yıllarda olası ihtiyaçlar için herhangi bir arıza ve yeni tesisat çekilmesi durumunda açık kazı yapılmadan çalışma yapılabilecek. Oluşturulacak yeni bacalar da cadde üzerinde estetik bir görünümle yer alacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, bu çalışmaların sırasında, yayaların ve işletmelere gelen sevkiyat araçlarının mağdur olmamaları için çalışma yapılan alanlara geçici betonlama ve asfaltlama yaptı. Nostaljik Tramvay Çalışmalar kapsamında Beyoğlu Nostaljik Tramvay Hattına, titreşim sönümleyici Elastomer (kauçuk) malzemelerle desteklenmiş yeni tramvay hattı rayları imal edilerek monte edilecek. Ray çevresindeki Elastomer kaplamalar sayesinde ray çevresine titreşim iletilmeyecek ve kaplamalarda hasar oluşmayacak. 1990 yılından bu yana, 27 yıldır aralıksız hizmet veren İstiklal Caddesi'nin simgesi 2 kilometre uzunluğundaki Nostaljik Tramvay Hattının, eski hatlarının sökümü tamamlandı. Bundan sonraki safhada, titreşimi sönümleyici madde ile kaplı yeni rayların döşenme işlemi yapılacak. Böylece, İstiklal Caddesi'nin zeminindeki titreşimden kaynaklı kırılmaların engellenmesi, oynayan taş görüntüsüne son verilmesi hedefleniyor. Ayrıca, tramvayın tüm enerji kabloları ve cadde aydınlatması da yenilenecek. Altyapı kurumları için de (İGDAŞ, BEDAŞ, TÜRK TELEKOM, İSKİ gibi) 100 kilometre altyapı borusu döşenecek. Bu boru çalışmasından sonra BEDAŞ 26 kilometre enerji kablosu, TÜRK TELEKOM 99 kilometre iletim kablosu ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi 72 kilometre fiber kablo döşeyecek. Nostaljik Tramvay Hattının çevreye yaydığı titreşim ve kurumların caddede yapmak zorunda kaldığı altyapı kazıları nedeniyle zemin kaplamasının zarar görmesi, caddenin üst kaplamasının da yenilenmesini gerektirdi. Üstyapı çalışmaları İkinci safha çalışmalarda caddenin üstyapı yenilemesi yapılacak ve caddeye darbelere dayanımlı, 10x15x30 santimetre ölçekli, toplamda 25 bin 500 metrekare doğal granit taş döşenecek. Üstyapı çalışmaları, zemine doğal granit taşlar döşenmesi işlemi mayıs ayının ortalarında başlayacak ve çalışmalar, yıl sonuna kadar tamamlanması için aynı anda iki noktadan başlayacak. Esnafın çalışmalardan mağdur olmaması için her işletme girişine yaya köprüleri konularak vatandaşların girişi ve çıkışları rahatça sağlanacak. Hafta sonu özellikle cumartesi akşamları vatandaş yoğunluğu sebebiyle çalışma yapılmayacak. İş güvenliği sağlanması amacıyla çalışma sahasının etrafı, 1,70 santimetre yüksekliğindeki saç panolarla kapatılacak. |