Metrobüs Hattı Silivri'ye...
Metrobüs Kazalarını Önleyecek...
Metrobüs Yolu için Yeni Düzenleme
Metrobüslerde Yeni Dönem Başlıyor
İstanbul'un Yeni Metro Hattında...
Başkan Kocaoğlu’ndan Metro Çıkışı
Makine Mühendisleri: 2017...
İstanbul'a 290 Kişilik Metrobüs
Şirinevler Metrobüs İstasyonunda...
Metrobüs Hattı Asfalt Yenileme...
Erdoğan'dan Ganalılar'a 'Metrobüs'...
Bir Kente Daha Metrobüs Geliyor
Metrobüs Yolcuları Metro İstiyor
Haliç Köprüsü Metrobüs Yolu...
Avcılar'ın Stadı Metrobüse...
Metrobüs Durağında Eylem
E-5'i ve Metrobüsü Kullananlar Dikkat
Metrobüsteki Yoğunluğu TÜBİTAK Çözmüş
Metrobüs Arızası Trafiğe Neden Oldu
İşte Metrobüs Kazalarının Nedeni!
Makine Mühendisleri Odası, trafik akışının tersi istikamette seyreden metrobüs hattının sürücülerin konsantrasyonunu bozduğunu savunarak, bu durumun kaza olasılığını arttırdığını belirtti.
Dün Sefaköy'de yaşanan ve bir kişinin hayatını kaybettiği kaza sonrasında Makina Mühendisleri Odası (MMO) İstanbul Şubesi, metrobüsler kazalarının önüne geçmek için alınması gereken önlemler üzerine basın toplantısı düzenledi. DHA'nın haberine göre, Beyoğlu'nda bulunan Makina Mühendisleri Odası'nda gerçekleşen basın toplantısında konuşmacı olarak Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şube Yönetim Kurulu Başkanı Battal Kılıç ve İstanbul Şube Müdürü Hasan Yılmaz Özger yer aldı.
'Konsantrasyon kaybına neden oluyor' Basın açıklaması yapan Battal Kılıç “Sefaköy'de meydana gelen kazada olduğu gibi, metrobüs hattının trafikte güvenliği en fazla tehdit eden unsurlardan birisi ters yön trafik akışının olmasıdır. Ülkemizde trafik akışının sağ şeritten olmasına rağmen, metrobüs sürücüleri ise mesai yaptıkları saatlerde sürekli ters istikamette araç kullanmaktadırlar. Normal koşulların aksine olan bu durum sürücülerin konsantrasyon kaybına ve kimi zaman gerekenin aksi yönde refleksler vermesine sebep olarak kaza olasılığını arttırmaktadır" diye konuştu. 'Günde 1 milyon yolcu taşıyor' İstanbul kent içi ulaşımının büyük bir kısmının karayolu ile gerçekleştiğini vurgulayan Kılıç, demiryolu ve denizyolu taşımacılığına ağırlık verilmesi gerektiğini söyleyerek şu verileri paylaştı: “İETT'nin 2015 verilerine göre günlük yolcu sayısının ulaşım ağlarındaki dağılım oranına baktığımızda; karayolunun yüzde 77, demiryolunun yüzde 18, deniz yolu ulaşımınınsa yüzde 5 olduğunu görmekteyiz. Metrobüs ise günde 1 milyona yaklaşan yolcu sayısı ile karayolu ulaşımı içerisinde önemli bir paya sahiptir". Metrobüsle yolcu taşıma kapasitesinin planlananın çok üstünde olduğunu ifade eden Kılıç, “Küçük revizyonlarla körüklü otobüslerden devşirilmiş araçlar yerine, metrobüs yoluna uygun araçlar tahsis edilerek, ters istikamet uygulaması kaldırılmalı, böylece olası kazalarda yoldan çıkma halinde kafa kafaya çarpışmaların önüne geçilmelidir. Kısa vadede bu yapılamıyorsa Metrobüs yolunu diğer yoldan ayıran bariyerlerin ciddi şekilde güçlendirilerek, araçların metrobüs yoluna ya da metrobüsün akan trafiğe girmesi engellenmelidir" dedi. |