Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'un üçüncü
havaalanının, Avrupa yakasına inşa edileceğini, en az 60 milyon yolcu
kapasitesine ve birbirinden bağımsız iki piste sahip olacağını belirterek,
"Yap-İşlet-Devret yöntemiyle ihale edilecek bu havaalanının tüm bağlantılarının
da tamamlanmasıyla yaklaşık 5 milyar dolara mal olacağını tahmin ediyoruz" dedi.
Yıldırım, Türkiye'de son yıllarda sivil havacılık alanında önemli gelişmeler
yaşandığını, bu durumun da özellikle İstanbul'un hava trafiğinde yoğunluğa neden
olduğunu ifade etti.
İstanbul'da Atatürk ve Sabiha Gökçen havaalanlarının faaliyet gösterdiğini
anımsatan Yıldırım, şehre inşa edilmesi planlanan üçüncü havaalanı için
çalışmalara son sürat devam ettiklerini söyledi. Yeni havaalanının Avrupa
yakasına yapılacağını ancak yerin henüz kesinleşmediğini kaydeden Yıldırım,
tesisin niteliklerine ilişkin şu bilgileri verdi:
"İstanbul'un Avrupa yakasına inşa edilecek üçüncü havaalanı en az 60 milyon
yolcu kapasitesine sahip olacak. Havaalanında birbirinden bağımsız en az iki
pist bulunacak. Bu havaalanı Avrupa'nın sayılı tesislerinden biri olacak ve
İstanbul'un havayolu trafiğine nefes aldıracak. Yap-İşlet-Devret yöntemiyle
ihale edilecek bu havaalanının tüm bağlantılarının da tamamlanmasıyla yaklaşık 5
milyar dolara mal olacağını tahmin ediyoruz. Atatürk Havaalanı, İstanbul hava
trafiğinin önemli bir kısmını taşıyordu. Bunu Sabiha Gökçen ile bir miktar
azalttık. Üçüncü havaalanı ile Atatürk Havaalanı çok rahatlayacak. Kapasiteyi
genişleteceğimiz için hava trafiğindeki sıkışıklık da azalmış olacak."
"Ankara ve İstanbul trafiğinde ciddi rahatlama olacak"
Yıldırım, İstanbul ve Ankara'da yarım kalan metro hatlarının yapımının yerel
yönetimlerden alınarak Ulaştırma Bakanlığına verilmesine yönelik Bakanlar Kurulu
kararının kısa sürede çıkmasını beklediğini ifade etti. Bu kararla birlikte
Ulaştırma Bakanlığına bağlı Demiryollar, Limanlar ve Havameydanları (DLH)
İnşaatı Genel Müdürlüğünün metro inşaatlarına başlayacağını anlatan Yıldırım,
şunları kaydetti:
"İstanbul'da muhtemelen aynı yüklenici firma devam edecek. Ankara'da ise
çalışmaya devam etmek isteyenlerle yola devam edeceğiz, istemeyenlerin faaliyet
gösterdiği metro hatları için yeniden ihaleye çıkacağız. En kısa sürede hatları
tamamlamak istiyoruz. önceliği yarım kalan ve toplu taşıma ihtiyacının en fazla
olduğu metro hatlarına vereceğiz. Bu hatların devreye girmesiyle Ankara ve
İstanbul trafiğinde ciddi rahatlama olur. Toplu taşımada hem şehir merkezlerine
hem de çevresine yönelik trafik rahatlar. Tüm hatların tamamlanması 2-2,5 yılı
bulur."
|