STRONG>Sahil şeridine paralel deniz seferlerinde, kullanılmayan
iskeleler de devreye girecek, bazı iskeleler yenilenecek.
30 kilometreyi bulan İstanbul Boğazı'nda ilave iskelelerle
birlikte deniz ulaşımı, özellikle sabah ve akşam trafiğinde İstanbullulara
alternatif güzergah sağlayacak.
Geçen yıl vapurlarla 108
milyon yolcu, 7 milyon da araç taşıdıklarını belirten İstanbul Büyükşehir
Belediye Başkanı Kadir Topbaş, şu bilgileri verdi:
''Deniz
ulaşımını daha aktif kullanabilmek için yeni modeller geliştiriyoruz. Şu anda
yeni bir çalışma başlattık. Arkadaşlarımızdan şunu istedik; İstanbul Boğazı
toplamda 30 kilometre... Her iki sahile paralel olarak Beykoz'dan Üsküdar'a
doğru, Sarıyer'den de Karaköy'e doğru bir deniz hattının oluşturulmasını
istedik".
Kadir Topbaş, dün Kadıköy'de gerçekleştirilen '3. Köprüye
Hayır' mitingine ilişkin bir soru üzerine, köprü için en kuzeyde maden
ocaklarının kazı alanlarında tahrip edilmiş doğa ve daha çok makilik tarzındaki
yer ile istimlak edilecek az bir bölge seçildiğini, Beykoz'un arkasından
Paşaköy'den Eyüp arkasındaki Odayeri arasında 52 kilometre olduğunu, bu 52
kilometrelik alandan Beykoz ve Sarıyer'e iniş olmadığından bahsedildiğini
hatırlattı. Topbaş, ''Kimseye 'araç almayın' diyemezsiniz. Bunu yazanlara
soracaksınız; 'Sizin çocuğunuzun, eşinizin arabası yok mu? Çocuğunuz büyüdüğünde
araba almayacak mısınız?' O garantiyi versinler. Hem araba alacak, hem 'yol,
köprü yapmayın' diyecek. Doğru yerlerde doğru yaptığınızda bir problem yok''
diye konuştu. Topbaş, şu anda Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden günde 30 bin
civarında TIR ve ağır vasıta geçtiğine dikkati çekti.
|