Yabancılara Konut Satışında...
Yabancı Gayrimenkul Yatırımcısı...
2020’de 2,7 Milyon Adet Gayrimenkul...
“Pandemiye Rağmen Konuttaki...
“2020 Yılını Rekorla Kapattık”
Konut Satış İstatistikleri Açıklandı
Suudiler Toprak, Iraklılar Mesken Aldı
SPK, Gayrimenkul Değerleme...
Türk İnşaat Şirketlerinden...
Emlak Vergisi Zam Oranı Belli Oldu
Konut Fiyat Endeksi Ekimde...
Markalı Konut Alımında Kredi...
“SPK’nın Mevzuat Değişikliği...
Kasım’da 112 Bin Konut Satıldı
“Türkiye, Çok Cazip Gayrimenkul...
Yabancılar Akıllı ve Eşyalı Ev İstiyor
Yabancılar Nereden Konut Aldı
İstanbul'dan Gayrimenkul Alacak Yabancılar için Rehber Hazırlandı
İTO, Türkiye'de yatırım yapmak isteyen uluslararası yatırımcılara yol göstermek amacıyla İstanbul'da Mülk Edinme Rehberi yayınladı.
İstanbul Ticaret Odası (İTO), Türkiye gayrimenkul sektörünü ve yatırım süreçlerini anlatmak, Türkiye'de yatırım yapmak isteyen uluslararası yatırımcılara yol göstermek amacıyla İstanbul'da Mülk Edinme Rehberi (Property Buying Guide: Istanbul) yayınladı. Gayrimenkul Yurt Dışı Tanıtım Derneği'nin (GİGDER) katkılarıyla hazırlanan rehber, İngilizce basılan ve uluslararası yatırımcı için Arapça, Fransızca, Çince, Rusça ve Farsça olmak üzere 6 dilde bilgi broşürleri ile zenginleştirildi. İstanbul'un yatırım fırsatlarını, geniş bir yabancı yatırımcı kitlesine ulaştırması hedeflenen rehberin tanıtım toplantısı çevrim içi gerçekleştirildi. Toplantıda konuşan Çevre ve Şehircilik Bakan Yardımcısı Mücahit Demirtaş, çok kıymetli değer ve bilgilerin yer aldığı rehberin sadece yabancılara değil yerlilere de yol göstereceğini söyledi. Demirtaş, Mütekabiliyet Yasası sonrası 184 ülke vatandaşının Türkiye'den taşınmaz aldığını kaydederek, yapılan hukuki düzenlemelerle yabancı yatırımcıların Türkiye'ye yönelmesinin ve önemli bir döviz girdisinin sağlandığını anlattı. Vatandaşlık hakkı imkanı verilmesi gibi yapılan teşvik ve düzenlemelerle birlikte yabancıların ilgisinin artarak sürdüğünü ifade eden Demirtaş, salgın döneminde dahi gayrimenkul satışlarının yükseliş gösterdiğini söyledi. Çevre ve Şehircilik Bakan Yardımcısı Demirtaş, İTO ve GİGDER iş birliğiyle hazırlanan İstanbul'da Mülk Edinme Rehberi'ne ve Home Turkey Home markasıyla yapılan çalışmalara değinerek, şu açıklamalarda bulundu: "Ülkemizde gayrimenkul edinimine ilişkin detaylı bilgilerin verilmesi, ülkemizde yaşama kararı alan kişilere sağlık, eğitim ve iş olanakları gibi ülkemizi tanıtacak bilgilerin genel olarak farklı dillerde ifade edilmesi, Türkiye'nin tanıtımı ve sektörün gelişimi açısından oldukça önem taşımaktadır. Rehberin hem yurt dışı hem yurt içi için inanılmaz bir değer üreteceğine inanıyorum. Bu kapsamda gerek bakanlığımız gerekse sizler tarafından hazırlanan markaların eş güdümlü çalışarak gayrimenkul sektörüne oldukça faydalı katkılar vereceğine inancım tam." "Pandemi kısıtlarına rağmen yatırımcı ilgisi sürüyor" İstanbul'un gayrimenkul imkanlarını, gayrimenkule yatırım yapmanın cazibesini ve kazandıran taraflarını göstermeyi amaçladıklarını dile getiren Avdagiç, Orta Doğu'dan Çin'e, Rusya'dan İran'a geniş bir coğrafyayı hedeflediklerinin altını çizdi. Avdagiç, İTO olarak salgın döneminde de İstanbul'un küresel bir cazibe merkezi olarak öne çıkmasını sağlamak amacıyla yeni ve kapsamlı faaliyetler yürüttüklerini anlattı. GİGDER'in katkılarıyla hazırladıkları rehberin de bu faaliyetlerden birisi olduğunu aktaran Avdagiç, "Bu rehber, yatırımcıların sadece mülk edinme ile ilgili sorularına cevap vermiyor. Aynı zamanda onları taleplerine göre yönlendiriyor. Bu niteliğiyle de yabancı yatırımcıların mülk edinmelerine kolaylık sağlayacak bir kaynak olma özelliğine sahip." değerlendirmesinde bulundu. "Potansiyelimizi doğru anlatmak için yola çıktık GİGDER olarak 2020 başında Türkiye'nin uluslararası gayrimenkul yatırımları alanındaki potansiyelini dünyaya doğru anlatmak ve itibarını uluslararası arenada yükseltmek hedefiyle yola çıktıklarını anımsatan Akbal, sözlerini şu şekilde sürdürdü: "Türkiye Tanıtım Grubu, ihracatçı sektörlerin dünya çapında markalaşmasına katkı sağlamak hedefiyle bir dizi çalışmaya imza atmış, 'GoTurkey' de Türkiye'nin kültür ve turizm değerlerini tek bir çatı altında sunmak hedefiyle bir dijital platform olarak tasarlanmıştı. Biz de GİGDER olarak bu önemli stratejiyi gayrimenkul ihracatına uyarlamak ve onu aynı hedefe odaklandığımız değerli sektör paydaşlarımızla birlikte zenginleştirmek için harekete geçtik." "Rehber, 'Home Turkey Home' projesinin ilk adımı" GİGDER olarak rehbere içerik ve know-how desteği sağladıklarını dile getiren Akbal, şu ifadeleri kullandı: "Bugün, Türkiye'de uluslararası yatırımcılara satılan her 100 gayrimenkulden yaklaşık 20'si üyelerimiz tarafından gerçekleştirilirken, gelecek 10 yılın yol planını çiziyoruz. Doğru ve etkin bir tanıtımla, dünyada 400 milyar dolarlık değere ulaşan uluslararası gayrimenkul yatırım pazarında Türkiye'nin ilk 5 pazar arasına girmesini hedefliyoruz." |