b>İstanbul'da denizin altına döşenecek tünelle araçlar bir yakadan diğerine geçecek. Şehir içi trafiğinin rahatlatılmasının planlandığı Karayolu Boğaz Tüp Tünel Geçişi ihalesinde teklifler 30 Nisan'da alınacak.
Demiryolları, Limanlar ve Havameydanları (DLH) İnşaatı Genel Müdürü Ahmet Arslan, "Bu projenin Marmaray'dan iki temel farkı var. Marmaray'da tüneller batırıldı, bunda deniz dibinde tüneller açılacak. Üstelik bu tüneli tren değil, araçlar kullanacak" dedi.
Proje ile 11-12 metre çapında bir tünel ya da daha küçük iki tünel yapılacak. Avrupa yakasında tünel çıkışından itibaren trafiği rahatlatmak için 3 gidiş-gelişi olan yol, 4 gidiş-gelişe çıkartılacak.
Trafik ışıkları kaldırılıp yerine alt ve üst geçitler yapılacak. Arslan, "Burada asıl amaç karşıdan karşıya geçirmek değil, özellikle şehrin güneyindeki trafik yoğunluğunu ortadan kaldırmak" dedi. Tünel "yap-işlet-devret" modeliyle hayata geçecek.
Başta Japonya olmak üzere birçok yabancı şirketin projeyle ilgilendiği belirtiliyor. DLH, projeye ilişkin tekliflerin alınacağı 30 Nisan 2008'de karşısında en az 5-6 grubun olmasını bekliyor.
Firmalara günde 72 bin, yılda 25 milyon araç geçiş garantisi verildi. Bunun altında araç geçtiği takdirde devlet işletici firmaya ödeme yapacak. Arslan bu tünelden geçiş ücretinin 4 dolar olacağını söyledi.
Teklifler alındıktan sonra 3-6 aylık değerlendirme dönemi olacak. Firma teklifleri sadece süre açısından değil, proje, işletme maliyetleri de dikkate alınarak değerlendirilecek.
|