İstanbul’un Metro Borcu: 6...
Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro...
6 Hattı Birbirine Bağlayacak
İBB'den Metroda Görgü Dersi
EBRD'den İstanbul Metrosuna...
Beşiktaş'ta Metro Çalışmaları...
Sefaköy Beylikdüzü Metro Hattına Onay
Çılgın Mucitten Otomobil Metrosu
İstanbul'un 5 Yeni Metrosu...
İstanbul'da 5 Yeni Metro Hattının...
Silivri'ye Metro Geliyor
Metrobüs Yolu için Yeni Düzenleme
Sultangazi-Arnavutköy Metro...
Üsküdar-Sancaktepe Metro Hattı'nda...
İstanbul'a Yeni Metro Hattı Geliyor
İstanbul'a Yeni Metro için İmzalar Atıldı
İBB'nin yapacağı Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro hattı ile Sarıgazi-Taşdelen-Yenidoğan metro hattının sözleşmeleri imzalandı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılacak olan Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Hattı ile Sarıgazi - Taşdelen - Yenidoğan Metro hatlarının sözleşmesi için imza töreni düzenlendi.
Metro hatları hakkında bilgi veren İBB Başkanı Topbaş, "Şu anda ihalesini yapmış olduğumuz ve sözleşmesini imzalayacağımız hat esasında iki hattan oluşmakta. Biz öncelikli olarak şehir merkezinden başladık.Yoğun taleplere göre bu düzenekler seçilir, kurgulanır. En yoğunluk neredeyse, talep neredeyse oradan başlayarak dışa doğru gitmekteyiz. Burada iki tane hat var ki çok önemli. Bu iki hattımız Çekmeköy, Yenidoğan, Sancaktepe’nin içinde bulunduğu bölgede. Bu üç ilçemizi yakinen ilgilendiriyor" İfadelerini kullandı. Maliyetleri 2,5 milyon liraya yakın İki hattın maliyetinin 2 milyar 342 milyon lira olduğu ifade eden Başkan Topbaş, "Biz, bir an önce kentin ulaşım sistemini çözmek için bu fedakarlığı yaptık ve çalışmalarımızı düzenledik. Bugün imza atacağımız bu iki hattın, toplam iki hat ama tek imza, tek ihale olarak verdiğimiz hattın maliyeti 2 milyar 342 milyon, yani eski hesapla 2 kat trilyon 342 milyon liralık bir yatırım bu" şeklinde konuştu. "Dünyada birkaç şehirde insansız bu sistem çalışıyor" İnsansız sistem hakkında konuşan Başkan Topbaş, "Dünyada birkaç şehirde insansız bu sistem çalışıyor. Bunlardan bir tanesi de İstanbul. Bu insansız sistemin çalıştırılmasının testleri çok uzun sürüyor. Bazı şehirlerde 1 yıl, 11 ay, 8 aydan aşağı olmamak üzere. Çünkü öyle bir düzenek kuruyorsunuz ki saat gibi artık bir daha durdurma şansınız yok. Parklanma alanına gidişi de her şeyi de tamamen sistem otomatik çalışıyor. Çok denemeler yapıldığı için zaman zaman bazı gelişmeler mecburen ortaya çıkıyor" dedi. |