br/>
Beyoğlu'nda uzun süredir konuşulan, ancak bir türlü hayata geçirilemeyen 'dönüşüm'ün ilk adımı atıldı. Simurg Turizm Yatırım, Sıraselviler Caddesi'nde tarihi bir binayı satın alarak, 3.5 milyon dolar yatırıp restorasyonla binaya yeniden, ama özüne sadık kalarak can verdi. Şirketin sahibi tekstilci kökenli Timur Özdemir, yatırım yelpazesini genişletmek gerektiğine inanmış ve 16 Eylül'de hizmete açılan 5 katlı Lush Hip Hotel'i ekibiyle birlikte 18 ayda yaratmış.
Özdemir, bu yatırımı sadece otelle sınırlı tutmayıp bundan sonra çeşitli ürünlerde de 'Lush' markasını göreceğimizin ipucunu veriyor. Lush Hip Hotel'de her biri kendine özgü 22 oda bulunuyor. Özdemir, otel ve yatırımlarla ilgili sorularımızı şöyle yanıtladı:
- Tekstil kökenlisiniz, turizm yatırımı yapmaya nasıl karar verdiniz?
13 yıldır kendi tekstil firmamızda, Özdemir Grup bünyesinde çalışıyorum. İmalat sanayinden biraz kaçmak, biraz da grubun altyapısını genişletmek istedik. Özdemir Grup olarak standart rekabetten kaçmak istedik. 2001 yılında Assos'ta 96 dönümlük bir arazi aldık. Daha sonra Florya'daki 5 bin 200 metrekarelik 1'inci dereceden tarihi eser olan kibrit fabrikası satın alındı. 18 ay önce de Beyoğlu'ndaki bu binayı satın aldık.
- Hip otel kavramı nasıl bir farklılık getirecek?
Biz burayı aldığımızda kafamızda nasıl bir otel yapmak istediğimiz belliydi. 22 oda için 45 personel çalıştırıyoruz. Bu çok yüksek bir oran. Burda yapılmaya çalışılan işletme gücünü öne çıkararak farklı bir anlayış ortaya koymak. Bu anlayışla bu markayı sadece bir otel yatırımı olmaktan çıkarıp, Lush'ı bir marka haline getirelim dedik. Yatırım maliyetinin yüksekliğini, bu yatırım bir markanın ilk adımı olarak algılayarak telafi ettik. Biz buraya binanın fiyatı dahil 3.5 milyon dolar yatırdık. Bugün almaya kalksaydık yatırımıın kattığı değerle birlikte 4.5-5 milyon doları bulur.
- Beyoğlu'nun böyle bir dönüşüm geçireceğini düşündünüz mü?
Biz aslında İstanbul'un bir dönüşüm geçirmesi gerektiğine inandık. İstanbul sadece gökdelenlerle, plazalarla kimliğini bulamaz, hatta kendi tarihi kimliğine bir anlamda ihanet etmiş olur. İstanbul'un kurtarıcılarından biri olmak istedik. Bu toprakların kültürel değerlerini yeniden canlandırmak istedik. Beyoğlu'nun bir kademe atlaması lazım. Beyoğlu'nun metruk binalardan çıkıp, kötü namını geride bırakıp kendini yenilemesi lazım. İstanbul'un tarihi Nişantaşı'nda, Bebek'te değil, Beyoğlu'nda. Bu mirasın değerini yeniden gün yüzüne çıkarmak gerek. Bu yatırım, bu tavır Beyoğlu'ndaki diğer dönüşüm yatırımlarını da tetikleyecek nitelikte olur umarım.
'Lush markasını yaygınlaştıracağız'
- Yatırımlar sadece otelle sınırlı mı kalacak?
Lush markasını başka alanlara da taşımak istiyoruz. İmalat da girebilir, her türlü ürün olabilir. Yelpazeyi özellikle geniş tutuyoruz ki yaratıcılığı kısıtlamayalım. Yatırımımızın ne kadar sürede geri döneceği biraz muammalı bir hesap. Bunun bir nedeni de bizim marka oluşturma planıyla hareket etmemiz. Marka oluşturma uzun süreli bir hedef. Otel için şunu da eklemek istiyorum: Otelde her türlü oda var; ranzalı odadan Osmanlı odasına, postmodern bir odadan geometrik odaya kadar çok çeşitli odalar var; çünkü biz standart bir bina yaratmayacağız dedik.
|