Bayrampaşa'da Kentsel Dönüşüm Başlıyor
"Yapılacak Her Karayolu Projesi...
Yol Yaparak Trafik ve Ulaşım...
Trafikteki Araç Sayısı 2015'te...
Hava Kirliliğinden Ölüm Trafik...
Bozcaada Trafik Kargaşasını...
İstanbul Trafik Sıkışıklığında...
İstanbul'un Trafik Çilesi Tescillendi
Trafik Sıkışıklığının Maliyeti...
Halkalı Meydanı ve Çevresinde...
Çalışma Başlıyor, Trafik Akışı Değişecek
İstanbullu "Trafik Paketi" Bekliyor
İstanbul'da Trafik Yoğunluğu...
İstanbul Trafiğine İspanyol Modeli
Artık ‘yürümez’ hale gelen İstanbul trafiğini ‘rahatlatacağı’ savunulan, Madrid ve Barcelona örnek alınarak yaklaşık 300 bin aracı ‘dal-çık’ modeli ile yeraltına almayı öngören tüneller için İBB Meclisi’nden oyçokluğu ile onay çıktı.
Hürriyet'ten Fatma Aksu'nun haberine göre, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), yaklaşık 4 milyon kayıtlı aracın bulunduğu İstanbul’da trafik sorununa çözüm bulmak için, İspanya’nın başkenti Madrid ile Barselona kentlerini model alıp, araçları yeraltına taşıma kararı aldı.
Toplam 6 tüneli kapsayan “dal-çık” yöntemiyle yapılacak yol, Büyükçekmece, Esenyurt, Avcılar, Küçükçekmece, Bahçelievler, Bayrampaşa, Kağıthane ve Sarıyer Kilyos’tan geçecek, 300 bin araç yeraltına alınacak. İBB’de oyçokluğuyla kabul edilen plan değişikliği teklifine konu alanın çoğunlukla yapılaşmış, çok az bir kısmının boş olduğu belirtildi. Yapımı planlanan 6 tünel, TEM otoyolu ile D 100 karayolunu bağlayacak. Proje güzergâhının bir bölümü afet riskli alan kapsamında, bir kısmı da plansız alan sınırları içerisinde ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkisinde. Orman izni yok Sarıyer-Kilyos Karayolu Tüneli Projesi’nde ise güzergâhın bir kısmı doğal sit, bir kısmı orman alanında. Söz konusu plan değişikliği için, Orman Bölge Müdürlüğü’nden ön izin alınmadı. Planlama Müdürlüğü, tünellerin imar planı ve plan değişikliği tekliflerini, “kamu yararı” nedeniyle uygun buldu. CHP: Gerçek çözüm metro Tünel planlarının oylanması öncesi CHP grubu adına söz alan İBB Meclis Üyesi Gökhan Zeybek, ulaşım probleminin alternatif yollar ya da yolları genişletmekle çözülemeyeceğini savunarak, yeni metro hatları yapılmasını önerdi. Maliyet 2.5 milyar lira AK Partili Ulaşım ve Trafik Komisyonu Başkanı Mahmut Yeter ise toplam 23 kilometre uzunluğunda öngörülen tünellerin her birinden günde yaklaşık 150 bin olmak üzere günde toplam 300 bin araç geçeceğini belirtti ve tünellerin toplamının 2.5 milyar liraya mâl olmasının öngörüldüğünü söyledi. |
-
METROpollerde Toplu ulaşımın en uygun aracı METROdur. Tuneller yapılırken, ortak çalışma ile metro hattı ve durakları da yapılmalı.Ortak altyapı : yeraltı su drenajı, elektrik hattı, havalandırma ve acil yangın çıkışları MALİYETİ düşer, Ayrıca inşaat ZAMANNINDAN da büyük kazanç sağlanır- kendini erken amorti etmeye başlar. YANITLA
-
Toplu taşıma konusu çözülmeden bat-çık modeli bay pass dan öteye geçmez. Sabah ve akşam yoğunluğuna çözüm ( toplu taşıma ) bulunabilir ise gün içerisindeki trafik yoğunluğu ve park sıkıntısı da epeyce azalır. 07:00 ila 10:00 arası 16:00 ila 19:00 arası Zaten trafiğin pik yaptığı saatler ve nerede ise hafta sonu bile ( Cumartesi) bu saatler de hepimiz zorlanıyoruz. YANITLA