'Taksi ve Durak Tasarım Proje...
Taksi Tasarım Projesi Yarışması Sergisi
Şimdi de Taksini Seç İstanbul
İstanbul Taksisini Yaratan İkili
İstanbul’un yeni taksileri seçildi. Oylamaya katılan 340 bin İstanbullunun dört taksi modeli içinden yüzde 41.2 oy oranıyla en çok beğendiği taksisini kimlerin yaptığı ortaya çıktı. 100 bin lira para ödülünü kazanan tasarımcılar Yavuz Akyıldız (31) ve Serkan Uslu’yla (29) İstanbul’a çok yakışacak olan yeni taksileri konuştuk.
Sizi örnek alan ve otomotiv tasarımı yapmak isteyen gençlere ne gibi önerileriniz olacaktır?
|
-
Yaratmak mı? Nasıl, ne cüretle (!..) Tasarımcıların tasarımcılıklarını ve eserlerini tebrik eder,üstün başarılar dilerim..Ancak ne proje yarışması meşru bir bakış açısına dayanıyor ne de metod çözümü içeriyor. İBB nin kendin pişir kendin ye bir çalışması. Son derece Popülist bir yaklaşım..TAKSİ sisteminin kökü-ZEMİNİ bir kere gayrı meşru..Birşeyin hukuki olması yana, KILIFINA uydurulması MEŞRU olduğu analmaına gelmez. TAKSİ, sadece o da değil Minibüs, halk otobüsü, dolmuş plakaları komple iptal edilip kamu-mahalli idare-işkur-yatırımcı-araç başı fon birlikteliğinde ulaşım kökten yeniden yapılanmalı. Kullanılacak yeni vesaitlerde üniversite-sektör-gönüllüler/yatırımcılar işbirliğinde işbirliğinde SİLBAŞTAN yapılandırılmalıdır.. (bu tasarımcıları bu noktada görmek isteriz) Bu yeni sistemden ÖTV vs lüzumsuz vergiler kaldırılmalı.. Araçları (kişi başı) 3 ten fazla olmamak üzere yatırımcıların aldığı gerçek ihtiyaç sahibi ve hizmet gönüllüsü sertifikası olanların çalıştığı çok çeşitli seçenekleri olan taksicilik hayata geçmelidir. Örneğin bir düğüne yada özel bir yere giden sarı/erguvan/olmayan daha özel bir araçla daha özel kıyafetli bir sürücü ile istediği yere gidebilmeli.. Okul servisleride- hizmet araçları- oto kiralama düzenbazlıkları tamamen ortadan kalkar. İSTİHDAM ve MEMNUNİYET ve TASARRUF REKORU KIRILIR.. YANITLA