“Sabiha Gökçen Ek Pisti Rant...
İstanbul Havalimanlarından...
İstanbul Havalimanı'na '5...
Dijital Dönüşümde Avrupa’nın...
İstanbul Havalimanı ‘Sıfır...
İstanbul Havalimanı 5 Uluslararası...
İstanbul Havalimanı, Sağlık...
“Potansiyeli Olmayan” 60 Milyonluk...
İstanbul Havalimanı'nda Koronavirüs...
Üçüncü Pist, Olması Gerekenden...
İstanbul Havalimanı'nın 3....
Atatürk Havalimanı’ndaki İki...
İki Pistli Sabiha Gökçen 2021’de
Üçlü Pist Uygulaması ABD'den...
İstanbul Havalimanı’na 3....
İstanbul Havalimanı'nın Bağımsız Üçüncü Pisti Açılıyor
Bakan Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı'nın iniş ve kalkış kapasitesini artırmak amacıyla planlaması yapılan üçüncü pistin yapım çalışmalarının tamamlandığını, 14 Haziran'da düzenlenecek törenle açılacağını duyurdu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yaptığı yazılı açıklamada, "Benzersiz mimarisi, güçlü alt yapısı, üstün teknolojisi ve sunduğu üst düzey yolculuk deneyimi ile açıldığı ilk yılda havalimanımız, küresel bir HUB haline geldi. Artık üçüncü pist ile eş zamanlı iniş kalkış uygulaması da İstanbul Havalimanı'nda başlayacak" ifadelerini kullandı. DHA’da yer alan habere göre; Bakan Karaismailoğlu, 'üç piste eş zamanlı iniş ve kalkış' uygulamasının dünyada sayılı havalimanında olduğunu vurgulayarak, üçüncü pistin hizmete girmesiyle İstanbul Havalimanı'nın da 'üçlü paralel pist operasyonu' yapabilecek birkaç merkezden biri olacağını belirtti. Karaismailoğlu, 14 Haziran itibarıyla İstanbul Havalimanı'nın 3 bağımsız pist ve 5 adet operasyonel piste sahip olacağını vurgulayarak, "Bu sayıda pist ile bağımsız paralel operasyon yapabilen Türkiye'nin ilk, Avrupa'nın ikinci havalimanı İstanbul Havalimanı olacak." dedi.
Bakan Karaismailoğlu, başlangıçta üç pistin farklı kombinasyonlarda kullanılmasının planlandığına işaret ederek, "Trafik ağırlığına göre bazı pistler kalkış, bazı pistler iniş ya da iniş-kalkış amacıyla kullanılacak. Bu yöntemle saatlik iniş ve kalkış yapabilecek hava aracı sayısında önemli ölçüde artış sağlanacak. Üçüncü pistin de hizmete girmesiyle saatlik iniş kapasitesi yüzde 50’nin üzerinde artış yaşayacak. Uçakların taksi süresi de yarıya inecek. Yani uçaklar artık beklemeden kalkacak." değerlendirmesinde bulundu. Karaismailoğlu, uçuş emniyeti ilkesinden taviz verilmeden, maksimum kapasiteyle, etkin hava trafik akışı sağlanması ve taksi sürelerinin kısaltılması için gerekli hava sahası tasarım çalışmalarının da tamamen milli imkanlar kullanılarak Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü tarafından yapıldığının altını çizdi. Koronavirüs salgını nedeniyle tüm dünyada havayolu trafiği ve hacimlerinin düşüş yaşadığına dikkat çeken Bakan Karaismailoğlu, "Tüm dünyada salgın nedeniyle havayolu trafiği durma noktasına geldi. Biz ülke olarak doğru zamanda gerekli tedbirleri aldık ve çalışmalarımızı özveri ile sürdürdük. Salgına karşı tüm izolasyon tedbirlerini alarak yolumuza devam ettik. Yaşadığımız deneyimler, köklü geçmişimiz bizim küresel salgına karşı verdiğimiz mücadelenin dünya ülkeleri arasında ön plana çıkmasını sağladı. Başarısı, kabiliyeti ve en zor zamanlarda 83 milyon 'tek yürek' olan Türkiye farkını bir kez daha gözler önüne serdi." dedi. |