Seramiksan Satış ve Pazarlama Grup Başkanı
Bülent Şamlı, seramikte Avrupa'nın önde ülkelerinden olan
İtalya, ABD, İngiltere, İsrail ile Uzakdoğu ülkeleri başta olmak üzere 32 ülkeye
ihracat yaptıklarını bildirdi. Şamlı, bir etkinliğe katılmak üzere geldiği
Mersin'de yaptığı açıklamada, uzun yıllar tuğla üretiminde faaliyet gösteren
Demirdöver ailesinin, seramik sektöründe de Seramiksan firmasıyla hizmet
verdiğini söyledi. Türkiye'nin ilk 3 firması arasına giren
Seramiksan'ın ürün deseninde de ilklere imza attığını,
Türkiye'de ilk defa nanoteknoloji özellikli bakteri oluşumunu engelleyen karo
imal ettiğini ifade eden Şamlı, hedeflerinin marka bilinirliğini artırmak
olduğunu belirtti. Manisa'nın Turgutlu ilçesinde
1960'lı yıllarda kurdukları Bloksan ile inşaat malzemesi
üretimine başlayan Demirdöver ailesinin, 1990'lı yılların
başında Seramiksan'ın temellerini attığını anlatan Şamlı, ''1994?te 1 milyon 500
bin metrekare olan üretim kapasitesini her yıl artırarak 2009'da 28 milyon
metrekareye ulaştık'' diye konuştu. Seramiksan'ın, yer ve duvar
karoları, sırlı ve teknik porselenler, bordür ve dekoratif ürünler, dış cephe
kaplaması ve yapı kimyasalları ürettiğine işaret eden Şamlı, şöyle devam
etti: ''Geçen yıl ağırlıklı olarak üretim
alanlarına yatırım yaptık. Hedefimiz üretimde olduğu gibi marka bilinirliğini de
artırmak. Bunu büyük oranda başardık. NanoTech Granit Karo serisi de bunlardan
biri. Bu ürünün yüzeyindeki gözenekler özel bir işlemle kapatılıyor. Bu sayede
kir ve leke tutmayan yapıya kavuşuyor. Nanoteknolojiyle üretilen granitlerle
doğadaki bütün renk ve desenler yansıtabiliyor. Kendi mimarlarımızın tasarladığı
ürünleri piyasaya sürüyoruz. Türkiye genelinde Seramiksan olarak 180 bayimiz
var. Türkiye'nin hemen her yerinde varız.
İstikrarlı bir iç pazar ve ihracat dengemiz var. Firmalar genellikle döviz
yükseldiğinde ihracata, düştüğünde ise iç pazara yönelirler. Bu da iç ve dış
müşterilerde rahatsızlık yaratır. Ama biz, belirlediğimiz hedef doğrultusunda
kurulduğumuz günden bu yana istikrarlı olarak üretimimizin yüzde 70'ini iç
pazarda, yüzde 30'unu ise ihracata yönelik yapıyoruz. Bu da dengeyi sağlıyor. Bu
oranlar satış politikamız. İtalya, ABD, İngiltere, İsrail ve Uzakdoğu ülkeleri
olmak üzere 32 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bunlar arasında seramikte önemli bir
yere sahip İtalya'ya da makarnadan sonra seramik ihraç eden ülke konumundayız.
Hedefimiz geçen yıla göre yıllık ihracatı yüzde 20 oranında artırarak 135 milyon
dolara çıkartmak.'' Büyüme önümüzdeki dönemde
de devam edecek Sektörün hızla büyüdüğünü,
bunun önümüzdeki dönemde de devam edeceğine inandığını belirten Şamlı, son
yıllarda yapılan lüks konutların, pazarın büyümesinde önemli bir yeri olduğunu
vurguladı. Türkiye'nin dünyanın 6'ıncı, Avrupa'da ise İtalya ve İspanya'dan
sonra 3'üncü büyük üretici olduğunu ifade eden Şamlı, şunları
kaydetti: ''Aynı zamanda ülke olarak İtalya ve
İspanya'dan sonra 3'üncü büyük ihracatçıyız. İspanya ve İtalya'daki firmaların
üretimlerini kısmen veya tamamen durdurması, Türk seramikçiler için fırsat
olacak. Bu amaçla kriz döneminde dahi üretimlerimizi kısmadan, yeni tesisler
açarak ve istihdamı artırarak ilerliyoruz. Lavabo sektöründe ise Türkiye
Avrupa'nın en büyük ihracatçısı konumunda. Seramik ülkemizde ileri bir
teknolojiye sahip ve yüksek oranda katma değer yaratıyor. Otomotiv gibi ya da
diğer sektörler gibi değil. Çünkü ithal girdilerle, ihracat yapmıyor. Direkt
yerli girdilerle gerçekleştirilen üretimi ihraç ediyor. Dolayısıyla ülke
ekonomisine büyük katkı sağlıyor.''
|