br />
Önce yolcuyu bırak sonra paketi teslim et
10 yıldır İstanbul'da kuryelik yapan Mustafa Şahin, sahibi olduğu kurye
şirketinde motor taksi hizmeti de veriyor. Dijital dünyanın gelişmesi bu sektörü
de etkileyince, kurumunu ayakta tutabilmek için bu alanda çalışmaya başlamış.
İstanbul'da kaybolana, yolda kalana, işe gecikene yardım ettiklerini belirten
Şahin, müşterilerinin çoğunun gece çalışanlar olduğunu söylüyor. 5 adet 150
CC'lik motosiklet ile dağıtım ve ulaşım hizmetini aynı anda yaptıklarını
söyleyen işletmeci, "Gerektiğinde 20 motor taksiyi aynı anda bulup
çalıştırabilirim." diyerek iddiasını ortaya koyuyor. Mustafa Bey, motor
taksilerini kullanan yolcularına kurye faturası kesiyor ama bu işe resmi olarak
izin verilirse başvurmayı düşünüyor. Kasklar muhabbet
geçirmiyor
Bilindiği gibi dumansız hava sahasına dahil olan normal taksilerde artık
sigara içilemiyor. Motor taksilerin üstü açık olduğu için böyle bir yasak yok
ancak kaskın içinde de sigara içilmemesi için bir uyarının yapılması gerekir!
Normal taksilerdeki şoför-yolcu arasında geçen koyu muhabbet, motor
taksilerde yok. Kasklar çok fazla ses geçirmediği gibi, rüzgârın da etkisiyle
iletişim kurmak zor olabiliyor. Bu yüzden gideceğiniz yeri kalkış yapmadan önce
tarif etmenizde fayda var.
Motor taksilerde CD çalar yok ama kaskın içine yapılabilecek bir kulaklık
sistemi ile müzik dinlemek mümkün olabilir.
Mototaksiler, taksilere rakip olmaya hazırlanıyor
Murat Aktaş, 33 yaşında, motor sporlarına düşkün bir genç. Sekiz ay önce
Brezilya'dan Türkiye'ye dönüş yaptı. İki yıl kaldığı Brezilya'da etrafı ekonomik
açıdan gözlemleme fırsatı bulan Aktaş, kendine hep, "Brezilya'da olup da
Türkiye'de olmayan ne?" sorusunu sordu. Bir gün Türkiye'ye geri dönerse o
sektöre atılacak ve her zaman olduğu gibi bir işi ilk yapmanın avantajını
yakalayacaktı. Motor tutkunu olan Aktaş, zihnini meşgul eden sorunun cevabını
bulmakta zorlanmadı. Köşe başında duran ve adına da 'Motoboy' denilen motosiklet
taksiler çok dikkatini çekti. İkili, üçlü hatta sepetli Motoboy'ların
Brezilya'da bilinen sarı taksilerden daha fazla rağbet gördüğünü fark edince
aynı sistemi İzmir'de uygulamaya karar verdi.
125 CC'lik bir motor alan Murat Aktaş, şimdilik yakınlarının ve dostlarının
ulaşım sorunlarını gideriyor. İzmir içi 5, havalimanı gibi taksilerin 40–45 lira
ücretle gittiği şehrin dışı yerlere 10 liraya taşımacılık yapıyor. Adına
'Mototaksi Kurye' dediği araçla, ulaşım ve dağıtımı birlikte yapmayı planlayan
Aktaş, "Taksiciler bizi illaki rakip görecektir ama yasal düzenleme olursa sorun
olmaz." diyor. Türkiye'de motosiklet tehlikeli bilindiği için insanlara
'Mototaksi Kurye'nin değişik geldiğini anlatan Aktaş, projesi için motor
gruplarıyla fikir alışverişinde bulunuyor. Aktaş, özellikle motorcuların buna
sıcak baktığını söylüyor.
|