İnşaat Yatırımlarında Risk Devam Ediyor
İnşaatçıyı Demir Fiyatları Batıracak
İnşaatta Peşin KDV Sıkıntısı
İnşaat Demirinde Fiyat Artışı Endişesi
TMSF'ye Devredilen Dumankaya...
İnşaatta İstihdam Azaldı
İnşaatçılar Demire ‘Vergili...
Fikirtepe'de 'Hatalı Hesaplama'...
İnşaat Kazılarında 'Roma'...
İnşaat Ruhsatlarında Bürokrasi...
İstiklal’i İnşaat, Bağdat’ı...
İnşaat Sektöründe Temkinli...
İnşaatta Krizin Ayak Sesleri Yükseliyor
İnşaatta Güven Arttı
Bina İnşaatı Maliyeti Arttı
Avrupa'da İnşaat Üretimi Ağustosta...
İnşaatta İflas Riski Artıyor
Sadece İstanbul’da 47 bin inşaat şirketi faaliyette. Her önüne gelenin inşaat yapmasının dengeyi bozduğu ve sıkıntı yarattığı belirtildi.
Cumhuriyet'ten Şehriban Kıraç'ın haberine göre, Türkiye’de adeta müteahhit enflasyonu yaşanıyor. Türkiye genelinde 300 bin civarında inşaat firması faaliyet gösterirken bu firmaların 46-47 bininin İstanbul’da olduğu ifade ediliyor. Türkiye’deki bu rakamlara karşılık tüm Avrupa’da 30 bin civarında inşaat şirketi faaliyet gösteriyor. Her önüne gelenin müteahhitlik yapması ve sektöre girişte belli bir kriterin olmaması da inşaatta sıkıntı yaratmaya başladı.
Dap Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Yılmaz, her sektörün bir yasal düzenlemesinin olduğunu, inşaatta girişte de belli yeterliliklerin olması gerektiğini kaydederek, “Her parası olan 500- 1000 konut üreteceğim diye inşaata giriyor. Bu durum arz talep dengesini bozuyor. Burada bir düzenleme şart. İnşaata girişte belli şartlar aranmalı. Finans yeterliliği, öz kaynak yeterliliği, iş bitirme garantisi, teknik ekip yetkinliği gibi kriterler aranabilir” ifadesini kullandı. Ziya Yılmaz, sektöre giriş yeterliliği ile ilgili dernek öncülüğünde çalışma başlattıklarını ve bununla ilgili talepleri bakanlıklara sunacaklarını dile getirdi. Yılmaz, “Şu anda sektörün yüzde 90’ı maliyetleri bilmiyor. Bir inşaat firmasının sıkıntıya girmesi bütün sektörü sıkıntıya sokar” dedi. Yol kazası olabilir Türkiye’nin kentsel dönüşümde başarılı olmadığına da işaret eden Yılmaz, “7.5 milyon konut dönüştürülecek deniyor, ama yasal düzenleme olmazsa çok yol kazalarına uğrarız. Bazı bölgelerde il, ilçe belediyelerinin ruhsatları takip etmesi gerekiyor. Bir bölgede çok arz olursa sorun çıkar. Bu sorunlar yönetilmezse iflaslar olabilir” şeklinde konuştu. |