Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

İmamoğlu’ndan Kanal İstanbul Açıklaması

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu Esenyurt'ta yaşanan sel felaketinin, kentin bir çok yerinde olduğu gibi yozlaşmış bir imar sürecinin yarattığı travmanın sonucu olduğunu söyledi. İmamoğlu, "Bu tür sorunları çözmeyip Kanal İstanbul'la uğraşıyorsanız, bu felaketin daha büyüğünü yaşamaya İstanbul'u hazırlıyorsunuz demektir.” diye konuştu.

yapi.com.tr
İmamoğlu’ndan Kanal İstanbul Açıklaması

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, İkitelli-Ataköy Metro hattının tünel kazısının tamamlanma ve Haramidere Atıksu Kollektörü temel atma törenlerine katıldı. İmamoğlu, Esenyurt’ta can kaybına neden olan sel felaketine yol açan Haramidere’deki taşkınları önleyecek atıksu kolektörü temel atma töreni sırasında Kanal İstanbul ile ilgili dikkat çeken açıklamalar yaptı.

Sözcü’den Özlem Güvemli’nin haberine göre; İmamoğlu, 23 Haziran’daki sel felaketinin Haramidere'de yaşanan ilk olay olmadığını vurgulayarak, “Son 15-20 yıldır bunu sürekli yaşıyoruz diyen insanların feryatlarını duymak çok önemli. Burada, 300'e yakın evi, taşkınla su bastı. Valiliğimiz, Esenyurt Belediyemiz ve İBB'nin bütün imkanlarıyla yaraları sardık. Ama benim esas ifade etmek istediğim, bu tarafı değil. Bunlar, bir olayın sonucu. Biz, bu sonucu yaşamak istemiyoruz.” dedi.

Dünyanın kronik sorunlarından birinin iklim değişikliği olduğunu belirten İmamoğlu, şunları söyledi: “Buna duyarsız kalan, bu süreci yönetmek değil, başka önceliklerini ortaya koyan bir akıl, her türlü felaketle karşılaşmaya hazır olmalı. Yani siz, bu tür sorunları çözmeyip, İstanbul'un bana göre en büyük felaketi olacak Kanal İstanbul'la uğraşıyorsanız, bu felaketin daha büyüğünü yaşamaya İstanbul'u hazırlıyorsunuz demektir. Bugüne kadar ‘ihanet' diye tariflenen tüm süreçleri bir kenara koyalım; İstanbul'a Kanal İstanbul'u yapmak, bu ihanetlerin hepsinden bin kat daha fazla ihanettir.”

“Esenyurt bir imar faciasıdır”
Esenyurt’un betonlaşmış görüntüsüne de vurgu yapan İmamoğlu şöyle konuştu: “Burada mühim bir geçmiş 15 yıl var. Bunun altını çizmemiz lazım. Esenyurt, Türkiye'nin en büyük imar faciasına imza atılmış ilçelerin başında gelir. Burası, göz göre yapılmış bir şehirdir. Bütün insanların, bütün bilim insanlarının, mimarların mühendislerin feryadına rağmen; bazen Büyükşehir Belediyesi'nin yetkisini kullanarak bazen de Büyükşehir'in yetkilerini de çiğneyip başka yetkileri kullanarak burada müsaade edilen yozlaşmış bir imar sürecinin yarattığı travmanın sonucudur buradaki konular.”

“İhalesi var, projesi yok”
Buradaki ihtiyaçları gidermek için 2017'de gerçekleştirilen Mahmutbey-Esenyurt Metro Hattı ihalesine işaret eden İmamoğlu şunları söyledi: “İhale var ama proje yok. Sıralama nasıl olur? Proje çıkarılır, finansman modeli hazırlanır, ondan sonra ihaleye çıkılır ve işe başlanılır. Burada tamamen tersi bir durum söz konusu. Bu bölgeye bu kadar nüfusu yığarken, yaklaşık 17 senedir rafta duran İncirli-Beylikdüzü Metro Hattı'nı başlatmamışsınız. Ama siz bu hatların geçeceği yere Kanal İstanbul yapacaksınız, üstüne de dokuz tane İstanbul Boğaziçi Köprüsü kadar köprü yapacaksınız. Buna ne derler? Akıl tutulması derler, travma derler, bir şehre ihanet derler. O bakımdan biz bu eksiklikleri kararlılıkla gideriyoruz, gidereceğiz.”

2021’in ilk çeyreğinde açılacak
İmamoğlu, Ataköy-İkitelli Metrosu'nun tünel kazısının tamamlanması nedeniyle düzenlenen törende de konuştu. Zemin problemleri nedeniyle Mart 2019'da yapım çalışması durdurulan İkitelli-Ataköy Metro Hattı'nda teknik sorunlar çözülerek şu an inşaatın yüzde 61 oranında tamamlandığını kaydetti.

13,5 km uzunluğunda ve 11 istasyonlu hattın 2021 yılının ilk çeyreğinde İkitelli Sanayi İstasyonu – Bahariye İstasyonu arasını işletmeye açmayı hedeflediklerini açıkladı. İmamoğlu,  2022 yılının ilk çeyreğinde ise projenin tamamının devreye alınacağını belirtti. Dört farklı raylı sistem ve Marmaray ile bağlanacak olan hattın hizmete açıldığında İkitelli – Ataköy arasının 23 dakikaya ineceğini aktardı.

Durdurulan hatlarda son durum
İmamoğlu kentteki metro hatlarının son durumu hakkında bilgi verdi. Önceki dönemde durdurulan metro hatlarından; Çekmeköy – Sancaktepe – Sultanbeyli, Ümraniye- Göztepe – Ataşehir, Kaynarca- Pendik – Tuzla hatları için 371 milyon avroluk finans bulunarak inşaatların yeniden başlatıldığını söyledi. Mayıs ayına yetiştirmeyi planladıkları Kabataş – Beşiktaş – Mecidiyeköy- Mahmutbey hattının salgın nedeniyle yetiştirilemediğini, eylül ayına hattın açılmasının planlandığını aktardı.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.

http://www.yapi.com.tr/haberler/imamoglundan-kanal-istanbul-aciklamasi_180827.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!