İSİB, İlk Sanal Heyetiyle...
Düzce'nin Bazaltı Rusya Asfaltlarında...
İhracat En Çok Orta Amerika...
İklimlendirme Sektörünün Fransa’ya İhracatı %17,8 Arttı
İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği (İSİB) Başkan Vekili S. Zeki Poyraz, Almanya, İngiltere ve İtalya’dan sonra Türkiye’nin en fazla ihracat yaptığı 4. ülke olan Fransa’nın son yıllarda Türkiye İklimlendirme Sektörünün ihracatında önemli bir artış trendi sergilediğini belirtti.
Türkiye İklimlendirme Sektörünün İhracatını geliştirme çalışmalarına devam eden İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği (İSİB), 05-08 Kasım 2019 tarihleri arasında Fransa’nın Paris şehrinde düzenlenen Interclima + Elec 2019 Fuarı’na milli katılım organizasyonu düzenledi. Türkiye iklimlendirme sektöründeki firmaların, hedef pazarlardaki ithalatçılarla bir araya gelmesini sağlamak ve sektörün dünya çapındaki tanınırlığını artırmak amacıyla ticaret ve alım heyeti organizasyonları, sektör tanıtım günleri ve milli katılım fuar organizayonları düzenleyen İSİB, sektörün, 2019 yılının sonunda 5 milyar dolar seviyelerinde ihracat rakamına ulaşmasını hedefliyor. İSİB’in bu hedefleri doğrultusunda Isıtma, Soğutma ve İklimlendirme Fuarı olan Interclima + Elec 2019’a düzenlediği milli katılım organizasyonuna 11 Türk firması katılım gösterdi. Fransa pazarına ve Interclima + Elec 2019 Fuarı’na ilişkin değerlendirmelerde bulunan İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği (İSİB) Başkan Vekili S. Zeki Poyraz, “İSİB olarak Türk İklimlendirme sektörü ürünlerinin ihracat pazarlarındaki payını artırmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda dünyanın en büyük ekonomileri arasında olan Avrupa Birliği ülkeleri, hedef pazarlarımız arasında öncelikli sırada yer alıyor. Dünya ithalatından %14.7 oranında pay alarak, dünya ithalatında ikinci sırada yer alan AB ülkeleri, yaklaşık 2.1 trilyon dolarlık bir ithalat hacmine sahip. AB ülkeleri bu ithalat büyüklüğü ile sektörümüzün önemli pazarları arasında yer alıyor. Almanya, İngiltere ve İtalya’dan sonra Türkiye’nin en fazla ihracat yaptığı 4.ülke olan Fransa, son yıllarda Türkiye İklimlendirme Sektörünün ihracatında önemli bir artış trendi sergiliyor. 2016 yılında 147 Milyon dolar olan sektör ihracatı, 2017 yılında 157 Milyon dolar, 2018 yılında ise 176 Milyon dolar seviyelerine yükseldi. 2019 yılında da bu trend devam ediyor. Ocak-Ekim döneminde Fransa’ya yapılan sektör ihracatı %17,8 oranında artış göstererek 146 milyon dolardan, 172 milyon dolara çıktı. Türkiye, Fransa ithalatından aldığı payı artırıyor. Bu durum da Türk İklimlendirme sektörü ürünlerinin Fransa pazarında her geçen gün daha bilinir ve tercih edilir konuma geçtiğini gösteriyor. Bu nedenle önemli bir ticaret hacmine sahip olduğumuz Fransa pazarındaki fuarlara katılmak, mevcut işbirliklerini daha güçlü kılmak, sürdürülebilir ticari ilişkiler kurmak ve yeni işbirliklileri geliştirmek açısından oldukça önemli. Bu yıl Interclima + Elec 2019’a İklimlendirme sektöründen 11 Türk firması katılım gösterdi. Fuarda Türk katılımcı firma sayısı düşüktü ;ancak ziyaretçi sayısı ve ziyaretçi profili olduça iyiydi. Katılımcı Türk firmalarla yaptığımız görüşmelerde fuarda önemli görüşmeler yapıldığı ve ilginin memnun edici düzeyde olduğu bilgisini aldık. Fuar yönetimi ve katılımcı firmalardan aldığımız bilgiye göre fuar ziyaretçilerinin %50’sinin Avrupa ülkelerinden, %45’inin Afrika ülkelerinden, %5’inin ise Asya ülkeleri ve Amerika’dan olduğu bilgisini aldık” dedi. Interclima Fuarı Katılımcı Görüşleri; Ganim Dokuyucu, ULPATEK Filtre Genel Müdürü Raşit Akın, Gemak Genel Soğutma A.Ş. Genel Müdürü Şant Özbülbül, Refkar Soğutma Genel Müdürü Her ne kadar isim olarak iklimlendirmeyi hatırlatıyor olsa da iklimlendirme dışı konularda da stant sahipleri ile komşu olduk. Bu nedenle Interclima Fuarı’nın karma bir katılımcı yapısının olduğunu söyleyebiliriz. İhtisas ağırlıklı bir fuar olmadığı için farklı konularla ilgili olan ziyaretçi profiliyle de karşılaşmak mümkündü. Genel izlenim ise önceki yıllarda fuarı daha çok Afrika ülkesi tüccarlarının ziyaret ettiği yönündeydi. Muhtemelen vize ve benzeri zorluklar sebebiyle bu yıl Afrika ülkelerinden ziyaretçi sayısı düşüktü. Bizim için fuarın olumlu tarafı, az ama işinin bilincinde ziyaretçiler ile kısa ve ciddi görüşmeler yapma fırsatı bulmak oldu. Organizasyonla ilgili en büyük mutluluk ise her fuarda olduğu gibi, fuar anlayışını ve stant deneyimini geliştirerek yol alan, yardımsever İSİB ekibiyle bir arada olmaktı.” |