15 Bin Lira Maaşla Vinç Operatörü...
Konecranes'ten Smarton Vinç
Günde 15 TL’ye Suriyeli İşçi
İşte Mekke’deki Vinç Kazasının...
İşçiler Yine Enkaz Altında
Gökdelen İnşaatında Yine Ölüm!
Bir İşçi Ölümü Daha!
İşçi Ölümlerinde İnşaat Başı Çekiyor!
İSİG: 3,5 Yılda 236 Metal İşçisi Öldü
İnşaatta Kule Vinç Devrildi: 2 Ölü
YHT İnşaatında Vinç Kazası
İki İşçiyi Öldüren Vinç, Kullanım Sırasında Kopmuş
Makina Mühendisleri Odası İzmir Şubesi 2 işçinin ölümüne dört işçinin ise yaralanmasına neden olan vinç kazasıyla ilgili rapor hazırladı. Raporda, vincin kule gövdesini ana şaseye bağlayan bağlantı elemanlarının kullanım sırasında kopmuş olabileceği tespitine yer verildi.
İzmir Karşıyaka ’da 16 Haziran’da bir inşaatta kule vincin devrilmesi üzerine iki işçi ölmüş, dört işçi de yaralanmıştı. Makina Mühendisleri Odası İzmir Şubesi, kazadan sonra şantiyeye uzman bir ekip göndererek, inceleme yaptı. Radikal'den İsmail Saymaz'ın haberine göre, heyetin incelemesi sonucunda, vincin kule gövdesini ana şaseye bağlayan bağlantı elemanlarının kullanım sırasında kopmuş olabileceği tespit edildi. Oda tarafından yapılan açıklamaya göre, heyet kaza mahallinde yaptığı inceleme sonucu hazırladığı raporda şu tespitlere yer verdi: • Kullanılan vinç üstten gerdirmeli, üstten dönüşlü ve ray üzerinde tahrikli yürüme grubuna sahip bir kule vincidir. • Vincin iş güvenliği mevzuatı gereği periyodik kontrollerinin yaptırıldığı görülmüştür. • Kazanın meydana geldiği gün vinçte aşırı yükleme ve aşırı rüzgâr yükünün olmadığı belirlenmiştir. • Kazanın, vincin kule gövdesini ana şaseye bağlayan bağlantı ve taşıyıcı elemanlarının bir veya birkaçının kullanım sırasında kopması/kırılması sonucu meydana geldiği olasılığı üzerinde durulmaktadır. • Söz konusu bağlantı ve taşıyıcı elemanlarının kopma/kırılma nedeni olarak malzeme yorulması olasılığı araştırılmaktadır. Oda tarafından yapılan açıklamada, kazaların tekrarlanmaması için her tür kaldırma ve iletme makinasının kurulumdan işletimine kadarki tüm süreçlerinde uzman ve sertifikalı mühendislerin görevlendirilmesi vurgulandı. Vinç, platform ve asansörlerin işletme ve bakımına ilişkin mevzuat eksikliği bulunduğu ve bunun net tanımlanması gerektiği anlatıldı. Kaldırma araçlarının periyodik kontrollerinin yeniden üç ayda bire düşürülmesi istenirken Çalışma Bakanlığı’nın da denetimleri sıklaştırması ifade edildi. |