İhracatın Hızlı Balığı Ece Banyo 2009'da yüzde 18 büyüyecek
Türk ekonomisi kriz nedeniyle zor günler yaşarken krizde büyümeyi sürdürecek firmalar da var. Hızlı Balık ödüllü firmalardan Ece Banyo, yenilikçi çalışmaları sayesinde 2008'de yüzde 20 büyüdü. Ece Banyo Genel Müdürü Bülent Onur, katma değeri yüksek ürünlere yöneldiklerini belirterek "Yenilikçi ürünler üretmeye devam ediyoruz. 2009 yılında yüzde 18
Türk ekonomisi kriz nedeniyle zor günler yaşarken krizde büyümeyi sürdürecek firmalar da var. Hızlı Balık ödüllü firmalardan Ece Banyo, yenilikçi çalışmaları sayesinde 2008'de yüzde 20 büyüdü. Ece Banyo Genel Müdürü Bülent Onur, katma değeri yüksek ürünlere yöneldiklerini belirterek "Yenilikçi ürünler üretmeye devam ediyoruz. 2009 yılında yüzde 18 büyüme hedefliyoruz" dedi. Referans Gazetesi'nin düzenlediği "Hızlı Balık Ödülleri"nde 2006 yılının ihracatta en hızlı firması seçilen Ece Banyo, krize rağmen performans arttırmaya devam ediyor. Merkezi Brüksel'de bulunan ve dünyanın önde gelen firmalarından biri Ideal Standard International'ın tüm markalarının Türkiye'deki tek yetkili satıcısı olan Ece Banyo, birçok firma için kayıp yıl olan 2008'i büyüyerek kapadı. Ekonomideki gidişata rağmen yüzde 20 civarında bir büyüme kaydettiklerini söyleyen Ece Banyo Genel Müdürü Bülent Onur, elde ettikleri büyümeyi ihracatta yeni pazarlara yönelik çalışmalarına ve sundukları inovatif ürünlere bağladı. Onur, bu gelişmede Ideal Standard'ın tek yetkili satıcısı olmalarının da etkili olduğunu dile getirirken 2008 yılında cirolarını 38 milyon TL'ye taşıdıklarını kaydetti. Onur, "2008'de 1 milyon 100 bin civarında bir üretim yaptık. Bu yıl ise parça bazında bütçemizi biraz daha küçülttük. Buna karşılık katma değeri daha yüksek ürünleri satmaya yönelik bir bütçe hazırladık. Dolayısıyla bu yıl da büyüme hedefliyoruz"diye konuştu. Krizin etkilerini "Hızlı bir şekilde çıktığımız basamaklardan bir anda üç dört adım geriye düşmek" sözleriyle anlatan Bülent Onur, "Kriz olmasaydı 2009 için konuşulan rakamların 2008'de yakalamış olurduk" dedi. 2009 yılı için iki ayrı bütçe hazırladıklarını kaydeden Onur, bütçe ayarlarını bir kötümser, bir de ortalama gidişata göre hazırladıklarını kaydetti. Kötümser bütçenin ilk dört ayı kapsadığını aktaran Onur, "Dördüncü aydan sonrasının ortalama bir çizgide gideceğini düşünüyoruz. Değişimlere karşı hızlı hareket edebilmek için bir taraftan da esnek olmaya çalışıyoruz" dedi. İhracatın 12 milyon TL'ye ulaştığını ve başta Avrupa ülkeleri olmak üzere,
Balkanlar, Körfez ülkeleri, Ortadoğu ve Orta Asya'da yaklaşık 50 ülkeye ihracat
yaptıklarını dile getiren Onur, dünyaya entegre olmayan pazarlarla da
ilgilendiklerini söyledi. Çin ve Afrika pazarını yakından izlediklerini kaydeden
Onur, yeni pazarlarla büyüyeceklerini ifade etti. Ece Banyo'nun sektöründe en yenilikçi şirketlerden biri olduğunu ifade eden Onur, geçen yıl piyasaya sundukları 3.5 litre ile standartların altında su tüketen klozetlerin alanında çığır açtığını söyledi. Bu gibi çalışmalarının 2009 yılında da devam edeceğini ifade eden Onur, vitrifiye, dolap ve armatür gibi banyo ürünlerinin tümünü kapsayan 2 yeni seri hazırladıklarını ve bu serilerin nisan ayında görücüye çıkarılacağını belirtti. 2006 yılında aldıkları "İhracatın En Hızlı Firması"ödülünün önemli bir motivasyon sağladığını dile getiren Bülent Onur, ödülün marketing etkisinin de çok büyük olduğunu kaydetti. ECE Banyo iki yılda neler yaptı - 2 yılda 100'den fazla yeni ürünü piyasaya sundu. |