'İhracat Yıldızları' ödülü sahibi iş
makinesi üreticisi HİDROMEK'in Pazarlama Müdürü Levent
Karaağaç, dış pazarlarını çeşitlendirmeleri sayesinde, Avro
bölgesindeki krize rağmen bu yılın ihracat rakamlarının geçen yılın iki katından
fazla artacağını belirtti. Karaağaç, en önemli ihracat pazarlarından olan Avro
bölgesindeki borç krizine karşı aldıkları tedbirlere ilişkin bilgi verdi.
Firma olarak ihracata verdikleri önemi
vurgulayan Karaağaç, ''Bu yıl sonu itibariyle 3 bin civarında iş makinesi
üretmiş olacağız. Dolayısıyla yurt dışına bin 500'e yakın iş makinesi satmış
olacağız. Bu, 2011 sonu itibariyle 100 milyon Avro'ya yakın bir rakam yapıyor.
Geçen yıl 45 milyon Avro olan ihracatımızın bu yıl yaklaşık 100 milyon Avro'ya
ulaşacağını tahmin ediyoruz'' diye konuştu.
Avrupa pazarının ihracatta en kritik pazarlarından biri olduğuna dikkati
çeken Karaağaç, ''Avrupa'daki kriz bizi çok ciddi etkiledi. Ofisimizin bulunduğu
İspanya, Türkiye ile birlikte Avrupa'nın en büyük 5 pazarından birisiydi.
Türkiye ile aynı adetlerde iş makinesi satılırdı. 2 bin 500 ile 3 bin adet
arasında kazıcı-yükleyici pazarı vardı. Pazar bugün 250'ler seviyesine, onda
birine düştü. Ama biz pazarımızı çeşitlendirerek, bu olumsuzluğu daha rahat
yönetilebilir hale getiriyoruz'' diye konuştu.
''Krizlerden, tüm dünyayı pazar görerek kurtuluyoruz''
Önceki krizlerden dersler
çıkardıklarını aktaran Karaağaç, ''Yalnızca Avrupa olarak bakmadık ihracata.
Bugün 5 kıtada 50 ülkeye iş makinesi satıyoruz'' dedi. Kuzey Afrika'da çok güçlü
olduklarını, kazıcı-yükleyici grubunda Tunus'ta birinci, Cezayir'de ilk iki
içinde olduklarını söyleyen Karağaç, İran'da, Ortadoğu'da da çok başarılı
olduklarını, Rusya'da önemli bir oyuncu olmayı hedeflediklerini ifade etti.
Türki Cumhuriyetler, Rusya, Güney Amerika pazarlarına büyük önem verdiklerini
dile getiren Karaağaç, ''Arjantin'e, Şili'ye, Kolombiya'ya, Avustralya'ya iş
makinesi satıyoruz. Yalnızca Avrupa'yı pazar görmüyoruz. Bu krizlerden tüm
dünyayı pazar görerek kurtuluyoruz. Organizasyonumuzu 5 kıtanın beşinde de yer
alma vizyonuyla oluşturduk. Onun için bu krizlerden olabildiğince az
etkileniyoruz'' şeklinde konuştu.
2009'da Avrupa krizdeyken Kuzey Afrika, Ortadoğu, İran pazarının krize
girmediğini anımsatan Karaağaç, şunları kaydetti:
''Bu şirketi ayakta tutan şeylerden birisi buydu. Krize girmeyen ülkeler
bizim için satışlarımızı devam ettirme, ayakta kalma yönünde çok olumlu etki
yaptı. Biz de onun gücüyle kriz sonrasına çok iyi hazırlandık. Dünyayı, fuarları
dolaşıyoruz. Hiçbir iş adamı, satışçı yerinde oturmamalı. Sürekli dolaşıp, yeni
pazarlar araştırmalı. Yeni pazarlar için fırsatlar peşinde koşmalı.''
İzlenen dış politika sayesinde, dış pazarlarda Türkiye'nin imajının çok
pozitif olduğuna işaret eden Karaağaç, ''Bu rüzgarın arkasında, kendi markamızla
çok rahat hareket edebiliyoruz. Avrupa'nın önemli ülkelerinden tutun da ismini
ilk defa duyduğumuz ülkelerden bile bayilik talepleri alıyoruz. Kuzey
Afrika'dan, Orta Doğu'dan, Pakistan'dan, Afganistan'dan bayi adayları geliyor.
Türkiye'de ürettiğimiz için geliyorlar bize. Bir Türk firmasıyla işbirliği
yapmak istiyorlar'' diye konuştu.
|