Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

İETT'nin Yeni Genel Müdürü Hayri Baraçlı

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İETT Genel Müdürlüğüne Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Hayri Baraçlı'nın atandığını bildirdi. Topbaş, İETT'nin İstanbul'a hizmet veren çok ciddi bir kuruluş olduğunu belirterek, görev süreleri içinde Genel Müdürlüğü vekaleten Mehmet Öztürk'ün yürüttüğünü hatırlattı.

Radikal Gazetesi
2 İETT'nin Yeni Genel Müdürü Hayri Baraçlı

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İETT Genel Müdürlüğüne Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Hayri Baraçlı'nın atandığını bildirdi. Topbaş, İETT'nin İstanbul'a hizmet veren çok ciddi bir kuruluş olduğunu belirterek, görev süreleri içinde Genel Müdürlüğü vekaleten Mehmet Öztürk'ün yürüttüğünü hatırlattı.

Öztürk'ün çalışmaları içinde metrobüs başta olmak üzere bazı açılımları olduğunu dile getiren Topbaş, şunları kaydetti:

“Yeni süreçte bir başka arkadaşımızı görevlendirdik. Yıldız Teknik Üniversitesinden Doç. Dr. Hayri Baraçlı göreve başlayacak. Baraçlı'nın atanma yazısını imzaladık. Üniversiteden görevlendirme yazısı çıktı. İnanıyorum ki başarılı olacak. İETT'de görev yapan diğer mesai arkadaşlarımızın ve Mehmet Öztürk'ün kendisine yardımcı olacağına, destek vereceğine inanıyorum. Yapılan bu hizmetler İstanbul için. Herkesin katkısının olmasını arzu ediyorum. Başarıya birlikte imza atmamız gerektiğine inanıyorum. İnşallah başarılı olacak.”

Topbaş, atamaya ilişkin Öztürk'e de bilgi verildiğini kaydetti.

“274 araç yetmiyor”

Kadir Topbaş, metrobüs hattında kullanılan 50 “Phileas” aracının dışında yeni sipariş verilip verilmeyeceğiyle ilgili olarak da şunları söyledi:

“Metrobüs hattına yeni araç gerektiği zaman tabii ki alınacak. Metrobüs hattında şu anda 274 araç çalışıyor. 'Bu araçlar yerine Türkiye'de yapılan araçları niye almadınız' diye sorgulayanlar var. 274 araç yerine Türkiye'de yapılan araçlardan 1000 tane koymak lazım. 1000 aracı koyduğunuz zaman o hat çalışır mı, çalışmaz. Bunu algılamayacak kadar konudan uzak insanlar. Buraya diğer otobüslerin birkaç katı insan taşıyabilen araçlara ihtiyaç var. Phileas bunlardan çok daha mükemmel geliştirilmiş ve çok daha fazla insan taşıyan otobüs. Tabii firma buradaki bazı arızaları ve problemleri gidermeye çalışıyor, giderdi de... Kullanımda olmayan birkaç tane araç daha var. Teslimatta gecikmeler var. Bu şartlarla olursa bizim onlarla devam etmemiz mümkün değil, ama problemleri çözer ve verdikleri taahhütleri zamanında yerine getirirlerse problem olmaz.”

Topbaş, bu hattı Beylikdüzü'ne kadar uzatmayı planladıklarını ancak hem maddi sıkıntı, hem de Beylikdüzü'nde trafiği yerin altına alarak meydan oluşturma projesi olması nedeniyle bu yılın sonuna yetişmesinin mümkün olmadığını ifade etti. Beylikdüzü de devreye girdiğinde hattın uzunluğunun 42 kilometreden 53 kilometreye çıkacağını ifade eden Topbaş, “Metrobüs hattında 274 araç var, yetmiyor. Çok ciddi bir yoğunluk ve talep var. Yoğunluğu gidermek adına araç sayısının artması gerekiyor. Daha ileri tarihlerde gerektiği zaman tedarik edeceğiz. Phileas mı olacak, onun kararını vereceğiz” dedi.

“Phileasların alım kararını tek kişi vermedi” diyen Topbaş, “Geçmişte İETT'deki arkadaşlar ve ilgililer gittiler, fabrikayı gezdiler, brifing aldılar, onay verdiler. Bütün uzman arkadaşlara soruyoruz. İnceleme, değerlendirme yaptırıyoruz. Yoksa başkan olarak 'kalkın gidin şunu alın' demedik. Bütün bu değerlendirmeleri yaptıktan sonra uzman arkadaşların verdiği karar doğrultusunda bunlar alındı” diye konuştu.

“Gerektiği zaman yeni araçlar alacağız”

Topbaş, “Phileas ile Mercedes firması arasında çekişme olduğunu, birilerinin Mercedes'in, birilerinin de Phileas'ın tarafında olduğunu” söyledi.

“Biz hiçbir tarafta değiliz. Şehirde en iyi hizmet veren tarafta oluruz” diyen Topbaş, şunları kaydetti:
“Başka firmalar da bu kapasitede araç üretirlerse, onları da görüşme alanımız içerisine alırız. Gelecekteki tedarik açışından bizim için önemli. Şu anda bizim kullandığımız Mercedes'in Citaro otobüsleri olsun, Phileaslar olsun ilk defa İstanbul'da devreye girdiler. Tabii ki ileride de değerlendirmeleri ona göre yaparız. Fiyatlarına, kullanım rahatlığına bakarız. Yeni firmalar, yeni araçlar çıkarsa onun bize getireceklerine bakarız. Tabii ki ekipmanlarına, garanti normlarına bakarak değerlendirme yaparız. Neticede araç ihtiyacımızı bir şekilde karşılamak zorundayız. Bunu karşılarken de kaynakları en iyi şekilde kullanıp, doğru alım yapmak durumundayız.”

Topbaş, metrobüsün başarılı bir proje olduğunu ve şu anda 700-800 bin civarında kullanım olduğunu belirterek, “Onun için araç gerektiği zaman yeni araçlar alacağız ve almamız gereken hatlara koyacağız” dedi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/iettnin-yeni-genel-muduru-hayri-baracli-_70866.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • sayın başkan amirlikler şöför iş durumu yazarken adam kayırmacılık yapıyor. uzun hatlarda ve akbil çok basan hatları bazı şöförlere tahsis etmişler. 69/A- 40/B v.s gibi özellikle 69/a şöförler birbirleriyle kapışıyor. bu hatlarda adalet sağlansın. kazanç adaletsizliği ve haksız kazanç oluyor saygılarımla iyi çalışmalar. YANITLA
  • iett'nin özel fırmasındaki arkadaslarımızin maasları odenmıyor hayrı beyden rıcamız lutfen hakedişlerı oderken maasları neden vermedıklerını soylerse sevınirız YANITLA
2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!