Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

İDO Yatırımının Geri Dönüşü İzmit Köprüsüne Bağlı

Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, İDO yatırımının geri dönüşüne ilişkin bir soruya verdiği yanıtta, ''İzmit köprüsünün bitmesi halinde İDO'nun gelirleri muhakkak düşecektir. Bu uzunlukta asma köprülerin 9 yılın altında bitmişi yok. Türkiye'nin dünya rekoru kıracağını düşünüyorum. Ama ne kadar çabuk da yapsalar 6 yılda yaparlar diye

yapi.com.tr / AA
İDO Yatırımının Geri Dönüşü İzmit Köprüsüne Bağlı

Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından, Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneğinin (TÜSİAD) katkılarıyla düzenlenen 20. Kalite Kongresi'nin ikinci günündeki özel oturumda konuştu. Bir işe başlarken yalnızca 'fark yaratmak' için hareket etmediklerini, fark yaratarak işlerini büyütmeyi amaçladıklarını, aksi durumun yel değirmenleriyle savaşmaya benzeyeceğini söyleyen Akın, gelir garantisi olan, rekabetin olmadığı alanları seçtiklerini belirtti.

İDO yatırımına da değinen Hamdi Akın, sözlerini şöyle sürdürdü:
    
''Son yılların çok güzel geliştirilmiş bir işi. İDO iç denizyolu hattı anlamında dünyanın en büyük şirketi. Yıllardır denizlerin kullanılmadığını konuşuyorduk ama ne kadar yaratıcı olursanız olun İDO gibi bir şirketi yaratamazsınız. İskeleler devletin olduğuna göre, böyle bir şirketi ancak devlet yaratabilir. Kurulan şirketi biz aldık. Başarısız olursak çok ayıp olur bize. Türkiye'nin milli gelirinden en fazla pay alan 20 milyon insanın, yarısı bir tarafta, yarısı diğer tarafta oturuyor. Ticaretin, TIR'ların en fazla geçtiği bölge. İnovatif bir şeyler yapmamız gerekecek.''
    
''Sıfırdan yapsaydık, İDO'yu belki 300-400 milyon dolara geliştirebilirdik''
    
Akın, ''İDO yatırımında 300 milyon dolar cirosu olan bir şirketi 900 milyon dolara aldınız. Geri dönüş hesabını kaç yıl olarak düşündünüz?'' şeklindeki soruya verdiği yanıtta, satın alma sırasında elbette bazı riskleri aldıklarını söyledi.
İzmit köprüsünün bitmesi halinde, gelirlerinin yüzde 60'a yakın kısmını buradan elde eden İDO'nun gelirlerinin muhakkak düşeceğini kaydeden Akın, İDO ihalesine giren şirketlerin, İzmit köprüsünün bitiş tarihine ilişkin farklı yaklaşımlarda bulunduğunu belirtti.
    
Hamdi Akın, ''Bu uzunlukta asma köprülerin 9 yılın altında bitmişi yok. Çin'de 5 yılda yapılmışı var. Ancak bunlarda proje finansmanı yok. Yerli müteahhitlerle, tabiri caizse işçiler yerine kölelerle yapılmışlar. Bu köprünün, diğer firmalar 4 yılda biteceğini düşünüyorlar. Biz 2 yıl daha gecikeceğini, 6 yılda biteceğini düşündük. Türkiye'nin dünya rekoru kıracağını düşünüyorum. Ama ne kadar çabuk da yapsalar 6 yılda yaparlar diye düşünüyorum'' değerlendirmesinde bulundu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/ido-yatiriminin-geri-donusu-izmit-koprusune-bagli_89895.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!