STRONG>İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul
Metrosu’nun Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılması için talepte bulunduklarını
açıkladı.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş,
Haliç Kongre Merkezi'nde düzenlenen “Anneler Günü Kutlama Programı”nın ardından
basın mensuplarının çeşitli konulardaki sorularını cevaplandırdı. Metro
çalışmalarının ilgili bakanlıkça yapılması konusunda Ulaştırma Bakanı
Binali Yıldırım'a talepte bulunduğunu belirten Başkan Topbaş,
''Sayın Ulaştırma Bakanımızdan rica ettik. Bir çalışma yapılıyor. Sayın
Başbakanımız da biliyor. İstanbul'un Metrosu’nun ilgili bakanlıkça yapılması
konusunda taleplerimiz oldu. Çünkü, İstanbul’un ihtiyacı olan bu sistemleri
belediyenin bütçesinden ve İstanbul'un cebinden yapmamız çok kolay değil. Ciddi
maliyet ve geri dönüşü de o kadar kolay değil'' diye konuştu.
İstanbul’un
eskisi kadar göç almadığına işaret eden Başkan Kadir Topbaş, şehirde yılda
200–210 bin civarında doğum, 60 bin civarında ölüm gerçekleştiğini, kısmen de
göçün söz konusu olduğunu belirterek, “Artık şehirlere göç eskisi kadar hızlı
değil. Çünkü İstanbul pahalı. 2050'li yıllarda nüfusun 95-100 milyonlarda
sayacağı ve geriye doğru düşeceği tahmin ediliyor” dedi.
14 milyon
nüfuslu İstanbul’un ekonomik gelişmeleriyle Türkiye'nin iktisadi başkenti ve
dünyaya karşı sorumlu bir kent olduğunu vurgulayan Başkan Topbaş, şöyle konuştu;
“Biz planlarda nüfusu 16 milyon civarında öngörüyoruz. Böyle bir nüfus kendi
içerisinde geliştiği takdirde, şehir kullanma hızı artacak. Yani şehir nüfusunun
üç katı, yani 45-50 milyon günlük hareketlilik olacak. Böyle bir hareketliliği
ulaşım akslarınızda öngörmemişseniz, şehirde kaos yaşanır. Bunlar kısa vadede
çözülecek ulaşım aksları değil. Marmaray'a baktığınızda 2013 sonlarını
konuşuyoruz. Çok kısa sürede bitiremiyorsunuz. O halde öngörmek, önceden
başlamak zorundasınız. Atatürk Havalimanı yapıldığı yıllarda yıllık 3 milyon
kapasitesi olduğu söylendiğinde biz hayret etmiştik. Çünkü İstanbul;un nüfusu 3
milyon değildi. Bugün 23 milyon hareketlilik var, ama yetmiyor. Demek ki çok
daha ilerisini düşünmek lazım. Dün öngörülseydi belki havaalanı çevresi bu kadar
yapılaşmış olmayacaktı. Buraya başka pistler de yapılmış olacaktı. Aynı şekilde
şimdi, 3. köprünün zamanlamasını doğru yapmalıyız. Çünkü bitirilmesi için
ileriye doğru 5 yıllık bir zamanı konuşuyoruz. Marmaray daha güneyde toplu
taşımayla ilgili kullanılacak bir sistem. Diğer metrolardaki çalışmalara hız
vermezsek, ilerde baskın yer, yeterli kalmayız. Bakın biz bugün bu salonları
bitirdiğimiz için rahat kongreler alabiliyoruz. Bu bir başarıdır. Erken
bitirirseniz kongrelere talip olursunuz. Aynı şekilde ulaşım sistemleri önceden
bitirilecek, gelecekte 20 milyon civarında bir turizmden bahsediliyor.
Şimdilerde ise 10 milyon.”
Tarım alanlarının imara açılması söz
konusu değil…
Bir soru üzerine, Belediyenin tarım alanlarını
imara açma yetkisinin bulunmadığını ve Tarım Bakanlığı'nın bu konuya hassasiyet
gösterdiğini ifade eden Kadir Topbaş, ''Belediye tarım alanlarını imara açıyor'
diye bir şey gördüm. Ama tarım alanlarını imara açma yetkimiz yok. Ancak
bakanlığın müsaadesiyle mümkündür. Belediyenin bir şeyi söz konusu değil. Bu
şehirde doğrular desteklenmeli. Aksi takdirde bu tamamen demagojidir. Sonuç
vermez. Çok daha temiz, güzel bir siyasetin Türkiye;de hakim olmasını arzu
ediyoruz. Kavgaya dayalı bir siyaseti biz de istemiyoruz, halk da istemiyor''
şeklinde konuştu.
“3. Köprü imar planlarını
etkilemez”
3. köprü güzergahında bulunan arazilerin
planlamasının Çevre Düzeni Planları'nda belirtildiğini ve planlara işlendiğini
vurgulayan Başkan Kadir Topbaş, şunları kaydetti:
“1/100 bin Çevre Düzeni
Planlarını yaptık. Bunların üzerinde itirazlar vardı. İtirazları işlemek için
biraz gecikti, değerlendirmelerimiz devam ediyor. Değerlendirmeler için
beklerken köprünün de işleme geçirileceği kanaatindeyim. Arazi kararları
verilmiş, lejantların tanımları yapılmış. Tarım alanları, orman bölgeleri,
imarlı imarsız alanlar belirlenmiş, planlara işlenmiş durumda. Onun için köprü
geçtiğinde birileri gelip de benim arsamı şuna çevirin deme şansı yok. Çünkü
planlarda zaten o bölgenin ne olduğu, nasıl kullanılacağı daha önceden
belirlenmiş durumda. Biz köprü geçtikten sonda planları yapmış olsaydık,
birilerine göre değerlendirme yapmış olacaktık. Kişiler daha önceden yer
kapatmış, arsa almış olsalar dahi, planların öngörüsü dışında bir şeye
yaramaz.”
|