Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

İBB, İstanbul Metrosu’nun Yapımı için Bakanlığa Talepte Bulundu

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Metrosu’nun Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılması için talepte bulunduklarını açıkladı.

ibb.gov.tr
İBB, İstanbul Metrosu’nun Yapımı için Bakanlığa Talepte Bulundu

STRONG>İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Metrosu’nun Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılması için talepte bulunduklarını açıkladı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Haliç Kongre Merkezi'nde düzenlenen “Anneler Günü Kutlama Programı”nın ardından basın mensuplarının çeşitli konulardaki sorularını cevaplandırdı. Metro çalışmalarının ilgili bakanlıkça yapılması konusunda Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a talepte bulunduğunu belirten Başkan Topbaş, ''Sayın Ulaştırma Bakanımızdan rica ettik. Bir çalışma yapılıyor. Sayın Başbakanımız da biliyor. İstanbul'un Metrosu’nun ilgili bakanlıkça yapılması konusunda taleplerimiz oldu. Çünkü, İstanbul’un ihtiyacı olan bu sistemleri belediyenin bütçesinden ve İstanbul'un cebinden yapmamız çok kolay değil. Ciddi maliyet ve geri dönüşü de o kadar kolay değil'' diye konuştu.

İstanbul’un eskisi kadar göç almadığına işaret eden Başkan Kadir Topbaş, şehirde yılda 200–210 bin civarında doğum, 60 bin civarında ölüm gerçekleştiğini, kısmen de göçün söz konusu olduğunu belirterek, “Artık şehirlere göç eskisi kadar hızlı değil. Çünkü İstanbul pahalı. 2050'li yıllarda nüfusun 95-100 milyonlarda sayacağı ve geriye doğru düşeceği tahmin ediliyor” dedi.

14 milyon nüfuslu İstanbul’un ekonomik gelişmeleriyle Türkiye'nin iktisadi başkenti ve dünyaya karşı sorumlu bir kent olduğunu vurgulayan Başkan Topbaş, şöyle konuştu; “Biz planlarda nüfusu 16 milyon civarında öngörüyoruz. Böyle bir nüfus kendi içerisinde geliştiği takdirde, şehir kullanma hızı artacak. Yani şehir nüfusunun üç katı, yani 45-50 milyon günlük hareketlilik olacak. Böyle bir hareketliliği ulaşım akslarınızda öngörmemişseniz, şehirde kaos yaşanır. Bunlar kısa vadede çözülecek ulaşım aksları değil. Marmaray'a baktığınızda 2013 sonlarını konuşuyoruz. Çok kısa sürede bitiremiyorsunuz. O halde öngörmek, önceden başlamak zorundasınız. Atatürk Havalimanı yapıldığı yıllarda yıllık 3 milyon kapasitesi olduğu söylendiğinde biz hayret etmiştik. Çünkü İstanbul;un nüfusu 3 milyon değildi. Bugün 23 milyon hareketlilik var, ama yetmiyor. Demek ki çok daha ilerisini düşünmek lazım. Dün öngörülseydi belki havaalanı çevresi bu kadar yapılaşmış olmayacaktı. Buraya başka pistler de yapılmış olacaktı. Aynı şekilde şimdi, 3. köprünün zamanlamasını doğru yapmalıyız. Çünkü bitirilmesi için ileriye doğru 5 yıllık bir zamanı konuşuyoruz. Marmaray daha güneyde toplu taşımayla ilgili kullanılacak bir sistem. Diğer metrolardaki çalışmalara hız vermezsek, ilerde baskın yer, yeterli kalmayız. Bakın biz bugün bu salonları bitirdiğimiz için rahat kongreler alabiliyoruz. Bu bir başarıdır. Erken bitirirseniz kongrelere talip olursunuz. Aynı şekilde ulaşım sistemleri önceden bitirilecek, gelecekte 20 milyon civarında bir turizmden bahsediliyor. Şimdilerde ise 10 milyon.”

Tarım alanlarının imara açılması söz konusu değil…

Bir soru üzerine, Belediyenin tarım alanlarını imara açma yetkisinin bulunmadığını ve Tarım Bakanlığı'nın bu konuya hassasiyet gösterdiğini ifade eden Kadir Topbaş, ''Belediye tarım alanlarını imara açıyor' diye bir şey gördüm. Ama tarım alanlarını imara açma yetkimiz yok. Ancak bakanlığın müsaadesiyle mümkündür. Belediyenin bir şeyi söz konusu değil. Bu şehirde doğrular desteklenmeli. Aksi takdirde bu tamamen demagojidir. Sonuç vermez. Çok daha temiz, güzel bir siyasetin Türkiye;de hakim olmasını arzu ediyoruz. Kavgaya dayalı bir siyaseti biz de istemiyoruz, halk da istemiyor'' şeklinde konuştu.

“3. Köprü imar planlarını etkilemez”

3. köprü güzergahında bulunan arazilerin planlamasının Çevre Düzeni Planları'nda belirtildiğini ve planlara işlendiğini vurgulayan Başkan Kadir Topbaş, şunları kaydetti:

“1/100 bin Çevre Düzeni Planlarını yaptık. Bunların üzerinde itirazlar vardı. İtirazları işlemek için biraz gecikti, değerlendirmelerimiz devam ediyor. Değerlendirmeler için beklerken köprünün de işleme geçirileceği kanaatindeyim. Arazi kararları verilmiş, lejantların tanımları yapılmış. Tarım alanları, orman bölgeleri, imarlı imarsız alanlar belirlenmiş, planlara işlenmiş durumda. Onun için köprü geçtiğinde birileri gelip de benim arsamı şuna çevirin deme şansı yok. Çünkü planlarda zaten o bölgenin ne olduğu, nasıl kullanılacağı daha önceden belirlenmiş durumda. Biz köprü geçtikten sonda planları yapmış olsaydık, birilerine göre değerlendirme yapmış olacaktık. Kişiler daha önceden yer kapatmış, arsa almış olsalar dahi, planların öngörüsü dışında bir şeye yaramaz.”

 

 

http://www.yapi.com.tr/haberler/ibb-istanbul-metrosunun-yapimi-icin-bakanliga-talepte-bulundu-_79206.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!