TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Ankara-Konya
Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattındaki test sürüşlerinde 220
kilometre hıza ulaşıldığını belirterek, “25 Mayıs'ta her şeyiyle
bitirmek istiyoruz. Başbakanımızı 3 Haziran'daki Konya mitingine trenle
getirebilmek için çalışmalarımızı hızlandırıyoruz” dedi.
Karaman, Ankara-Konya arasındaki Yüksek Hızlı Tren hattında devam eden test
sürüşlerine katıldı. Deneme seferlerini yapan Piri Reis isimli trende AA
muhabirinin sorularını yanıtlayan Karaman, Ankara-Konya arasında döşenen hattın
300 kilometre hızla gidilebilecek altyapıya sahip olduğunu, bu hızı yapabilen
setlerin alımının planlandığını söyledi.
Yüksek Hızlı Trenlerin hattın ulaşıma açılmasından sonra maksimum 250
kilometre hız yapacaklarını kaydeden Karaman, “Şu anki deneme seferlerinde
maksimum 220 kilometre hız yapabiliyoruz. Denemeler devam ediyor, üst hızlara
çıkacağız. Böylece 275 kilometreye kadar deneme yapacağız. YHT sertifikası
alındıktan sonra Ankara-Konya arasında işletme hızımız 250 kilometre olacak”
dedi.
Deneme seferlerini İtalyan ve Türk ortaklı firmanın yaptığına dikkati çeken
Karaman, şunları kaydetti:
“Şu anda deneme seferlerinden elde edilen verileri herkes kendi görev alanı
çerçevesinde değerlendiriyor. Eksiğimiz görünmüyor. Her gün deneme yapılıyor. Şu
ana kadar 20 bin kilometre yol katedildi hat üzerinde. Ankara Eskişehir hattında
60 bin kilometre deneme sürüşü yapılmıştı. Burada bu kadar yapmayabiliriz. Çünkü
o zaman denenmiş trenlerimiz yoktu. Hem trenler hem de hat deneniyordu. Burada
sadece yolu deniyoruz. Kamuoyunda kum torbaları konuyor deniyor o sadece treni
deneme seferlerinde kullanılır. Şu anda 220 kilometre ile ilgili hiçbir
sıkıntımız yok.”
“Türkiye'nin örnek alınacak bir projesi...”
Ankara-Konya hattının 1 milyar liraya mal olduğunu bildiren Karaman “Bu hat
Türk müteahhit ve mühendisler tarafından yapıldı. Bunun için iddia ediyoruz
dünyanın en ucuza ve en hızlı yapılan hattı. 5 sene gibi kısa sürede bitirildi.
Türkiye'nin örnek alınacak bir projesi olarak görüyorum. Herkes gönüllü olarak
heyecanla çalışıyor. Ülkemiz bu teknolojiyi yaygınlaştıracak seviyeye geldi.
Çevre ülkelere bu konuda destek olmayı planlıyoruz” dedi. Yüksek hızlı tren
gibi ulaşım araçlarında en önemli konunun güvenlik olduğunu anlatan Karaman,
güvenliğin tamamen sağlanmasından sonra hattın açılışının yapılacağını
belirtti.
Konya hattında gece gündüz çalışıldığını belirten Karaman, “25 Mayıs'ta her
şeyiyle bitirmek istiyoruz. Bizim hedefimiz bu ay sonu gelmeden bunu bitirmek.
Açılış tarihi veremiyoruz ama Başbakanımızı 3 Haziran'daki Konya mitingine
trenle getirebilmek için çalışmalarımızı hızlandırıyoruz. Seçim yasakları
başlayacağı için Başbakan da yolcu olarak gidebilir trenle” diye konuştu.
Hattın yapımı
Hattın projesine ilişkin 8 bin pafta ve 240 bin sayfa rapor ile sertifika
üretildi. Hattın yapımında 3,3 milyon ton balast üç tabaka halinde serildi, 240
bin ton travers ve 40 bin ton kablo kanalı üretildi, döşendi. 8 bin katener
direği dikilen hatta, 5 bin kilometre sinyal kabloları, seyir telleri ve fiber
optik kablolar döşendi. 21 teknik bina, 4 trafo istasyonu ve kumanda merkezi
inşa edildi.
|