Kosifler ve Amphio Grubu ile anlaşmaya varan Hilton, Türkiye'de
orta sınıfa yönelik Garden Inn tarzında 45 otel kurma kararı aldı. Garden Inn
konsepti ilk etapta Diyarbakır, Kütahya, Bursa ve Manisa'da uygulamaya
konulacak. İzmir'de bir araya gelen Hilton otellerinin Avusturya, Doğu Avrupa ve
Türkiye'deki 35 üst düzey yöneticisi, "Türkiye'nin ekonomik potansiyeline
güveniyoruz, yatırıma devam" mesajı verdi.
Hilton Otelleri Avrupa Başkanı Wolfgang Neumann, önceki akşam
İzmir Hilton Oteli'nde düzenlediği basın toplantısında, Türkiye'de Hilton Garden
Inn konsepti ile yeni oteller kuracaklarını açıkladı. Türkiye'de Kosifler Grubu
ile 25, Amphio Grubu ile de 20'ye yakın Hilton Garden Inn Otel kurmak için
anlaşmaya vardıklarını belirten Neumann, Türkiye'nin ekonomik potansiyelini
"müthiş" olarak nitelendirdi.
Sabancı güçlü ortak
Neumann, "İki yıl önce başlayan yeni yapılanma kapsamında
Hilton'un yanı sıra diğer markaları da yayıyoruz. Türkiye bizim için stratejik
pazar. 53 yıl önce İstanbul'daki otelle Türkiye'ye geldik. Bugün 7 Hilton ve 1
Conrad Otel ile faaliyet gösteriyoruz. 2010'a kadar Amplio ile Diyarbakır,
Manisa ve Bursa'da, Kosifler ile Kütahya'da Garden Inn otelleri açmak için
anlaşma imzaladık. Bu ikincil şehirlerde orta bütçeli konuklarımıza uluslararası
standartta hizmet vereceğiz. Bizim için önemli olan, bu şehirlere iş ve tatil
için gelenlere iyi hizmet sunmak" diye konuştu.
İki Türk gruptan başka şirketlerle de anlaşmalar
yapabileceklerini vurgulayan Neumann, güçlü ortakları Sabancı Grubu ile geleceğe
yönelik yatırımlar için görüşmelerin devam ettiğini söyledi. Türkiye'nin
ekonomik gelişmesine çok olumlu baktıklarını ifade eden Neumann, birçok ülkede
inişler ve çıkışlar olmasına rağmen Türkiye'deki gelişmenin süreceğine
inandıklarını vurguladı. Rakiplerinin kendilerinde endişe yaratmadığını dile
getiren Neumann, arkalarında Hilton markası olduğunu belirtti.
Rekabetin zamanı
Güney yöreleri başta olmak üzere turistik bölgelerde
yatırımların da olacağına dikkat çeken Neumann, ancak bunun için zaman
gerektiğini söyledi. Neumann, İzmir'e geçen yıl geldiğini ve şehri sevdiğini
belirterek "Ancak kent yeterince tanınmıyor. Bu toplantı bir fırsat olabilir"
dedi.
İzmir'e Mövenpick, Swissotel gibi yeni otel zincirlerinin
gelişini değerlendiren Avusturya, Doğu Avrupa-Türkiye Hilton Otelleri Bölge
Başkan Yardımcısı Didier Martin, 15 yıldan beri İzmir'de tek uluslararası otel
olduklarını ifade ederek "Bunun tadını sonuna kadar çıkardık. Rekabetin zamanı
gelmişti. Biz inanıyoruz ki rekabetin olduğu yerde yeni işler gelir. Ayrıca
Manisa'daki otelimiz ile gücümüz artacak. Rakiplerden daha hızlı hareket
edeceğiz" diye konuştu.
Hilton Garden Inn ABD'de başarılı
oldu
Dönem toplantısına Hilton Otelleri Avrupa Başkanı Wolfgang
Neumann, Avusturya, Doğu Avrupa-Türkiye Hilton Otelleri Bölge Başkan Yardımcısı
Didier Martin'in yanı sıra Bölge Finans Direktörü Christine Schillings, Bölge
Pazarlama Direktörü Güliz Özbek, Doğu Avrupa, Doğu Akdeniz, İsrail ve Türkiye
Bölge Satış Direktörü Fiona Robson, Türkiye Satış Direktörü Leyla Cingöz ile
bölgedeki 25 Hilton Oteli'nin genel müdürleri ve diğer bölümlerdeki yöneticiler
katıldı. Neumann, Hilton Otelleri'nin Hilton, Conrad Hotels&Resorts,
Doubletree, Embassy Suites Hotels, Hapmpton Inn, Hampton Inn&Suites, Hilton
Garden Inn, Hilton Grand Vacations, Homewood Suites by Hilton ve The
Waydorf-Astoria Collection gibi ünlü markaları olduğunu belirterek "Hilton
Garden Inn konsepti özellikle ABD'de büyük başarı kazandı. Bu ülkede bu marka
altında 450 otelimiz var. Daha makul seviyede de olsa beş yıldızlı hizmet
veriyoruz" dedi.
|