"Her İki Kişiden Biri Sürdürülebilir Ürünleri Tercih Ediyor"
İklim değişikliğinin gün geçtikçe daha çok hissedilmesi ve artan farkındalık, alışkanlıkları da değiştiriyor. Seramiksan Direktörü M. Süreyya Çağlar; kullanıcıların alışkanlıklarını değiştirmeye yaşam alanlarından başladıklarını, dekorasyonda sürdürülebilir ürünlerin giderek daha çok tercih edildiğini belirtti.
İklim krizinin gün geçtikçe hissedilmeye başlaması tüketici alışkanlıklarını değiştirmeye devam ediyor. PwC’nin konuya dair gerçekleştirdiği Küresel Tüketici İçgörüleri Nabız Anketi’nde, 2019’da yalnızca 3 kişiden biri (%35) çevreyi korumaya yardımcı olmak için sürdürebilir ürünleri tercih ederken, 2021’de tekrarlanan araştırmada ise 2 kişiden birinin (%50) seçimlerini sürdürülebilir ürünlerden yana kullandığını gösteriyor. Çevreye duyarlı ürün tercihinin artması, sektörel trendlere ve özellikle de B2C iş yapan şirketlerin ürün geliştirme süreçlerine yön veriyor.
Özellikle pandemi döneminde, evler başta olmak üzere kapalı mekanlarda daha fazla zaman geçirilmesiyle, doğaya duyulan özlemin dekorasyon trendlerini doğrudan etkilediğine dikkat çeken Seramiksan Direktörü M. Süreyya Çağlar, “Evlerde her anlamda yeşile alan açıldı. Kapalı mekanda daha fazla bitki yetiştirme eğilimi gösteren kullanıcılar, yaşam alanlarında doğaya dair unsurları, doğal ürünleri ve çevreye duyarlı seçimleri ön plana çıkardı. İklim krizinin etkilerini daha fazla hissettikçe, doğanın ikinci bir seçeneğinin olmadığını anlayan tüketiciler, artık her alanda sürdürülebilir ürünlere daha fazla rağbet ediyor. Dekorasyon ise bu değişimin ilk basamağını oluşturuyor” dedi. Segano Sürdürülebilirlik karolarla yaşam biçimine dönüşüyor Doğanın renkleri iç ve dış mekanlara taşınıyor |