br/>
Häfele, 80 yıllık tecrübesi, 30'u aşkın ülkede stokları ve 120'yi aşkın ülkede temsilcilik ofisleri ile mobilya ve mimari donanım sektörünün en büyük şirketlerinden. Sektörün bu önemli aktörünün en önemli merkezlerinden biriyse Häfele Türkiye. Firmanın iş ortakları arasında küçük ve endüstriyel mobilya üreticileri, mimarlar, iç mimarlar, müteahhitler, yatırımcılar ve kapı üreticileri yer alıyor. Häfele Türkiye, 100 binin üzerinde ürün çeşidiyle sektöre mobilya donanımları, mimari donanımlar ve Dialock: elektronik tanıma ve kilitleme sistemi başlıkları altında geniş bir ürün yelpazesi sunuyor. Häfele Türkiye Genel Müdürü Hilmi Uytun, 30. Uluslararası Yapı İstanbul Fuarı'nda sektöre ve fuara dair görüşlerini www.yapi.com.tr'ye anlattı.
Türkiye çapında sektörel fuarlara katılıyor musunuz?
Her fuar firma içinde bir hazırlık dönemini ve dolayısıyla bir dikkat dağınıklığını da beraberinde getiriyor, bu nedenle karşımıza çıkan her fuara katılmıyoruz. Katıldığımız en önemli fuar Yapı İstanbul Fuarı çünkü Avrupa'nın önemli fuarlarıyla başa baş gidiyor diyebiliriz.
Çok geniş bir ürün gamınız var aslında. Yapı sektörüne yönelik de olsa farklı alanlar söz konusu. Bu tüketicinin kafasında bir imaj karışıklığına neden oluyor mu?
Firma içinde olmuyor, çünkü ciddi IT yatırımlarımız var, yazılımlarımız sayesinde ürün çokluğu firma işleyişinde bir karışıklığa sebebiyet vermiyor. Bunun yanında biz hala firmamızın Türkiye'deki konumunu anlatmakla geçiriyoruz fuarlardaki mevcudiyetimizi. Biraz da bu nedenle yeni kataloğumuzu fuarda tanıtmayı amaçladık. Türkiye çok geniş bir coğrafya ve fuar aracılığıyla farklı bölgelerdeki projelerden de haberdar olup, ilişki kurabiliyoruz. Türkiye'nin bir çok bölgesinde onlarca, yüzlerce, binlerce proje yürüyor. Bizim oralarda çok agresif bir pazarlamamız olmadığı için fuar, muhataplarımızla bire bir temas imkanı sağlıyor.
Ürün kataloğunuz kapsamlı bir doküman niteliğinde değil mi?
Bugüne kadar hazırlanmış en geniş kapsamlı katalog, 1900 sayfa. Mobilya ve mimari donanım ürünleri, montaj elemanları ve aletleri bir arada. Dekorasyon firmaları, ahşap imalatçıları, hastane ve otel yatırım projelerinin tüm ihtiyacını, ürün gamımız sağlama kapasitesine sahip.
Nasıl tepkiler aldınız?
Henüz çok yeni ama bildiğiniz gibi Türkiye'de böyle bir dokümanter çalışma yok. Her şeyi bir arada bulabileceğiniz, teknik özellikleri içinde, sipariş bilgisine çabuk ulaşabileceğiniz benzersiz bir doküman.
Özellikle ofis mobilyalarında Türkiye pazar payınız oldukça geniş.
Sanırım en büyüğüz ama bizim sektörde kesin rakamlara ulaşabileceğiniz bir kaynak yok. Ne yerli ne de yabancı hiç bir elden veri yok. Tahmini pazar paylarından bahsediliyor ama o da hiç güvenilir değil.
Sponsorluk kavramına yaklaşımınızı sosyal sorumluluk projeleri geliştirmek olarak algılıyoruz.
Elbette, biz de bu şekilde bir algıyla yola çıktık. Öğrencilere ve sektörün bazı bölümlerine bu anlamda destek olmaya çalışıyoruz. Örneğin mimarlık sektörüne yeni ve genç soluklar kazandırmak amacıyla Mimarlık Eğitim Derneği (MimED) tarafından her yıl periyodik olarak düzenlenen MimED 2007 Mimarlık Öğrencileri Proje Ödülleri'ne Häfele olarak sponsor olduk. Biz bu tip projeleri ticari görmüyoruz ve gerektiği yerde gerekli kişilere destek olabilmek için elimizden geleni yapıyoruz.
Fuarın ilk yarısı geride kaldı. İzlenimlerinizi ve beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?
Bu fuar, organizasyon anlamında çok takdir ettiğimiz bir etkinlik. İlk gün ziyaretçi sayımız azdı. Elbette bunun da kendi içinde açıklamaları var. Geciktirilmiş talep son iki güne sıkışırsa bu da bizim açımızdan çok iyi olmayacak çünkü yetişemeyeceğiniz bir kalabalıkla karşılaşıyorsunuz. Ne ziyaretçiler ne de hizmet edenler olarak biz bu hıza yetişebiliyoruz. Yatırımın coştuğu bir dönemde sektörün tek kıymetli fuarı da bu ve iyi değerlendirmek istiyoruz. Son iki gün bir izdiham olacağını biliyoruz. Umarım insanlar muhatap bulmakta güçlük çekmezler.
|