Hafele Türkiye Krizi İhracatla Aşma Hedefinde
Mobilya aksan ve donanımları alanında faaliyet gösteren Hafele Türkiye, krizi Türki Cumhuriyetlerle aşacak. İran, Gürcistan, Özbekistan, Kırgızistan, Türkmenistan ve Kıbrıs pazarlarına ağırlık vereceklerini belirten Hafele Türkiye Genel Müdürü Hilmi Uytun, 2009 yılında yüzde 25 büyüme hedefine odaklandıklarını açıkladı.
Mobilya aksan ve donanımları alanında faaliyet gösteren Hafele Türkiye, krizi Türki Cumhuriyetlerle aşacak. İran, Gürcistan, Özbekistan, Kırgızistan, Türkmenistan ve Kıbrıs pazarlarına ağırlık vereceklerini belirten Hafele Türkiye Genel Müdürü Hilmi Uytun, 2009 yılında yüzde 25 büyüme hedefine odaklandıklarını açıkladı. İran, Gürcistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Türkmenistan pazarlarının Hafele
Türkiye'ye bağlandığını kaydeden Uytun, "Böylece ihracat faaliyetlerimize
vereceğimiz ağırlığı artıracağız. 2009 yılında ihracatta çok ciddi atılımlar
yapacağız. Mobilya ve kapı sektörlerinde artan markalaşma yatırımları, tasarım
konusuna verilen önem ve kalite anlayışındaki değişim, üreticilerimizin dünya
çapında rekabet güçlerini daha da artıracak. Türkiye için yüzde 25 büyüme
planımızı bu sayede gerçekleştireceğiz" diye konuştu. 2005 yılından bu yana
Türkiye'ye 15 milyon euro yatırdıklarını kaydeden Uytun, 23 yılda yüzde 600, son
bir yılda da yüzde 60 büyüdüklerini söyledi. Alman merkezli Hafele'nin daralan pazara rağmen büyümeye devam ettiğini belirten Uytun, "Şu anda 8 bayimiz var. Şubat sonunda bu sayıyı 10'a çıkaracağız. Türkiye'deki bayi modellerini bize bağlanan ülkelere de göndereceğiz" dedi. Rekabetin yoğun olduğu mobilya sektöründe krizin de etkisiyle şartların ağırlaştığını belirten Uytun, özellikle gayrimenkul satışlarındaki yavaşlamanın sıkıntıyı körüklediğini kaydetti. Krizde personel çıkarmak yerine maliyetleri azalttıklarını kaydeden Uytun, şöyle devam etti: "Biz krizde maliyetlerimizi azaltarak önlem almaya çalışıyoruz. Telefon konuşmalarında yüzde 40, seyahatlerde yüzde 14 tasarruf sağladık. Ayrıca son iki ayda 11 kişiyi daha işe aldık" dedi. Krizde sadece kendi maliyetimizi değil müşterinin de maliyetini düşürmek için uğraştıklarını ifade eden Uytun, şunları söyledi: "Müşterinin maliyeti stok planlaması, istediği adette zamanında alması çok önemli. Siparişi lazım olduğu anda verebiliyoruz. Bu nedenle de müşteri siparişini bize son dakika da iletebiliyor. Bu da maliyetleri düşürüyor." |
-
krizde en kolay maliyet dusurme yontemi calisan cikarmak zaten. kriz nedeniyle satislar yavasliyor, bu nedenle uretimi de azaltmak gerekince istihdam taban seviyelerde, sizin gibi is verenlere cok ihtiyaci var bu ulkenin YANITLA