Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul
Boğazı'na yapılacak 3. köprü ve otoyolun İstanbul'un kuzeydeki son kalan
akciğerlerinin zarar görmemesi, en az tahribata maruz kalması için farklı inşaat
tekniklerini kullanacaklarını, tünel ve viyadük ağırlıklı olacağını
bildirdi.
Yıldırım, Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil,
Türkiye'nin Kanada Büyükelçisi Rafet Akgünay ile Toronto'daki Shareton Otel'de
basın mensuplarıyla sohbet toplantısı düzenledi. Yıldırım,
İstanbul-Toronto uçuşlarının dün yapılan ilk seferle başladığını, haftada 3 gün
devam edeceğini, ihtiyaca göre sefer sayısının artırılabileceğini
kaydetti.
İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprüye ilişkin bir soru üzerine
Yıldırım, şunları kaydetti:
"3. köprünün amacı doğu-batı arasındaki transit trafiği şehir
içine sokmadan Trakya'ya, Avrupa'ya taşımaktır. Yeri, piyasada çok konuşuluyor.
Bizde gizli saklı olmaz. Geçe hafta 'Köprünün inşaatına gizlice başlandı' diye
haberler çıktı. Güzergahı söylemeyeceğim. Köprü için sadece köprü yapmanız
yetmiyor. Köprü için ana ve ara bağlantı yolları lazım. 2 yıldır hassas
çalışmalar yapıldı. Kamulaştırma maliyeti, çevre ve İstanbul'un trafiğine,
transit trafiğe katkı sağlaması gibi hususlar dikkate alındı. Köprünün geçtiği
yerin belediye imar planlarına işlenmesi lazım. İstanbul, İzmit ve Adapazarı'nda
imar planlarına işlenecek ve biz açıklayacağız. Bunları yapmadan açıklama
yaparsak, belediyelere emri vaki olur. İkincisi de bütün bu işlemler yapılmadan
ortaya atılacak güzergah bilgileri bazı mağduriyet ve haksız kazançları
beraberinde getirecek. Hassasiyetimiz bundan ibaret. Bu ay sonuna kadar imar
planlarına işlenecek hale getireceğiz. Ağustosta bu işlem yapılacak. Eylül
ayında ihale ilanına çıkmayı planlıyoruz."
Köprünün mimarisi
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, köprünün mimarisinin nasıl olacağının
sorulması üzerine, "3. Köprü için iki türlü proje var: Yatık askılı ve düşey
askılı. İstanbul'un tarihi siluetine uygun olacak. Projenin orijinalinde raylı
sistem yok ancak biz raylı sistem etüdü de yapalım demiştik. Orta ve uzun
vadede, Türkiye'den Avrupa'ya uzanacak direkt geçiş ve onların İstanbul raylı
sisteme bağlantısı için böyle bir etüt yaptırıyoruz. Uygulanıp uygulanmayacağı
bu etüt sonunda ortaya çıkacak. Bu etüdü yapıp görmek istedik. Uygun sonuç
çıkarsa yapmışken bu alt yapıyı da hazır hale getirmeyi uygun gördük" diye
konuştu.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın İstanbul'daki yeşil alanlar
konusunda çok titiz hareket edilmesi uyarısında bulunduğunu bildiren Yıldırım,
"Köprü ve otoyol yaparken İstanbul'un kuzeydeki akciğerlerinin zarar görmemesi,
en az tahribata maruz kalması için farklı inşaat tekniklerini kullanacağız,
tünel ve viyadük ağırlıklı geçeceğiz. Biraz ağır olacak ama böyle bir çözüm
düzenledik" dedi.
|